Vuggestue
Fra : Dorte

Dato : 12-12-00 20:35

Hej

Kan nogen hjælpe mig med "regler" omkring vuggestuen.

I vores vuggestue aflevere vi vores barn til en vikar og henter ham hos en
vikar - ikke særlig tilfredsstillende, da der er fast personale. Bare ikke
så meget i øjeblikket, og alle de skiftende vikarer der har været er ikke
dygtige nok til fast job.

Sommetider er der slet ingen vi kan aflevere til og så må vi bare sige han
må lege med noget legetøj.
Det er både frustrerende og utilfredsstillende.

Er der regler omkring vor mange voksne der skal være på stuen og skal bare
en af dem være fast ansat??

Hilsen
Dorte

Fra : P&B

Dato : 12-12-00 20:33

Hej Dorte..

Reglerne siger,at der skal være min. 1 fast personale og personen skal være
uddannet..( der er normalt 3 personale til ca. 12 vuggebørn pr. stue,med
skiftende tider.. ) Når i aflevere jeres pus,så sig at der skal være en til
at tage imod ellers henvender i jer på børne-og ungeforvaltningen.
Jeg forstår jer udemærket ang. skiftende vikar heletiden og JEG havde
brokket mig,hvis jeg stod i jeres sted.

Held & lykke

Med venlig hilsen
Bente

Fra : Niels Jahn

Dato : 15-12-00 21:46

>Reglerne siger,at der...

Hvilke regler er det, du henviser til her ? Kan præcisere det ?

>ellers henvender i jer på børne-og ungeforvaltningen

Hvis altså det er dér man henvender sig - i mange kommuner er det
Socialforvaltningen, Børne- og kulturforvaltningen, Fritidsforvaltningen
o.s.v.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-12-00 22:11

Jeg ved ikke om der er specifikke regler, men hvis det er som du beskriver
finder jeg det rimeligt at kontakte ledelsen af vuggestuen, for det kan ikke
være rimeligt.
m.v.h.
Mogens

Fra : Anne

Dato : 13-12-00 11:55

Hej Dorte!
Jeg arbejder selv i en dejlig vuggestue, hvor vi også har to faste vikarer,
som er der, når vi andre enten er syge, har fri eller er på kursus. Det
fungerer rigtig godt hos os, men vores vikarer har også været i huset i en
årrække og er kendt af forældre såvel som børnene. Jeg synes bestemt det er
meget utilfredsstillende for jer, at der ikke er nogen til at tage sig af
jeres barn, når I kommer med det og også hvis der ikke er nogen til at
fortælle jer om dasgens forløb, når I henter det. Det er jo meget vigtigt
med en god forældrekontakt netop i en vuggestue, hvor børnene ikke selv kan
sige, hvordan dagen er gået etc. Jeg synes bestemt, det er noget, du skal
tale med det faste personale om. Hos os tager vi altid imod forældrene ved
at sætte os på bænken, mens de tager overtøjet af børnene, så følges vi ad
ud til vinduet og vinker, så børnene ser, at deres forældre er gået og ikke
senere leder efter dem... Det er da betryggende, som forældre at vide, at
der er nogen der har set at ens barn er kommet...
Tag fat i det og sig, hvad du forventer... Det er den eneste måde, der kan
blive gjort noget på...
Mange hilsner
Anne
Ps hos os er der ALDRIG nogen sammen med børnene uden der er en fastansat
pædagog på stuen. Hverken studerende, langtidsledige, to-kulturelle
medarbejdere, vikarer og lignende, hvilket jo er betryggende for forældrene.
Kun pædagogerne må tage ansvaret, når det kommer til stykket og derfor
holder man bedst sin ryg fri ved at overholde reglerne...

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 09:52

Fra : P&B

Dato : 15-12-00 09:52

Hej igen..

Det er pr. stue der skal være et fast personale og ang. kontaktperson,var
det sådan at vores gut ( er lige overgået til b.h )
fik en kontaktperson ved start i vuggestuen.
Håber i finder løsningen,da jeg ved at det er hårdt for barn og forældre med
vikarer hele tiden..

Knus Bente