What The Bleep Do We Know
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-07-05 14:02

Jeg har lige set den mest interesandte videnskabs film jeg til dato har set.
http://www.whatthebleep.com/
Quantum physics+consciousness+spirituality+philosophy(Illuminati)

Kan anbefales til personer der er forankret i videnskaben
og åben for nye ider og tanker, også dem der ikke er.

Jan Rasmussen
We make rhetoric out of our dispute with others and art out of
dispute with ourselves.
William Butler Yeats

Fra : Steen

Dato : 08-07-05 15:03

Jan Rasmussen wrote:

> Kan anbefales til personer der er forankret i videnskaben
> og åben for nye ider og tanker, også dem der ikke er.

Som noget af det allerførste på siden ser man et stort billede af Deepak
Chopra, som jo er en notorisk fupmager: http://skepdic.com/chopra.html

Jeg tror at en side, som den du har postet et link til, hører mere hjemme
under dk.livssyn.newage.

/steen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-07-05 16:28

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse news:42ce8778$0$62995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> http://skepdic.com/chopra.html
>
> Jeg tror at en side, som den du har postet et link til, hører mere hjemme under dk.livssyn.newage.

Muligvis men derfor synter jeg aligevel at udsagn fra nedestående folk er 'oplysende'
http://www.whatthebleep.com/scientists/
Det er tros alt dem der medvirker i filmen,

eks.
John Hagelin, Ph.D. (www.hagelin.org) is a world-renowned quantum
physicist, educator, author, and public policy expert. Dr. Hagelin has
conducted pioneering research at CERN (the European Center for Particle Physics)
and SLAC (the Stanford Linear Accelerator Center) and is responsible
for the development of a highly successful grand unified field theory based on the Superstring.

Fred Alan Wolf, Ph.D. (www.fredalanwolf.com) is a physicist, writer, and lecturer
who earned his Ph.D. in theoretical physics at UCLA in 1963. His work in quantum
physics and consciousness is well known through his popular and scientific writing.
He is the author of eleven books.

De Lyder ikke som en 'new age guru'er' i mine øre.

Jan Rasmussen

Fra : Jens L Jensen

Dato : 08-07-05 17:01

Han underviser her: http://www.mum.edu/ Det vil jeg kalde New Age.

> [...]
> physics and consciousness is well known through his popular and scientific writing.

Har skrevet en bog : The Yoga of Time Travel: How the Mind Can Defeat Time.

--
If it isn't broken, take it apart and find out why...

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-07-05 20:48

"Jens L Jensen" <jens_l_j@anarki.invalid> skrev i en meddelelse news:qgnj3pss894k$.jig6d6anqrcr.dlg@40tude.net...

> Han underviser her: http://www.mum.edu/ Det vil jeg kalde New Age.

Ar, ok lidt, jeg syntes mere det ligner et sted hvor man sender erhversledere
så de bliver i stand til at fyre 500 og stadig 'feel good about it'

> Har skrevet en bog : The Yoga of Time Travel: How the Mind Can Defeat Time.

Ja det ser jeg så som et plus, forankret i videnskaben og ikke i hokus pokus og så en 'extension' ,

Jan Rasmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-05 21:01

Jan Rasmussen skrev:

> Ja det ser jeg så som et plus, forankret i videnskaben og ikke i hokus pokus og så en 'extension' ,

Det bliver jo ikke forankret i videnskab blot fordi en
(tidligere?) videnskabsmand har skrevet det. Det gør det kun hvis
det bliver udsat for en videnskabelig analyse og består.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-07-05 08:01

> Det bliver jo ikke forankret i videnskab blot fordi en
> (tidligere?) videnskabsmand har skrevet det. Det gør det kun hvis
> det bliver udsat for en videnskabelig analyse og består.
>
> --

Enig, hvis han(Fred Alan Wolf, Ph.D) udgiver en bog om Yoga,
og insistere på at hans omverden skal betagte hans bog som videnskabelig,
så må han også leve op til tidsens gældende videnskabelige standarter.

Men det er ikke det der er spørgsmålet, men hvad der er han udtaler sig om i filmen.
også skal vi vidst igang med et transcript,

Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvor interesandt det ville være, hvis alle
de videnskabsfolk der medvirker i filmen, kun udtalers sig om allerede accepterede
fuldt ud videnskabelige emner og all modstand er p.g.a. deres 'Extensions'.

Jan Rasmussen
http://www.emule-project.net

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-07-05 08:02

Fra : Thor Larholm

Dato : 08-07-05 17:11

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message
> [...]
>

> Kan anbefales til personer der er forankret i videnskaben
> og åben for nye ider og tanker, også dem der ikke er.

Det er jo blot en rekrutteringsfilm for "The Ramtha school of Enlightenment"
kulten.

http://en.wikipedia.org/wiki/What_the_Bleep_Do_We_Know%21%3F

"It should also be noted that all three of the film's directors are students of
the Ramtha School of Enlightenment, a school named for an alleged 35,000 year
old spirit which JZ Knight (who is prominently featured in the film) claims to
channel."

Blandingen af kvantefysik og teologi i filmen er nok mest til stede for at
Ramtha kan sælge mere specialbehandlet vand og kurser til $1000.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ramtha%27s_School_of_Enlightenment

FUT: dk.livssyn

--
Thor Larholm

Fra : Rado

Dato : 08-07-05 20:37

On Fri, 8 Jul 2005 18:10:44 +0200, "Thor Larholm" <me@nowhere.com>
wrote:

>"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message

>Det er jo blot en rekrutteringsfilm for "The Ramtha school of Enlightenment"
>kulten.

Ramtha er skam også en klog fyr. Ham og hans lige kunne videnskaben
lære en masse af.

Og desuden er der ikke tale om nogen "kult", mere end en skoleklasse
er en kult med undervisningsministeren som guru. Og her er
undervisningen endda tvungen, hos Ramtha er der ingen tvang.

>FUT: dk.livssyn

Hvorfor dog, er quantephysik ikke et videnskabelig emne?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-07-05 21:17

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:p7ltc1lip4iftsjjo7j2q2ugqrn4jpfp46@4ax.com...

> Hvorfor dog, er quantephysik ikke et videnskabelig emne?

Nej, det er et formentlig et forkert stavet ord, og
reklamer for new-age-film hører absolut ikke til her!!

Mvh
Martin

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 08-07-05 17:32

"Jan Rasmussen" <1@1.1> writes:

> Quantum physics+consciousness+spirituality+philosophy(Illuminati)

Når The Illuminati er med ved vi det er godt

Fra : Rado

Dato : 08-07-05 20:28

On Fri, 8 Jul 2005 15:02:22 +0200, "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote:

>Jeg har lige set den mest interesandte videnskabs film jeg til dato har set.
>http://www.whatthebleep.com/
>Quantum physics+consciousness+spirituality+philosophy(Illuminati)

Jep, den er blevet rost til skyerne af alle dem jeg kender der har set
den.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 17-07-05 16:28

http://en.wikipedia.org/wiki/What_the_Bleep_Do_We_Know!%3F

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that