Bortløben kat
Fra : Eva

Dato : 07-07-05 22:19

Hej NG

Den ene af vores to katte, William, har været væk i snart en uge.
Vi har kørt rundt i området, for at se, om han lå i vejkanten og var kørt
over, men, heldigvis, uden held.
Da vi jo har en kat mere, kan vi ikke se på mængden i madskålen, om William
har været hjemme om natten, men om dagen er han her i hvert fald ikke...
Han er kastreret, hvilket vi troede betød, at han ikke ville strejfe så
meget omkring. Er der nogen der har erfaring med, hvir længe sådan en kat
kan finde på at blive væk?
Er der noget man kan gøre for at lokke ham hjem? -Jeg har læst det gode råd,
at man kan rå rundt og rasle med et glas med mad mens man kalder, men det er
jo som at lede efter en nål i en høstak...

Mvh
Eva

Fra : Melanie

Dato : 07-07-05 23:00

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> jo som at lede efter en nål i en høstak...

Hej Eva

Uhh jeg kender det. Mitzi vores ene hndkat er også løbet en lang tur. Det er
vel ved at være snart 14 dage nu. Håber stadig hun kommer, men har opgivet
at kalde og lokke med mad udenfor mm.
Held og lykke til jer.

Mvh Melanie

Fra : Carina Kristensen

Dato : 08-07-05 14:27

Jeg prøvede med en kat som jeg have før de 2 jeg nu har, at den var væk i
ca
2 uger... Jeg havde så heldigvis (ud over øretatooveringen) sat en
halsbånd
på den... en ganske alm hvis en, hvorpå at jeg havde skrevet navn, adresse
og tlf nr på... Den havde haft sig en gåtur på lidt over 10km væk fra
hjemmet og kunne ikke finde hjem igen.. takket være halsbåndet kontaktede
et
par mig fordi at den stod og miavede og var helt lost... UHHHH hvor blev
jeg
lykkelig..

Fra : Melanie

Dato : 08-07-05 16:24

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et
> par mig fordi at den stod og miavede og var helt lost... UHHHH hvor blev

Hej Carina

Ja det er en god idé, men Mitzi har faktsik halsbånd med "hundetegn" i, hvor
der er navn, adr. og tlf nr. Det har intet givet endnu.

Der er en der skrev den med kattebakken. Ja den tror jeg er god, men øv, den
er da tømt helt her siden, da vi har flere katte. Har ikke hørt om den før,
men så har jeg da den hvis det er næste gang.

Mvh Melanie

Fra : Eva

Dato : 08-07-05 21:55

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> et
> par mig fordi at den stod og miavede og var helt lost... UHHHH hvor blev

Egentlig troede jeg ikke, at man brugte halsbånd til katte, fordi de jo er
klatrere, og kan, hvis uhelset er ude, blive hængt i deres halsbånd... Jeg
troede også at det var nok, de er øremærkede, for så kan ejerne da spores...

Mvh
Eva

Fra : Melanie

Dato : 09-07-05 17:00

> [...]
> klatrere, og kan, hvis uhelset er ude, blive hængt i deres halsbånd... Jeg
> troede også at det var nok, de er øremærkede, for så kan ejerne da

Hej Eva

Derfor bruger jeg halsbånd hvor knab halvdelen af det er elastik, så det
giver sig og nemt kan vrides over hovedet af katten selv.
Har du heller ikke set jeres kat endnu?

Mvh Melanie

Fra : Eva

Dato : 10-07-05 09:45

> [...]
>
> Derfor bruger jeg halsbånd hvor knab halvdelen af det er elastik, så det
> giver sig og nemt kan vrides over hovedet af katten selv.

Nej, desværre. Hvad med dig? Er Mitzi dukket op?
Hvor kan man købe sådan et halsbånd (vi har jo stadig en kat tilbage (som
går rundt hele tiden og leder efter sin forsvundne bror...)

Mvh
Eva

Fra : Melanie

Dato : 10-07-05 10:04

> [...]
> Hvor kan man købe sådan et halsbånd (vi har jo stadig en kat tilbage (som
> går rundt hele tiden og leder efter sin forsvundne bror...)

Hej Eva

Vi har ikke set Mitzi endnu. Mærkeligt. Nå men vi tager det ret roligt, for
hun har det alligevel ikke ret godt her. Misse og Mitzi kan ikke sammen, så
enten må hun blive udekat ellers må vi aflevere hende tilbage til
internatet. Nå men den tid den sorg, for hun er her jo ikke.
Halsbåndet er vist bare fra Brugsen. Sort med ca. 5 cm elastik resten er et
eller andet kraftigt stof eller sådan noget.
Vi har to små killinger der er dybt afhængig af at vide hvor mor og far (os)
er og ikke mindst hinanden. Kan den ene ikke se den anden hyler den op. Kan
derfor godt sættte mig ind i hvordan din kat har det.

Mvh Melanie

Fra : Eva

Dato : 10-07-05 13:46

> Halsbåndet er vist bare fra Brugsen. Sort med ca. 5 cm elastik resten er
et
> eller andet kraftigt stof eller sådan noget.

Hvordan skriver man navn /adresse på det?

> [...]
Kan
> derfor godt sættte mig ind i hvordan din kat har det.

Victor er i hvert fald fortvivlet uden sin bror. Han leder efter ham om
miaver mere end han plejer. Han er også blevet mere kælen og følger os meget
af sagen som en skygge. Egentlig er det jo meget hyggeligt, men når man
tænker på årsagen, er det jo ret synd...

Mvh
Eva

Fra : Melanie

Dato : 10-07-05 15:40

> et
>
> Hvordan skriver man navn /adresse på det?
> Mvh
> Eva

Hej Eva

Jeg har købt et "hundetegn" som vi har sat på halsbåndet. Der er navn, adr.
og tlf. nr. Det er sådan en lille rund plade.

Mvh Melanie

Fra : Eva

Dato : 10-07-05 22:38

> Jeg har købt et "hundetegn" som vi har sat på halsbåndet. Der er navn,
adr.
> og tlf. nr. Det er sådan en lille rund plade.

Det er da lige sådan et, vi skal have til Victor! Hvor kan man købe et
sådan?

Mvh
Eva

Fra : Melanie

Dato : 10-07-05 22:42

> adr.
>
> Det er da lige sådan et, vi skal have til Victor! Hvor kan man købe et
> sådan?
>
> Mvh
> Eva

Hej Eva

Vi købte det hos vores dyrhandler mm "Land og fritid". Vil tro det er steder
der har ting til hunde eller der hvor man for lavet nøgler. Håber du finder
ud af det.

Mvh Melanie

Fra : Eva

Dato : 11-07-05 09:09

> [...]
steder
> der har ting til hunde eller der hvor man for lavet nøgler. Håber du

Hej Melanie

Jo, mon ikke jeg finder ud af det Tak for hjælpen.

Mvh
Eva

Fra : Pernille Pehrsson

Dato : 08-07-05 15:02

> [...]
er
> jo som at lede efter en nål i en høstak...

Hej Eva

puhhh hvor jeg føler md dig. Vores hunkat var stukket af hos mine
svigerforældre i nordjylland, små 500 km fra hendes eget hjem.

Jeg blev dengang rådet til, at køre rundt og strø lidt af indholdet fra
hendes kattebakke, så hun kunne lugte når hun nærmede sig hjemmet og derfra
kan din kære mis så forhåbentlig finde hjem.

Du siger også, at han har været væk i snart en uge, jeg tænker på, at hvis
han blev væk i weekenden, at han måske er landet i et skur eller ligende.
Det er jo lige gå i haven tid. Måske du skulle sætte sedler op eller spørge
på din vej frem om de vil lade rygtet løbe.

Håber både din og Melanies misser dukker op igen snarest.

Pernille

Fra : Eva

Dato : 08-07-05 21:53

> [...]
derfra
> kan din kære mis så forhåbentlig finde hjem.

Det lyder som en rigtig god idé, men siden det blev sommer, har ingen af
vores katte brugt kattebakken... Vi bor på landet, så de klare det ude i det
fri...

> [...]
spørge
> på din vej frem om de vil lade rygtet løbe.

Det vil vi prøve.

> Håber både din og Melanies misser dukker op igen snarest.

Tak, det håber jeg også!

Mvh
Eva

Fra : Ciccia

Dato : 09-07-05 23:30

Vores hankat på 1 år, forsvandt en lørdag eftermiddag, da vores nabo
startede græsslåmaskinen! Senere samme aften var der fest på en vej som går
parallelt med vores, og der blev skudt en masse fyrværkeri af. Vi formoder
at vores mis er blevet endnu mere skræmt af dette og er løbet endnu længere
væk.
Jeg arbejder i samme by, og på min arbejdsplads vidste alle at vores
Frygtløs (sådan hedder han) var løbet væk. Vi ledte alle steder, på gåben,
cykel og i bil, vi hængte også efterlysninger op i alle forretninger. Efter
2 uger, en fredag morgen, kommer indkøbschefen løbende hen til mig og beder
mig om at følge med, uden for hendes vindue lå min misser.... Hans ben
rystede og han kunne ikke stå op! Jeg nærmede mig ham forsigtigt, og da han
hørte min stemme kravlede han op i armene¨på mig! Jeg og en kollega fik kørt
ham hjem, og nu er der gået en uge. Han sover meget, spiser godt og er ikke
dehydreret mere. Det skal lige siges at han er lidt speciel, han har
hareskår, knækhale og han er nok det man kalder evnesvag. Vi troede at vi
aldrig ville få ham at se igen.
Hvordan han valgte min arbejdsplads som gemmested er lidt af en gåde! Der er
flere virksomheder i den del af byen og skov og mark, nogengange sker der
mirakler!!!
Jeg håber at Jeres missere finder Jer igen...