overførsel af data via USB?
Fra : Jens Eng

Dato : 07-07-05 22:07

kan man overføre data fra en USB på en bærbar til en USB på en stationær
pc? i så fald hvordan gør man, og hvad skal man bruge af software... håber
der er en der kan hjælpe...

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 07-07-05 23:54

Jens Eng skrev:

> kan man overføre data fra en USB på en bærbar til en USB på en stationær
> pc?

Ja, man skal bruge et USB netkabel, tror jeg de kalder det. Jeg købte engang
et i Aldi for 119 kr.

> i så fald hvordan gør man, og hvad skal man bruge af software... håber
> der er en der kan hjælpe...

Jeg proppede det bare i og så havde jeg en netforbindelse og kopierede med
scp. Det var med Linux i begge ender.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Vicit

Dato : 08-07-05 07:24

Hej Jens

Du skal gå ned til din lokale edb pusher og bed om et crosslink/uplink til
USB. Den koster ca. kr. 50,00 alt
efter hvor lang den skal være.

Vicit

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-07-05 22:10

"Vicit" <vicit@tele2adsl.dk> skrev

> Du skal gå ned til din lokale edb pusher og bed om et crosslink/uplink
til
> USB. Den koster ca. kr. 50,00 alt
> efter hvor lang den skal være.

Kan du ikke poste en henvisning til sådan en?

Det er ikke nok bare at købe et dumt kabel. Du kan nemlig ikke sammenkoble
to computere via USB uden, at der er elektronik i kablet, fordi der skal
styres, hvilken HUB, der skal sende og modtage.

De koster ca 150,- & 200,- hos f.eks. thansen, men jeg lige har købt denne
USB 2.0 i Aldi til kun 79,-

www.tersgov.dk/usblink.jpg

Husk at sikre, at det er til USB highspeed, ellers er det for langsomt...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-07-05 22:13

> [...]

> pc? i så fald hvordan gør man, og hvad skal man bruge af software... håber

Du skal bruge et specielt USB *link* kabel. Aldi har lige haft tilbud på
dem, så måske kan du få et der. Men husk, at det skal være et intelligent
linkkabel. Det andet vrøvl passer ikke....

Kører du w2k eller xp fuldt opdateret, så er der ikke brug for software.

www.tersgov.dk/usblink.jpg er det fra Aldi.

Claus