HJælp - bruger opload access database - as~
Fra : jeppe

Dato : 07-07-05 18:26

Hej jeg er lidt ny til asp og sådan men har læst html.dk's
Tutorials om asp og har et problem med lektion 20 - Gem input fra
brugerne i en database.. jeg har brugt denne form:
(simpel - efter siden)

<form action="indsaet.asp" method="post">
<input type="text" name="Fornavn">
<input type="submit" value="Gem">
</form>

også lavet en ny side der hedder indsaet.asp og indsat denne
form:

<%
strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values('" &
Request.Form("Fornavn") & "')"
%>

der kommer ingen fejl
men der sker intet! andet ind man kommer hen på indsaet.asp
Burde man ikke være add til Microsoft Access-program (min
database) nu??

mvh jeppe
(liktion 20 http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-07-05 19:33

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-07-05 19:35

> [...]
> men der sker intet! andet ind man kommer hen på indsaet.asp
> Burde man ikke være add til Microsoft Access-program (min

Hej Jeppe

Efter din INSERT INTO sætning skal du indsætte denne kode:
Response.Write strSQL

Den viser hvad fejlen er.
Hvis den beder om en opdaterbar database, så læs mere her:
Når at du højre klikker på din mappe eller fil og vælger
"egenskaber", så skulle der gerne være et faneblad ved navn
"Sikkerhed", hvis ikke:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

Filmen er lavet til en dansk windows.

Hvis du har fanebladet "Sikkerhed", så kan du klikke på "Avanceret",
der kan du nedarve rettighederne, f.eks. der skal være flueben i den
første box, nede i bunden, med teksten: "Arv de tilladelsesposter,
der gælder for underobjekter, fra det overordnede objekt. Medtag
disse sammen med de poster, der er udtrykkeligt defineret her."

Håber at du kan bruge dette her.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : jeppe

Dato : 07-07-05 20:22

Martin Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
&gt; > strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values('" &
&gt; > Request.Form("Fornavn") & "')"
&gt; > %>

> [...]
> der gælder for underobjekter, fra det overordnede objekt. Medtag
> disse sammen med de poster, der er udtrykkeligt defineret her."

Hmm... Når jeg gør det kommer det bare dette fram??:

Insert into personer (Fornavn) values ('jeppe')

ikke andet...

Burde man ikke skulle skrive noget om den skulle tilføjes til access?
eller noget=?

- og tak

mvh jeppe

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 07-07-05 20:34

jeppe wrote:
> [...]
>
> ikke andet...
>
> Burde man ikke skulle skrive noget om den skulle tilføjes til access?

Har du skrevet:

Conn.Execute(strSQL)

Eller noget lignende et sted på din side?

Fra : jeppe

Dato : 07-07-05 20:56

Jens Peter Rosenkvist wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Har du skrevet:
>
> Conn.Execute(strSQL)
>

> Eller noget lignende et sted på din side?

Nej ..

har kun skrivet:

<form action="indsaet.asp" method="post">
<input type="text" name="Fornavn">
<input type="submit" value="Gem">

i en side med navn database.asp

og en ny siden med navn indsaet.asp med denne form:

<%
strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values ('" &
Request.Form("Fornavn") & "')"
Response.Write strSQL
%>

har ikke skrevet andet?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-07-05 21:27

> [...]
> har kun skrivet:
> <%
> strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values ('" &

Hej Jeppe

Da du heller ikke har nogle har jeg lagt en "demo" ind her:
Ændre din SQL til dette:

<%
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("dindatabase.mdb")

strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values ('" &
Request.Form("Fornavn") & "')"
'Response.Write strSQL
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set strSQL = nothing
%>

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-07-05 20:55

> [...]
>
> ikke andet...
>
> Burde man ikke skulle skrive noget om den skulle tilføjes til access?

Hej Jeppe

Kan du ikke vise os hele din kode, den som du bruger til at gemme
oplysningerne i databasen med?

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : jeppe

Dato : 07-07-05 21:06

> [...]
>
> Hej Jeppe
>
> Kan du ikke vise os hele din kode, den som du bruger til at gemme

Alså hmm.. jeg har ikke rigtigt brugt databasen så meget da det her er et
af de første men ellers skriver jeg det i selve filen - alså åbner den i
access og der fra skriver????

hvordan ellers da?