Mobildebat.dk på skideren!
Fra : Fischer

Dato : 07-07-05 17:26

Nu ved jeg ikke hvor mange herinde der også besøger http://mobildebat.dk/
Men jeg kan da anbefale at man kigger forbi - der er ret kaotiske tilstande
derinde.

Desværre er det svært at få noget som helst overblik over hvad der nøjagtigt
er sket - der bliver nemlig censureret godt og grundigt i indlæggene
derinde. Og efterhånden er der vist ved at være ryddet grundigt op på siden.
Folk der kommer med kritiske kommentarer får slettet indlæg, hele tråde
bliver slettet og brugerne får også slettet deres konti.

Problemerne er opstået efter at Mobilsiden, Mobildebat og Mobilpriser for
nyligt er blevet solgt til en ny ejer.
Pludselig var der nogle forhandlere der forsvandt fra Mobilpriser.dk.
Og nogen opdagede så et pudsigt sammenfald i ejere og adresser mellem den
nye ejer af siden og nogle af de andre mobilforretninger.
Ejerne af Mobilpriser.dk skulle efter sigende købe ind for en del
forretninger.
Det kunne se ud som om en Mobil-Mafia-Boss har overtager Mobilpriser.dk, så
siden er vist ikke længere så uafhængig som man kunne ønske sig.

Men da nogle brugere så luftede deres teorier på Mobildebat.dk gik det helt
galt.
Ejerne kunne ikke rigtigt svare for sig, og så løb debatten helt af sporet.
De tidligere ejere blandede sig og så blev der ellers ryddet godt og
grundigt op. Jeg nåede at poste 2 lettere kritiske indlæg, så var det ene +
min brugerprofil fortid.

Resultatet er nu, at en stor del af de mest aktive debattører på Mobildebat
er forsvundet og har startet et nyt debatforum a'la Mobildebat.

*Fischer

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-07-05 17:49

...Og til ren info hedder det nye forum www.vildmedmobil.dk

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Fischer

Dato : 08-07-05 08:08

> ..Og til ren info hedder det nye forum www.vildmedmobil.dk

Som en midlertidig adresse.
Den endelige kan nu findes på: http://www.mobil-forum.dk/

*Fischer

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-07-05 20:49

Hejsa
Mafia og prisportaler.

Jamen sådan er det da med alle portalerne, som hævder at være uafhængige.

Tag bare edbpriser.dk
Jo jo de er da et godt sted at gæste, når du vil finde de aller mest
almindelige konsumvarer. Men så snart du vil have andet end en seagate
harddisk eller et geforce grafikkort, så er der nul varer at finde hos dem.

Ærgerligt, men sandt, hvilket må betyde, at kun nogle få men meget store
forhandlere har adgang til at sælge varre der.

Mvh. Brian

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-07-05 21:20

> [...]
> almindelige konsumvarer. Men så snart du vil have andet end en seagate
> harddisk eller et geforce grafikkort, så er der nul varer at finde

Når jeg kigger efter noget edb-udstyr er det meget sjældent at jeg ikke kan
finde det derinde, så det kan jeg ikke genkende..

> Ærgerligt, men sandt, hvilket må betyde, at kun nogle få men meget
> store forhandlere har adgang til at sælge varre der.

Jeg tror ikke de begrænser folks adgang til at liste deres priser derinde,
men da det koster penge at annoncere derinde, så er det naturligvis ikke
alle forretninger der gider at betale for det, hvis de kan overleve uden.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian Olesen

Dato : 08-07-05 00:58

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> Når jeg kigger efter noget edb-udstyr er det meget sjældent at jeg ikke
> kan finde det derinde, så det kan jeg ikke genkende..

Ok, så køber jeg nok bare lidt flere specialvarer end du.

> [...]
> alle forretninger der gider at betale for det, hvis de kan overleve uden.

Hvilket naturligvis ikke forhindrer edb-priser i, at slaske reklamer i
hovedet på folk som faktisk ironiske nok surfer for at købe udstyr.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 08-07-05 00:07

to 07 jul 2005 09:49:10p satte Brian Olesen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> [...]
> almindelige konsumvarer. Men så snart du vil have andet end en seagate
> harddisk eller et geforce grafikkort, så er der nul varer at finde hos

Det problem har jeg sjovt nok ikke oplevet. Måske er det fordi at andre end
netiop disse vare ikke bliver solgt så meget og derfor er der nogle
forretninger der ikke gider at liste dem?

> Ærgerligt, men sandt, hvilket må betyde, at kun nogle få men meget
> store forhandlere har adgang til at sælge varre der.

Vrøvl. Der er da mange små firmaer på edbpriser

Steven

Fra : Brian Olesen

Dato : 08-07-05 01:03

Hej

> Det problem har jeg sjovt nok ikke oplevet. Måske er det fordi at andre
> end
> netiop disse vare ikke bliver solgt så meget og derfor er der nogle
> forretninger der ikke gider at liste dem?

Det er da korrekt. Et bredt sortiment koster penge og det er sjovere at
sælge 10000 gummisko end 30 Usb a / b konvertere. Men fra et
forbrugersynspunkt er det altså sjovere at handle i en butik med mange
forskellige goodies og ikke bare det mest almindelige main stream bras. Er
dog bange for, at vi driver off topic, så det bliver min sidste mail i denne
tråd.

> Vrøvl. Der er da mange små firmaer på edbpriser

Er der? Hvor mange har så f.eks. Netgear ma701, eller ting fra det kendte
Socket Communications, som du ellers finder over alt i udlandet? Blot for at
nævne et par hurtige. Også sjovt, at se, som firmaerne ændrer navn lige
pludseligt derinde. Nok den samme Von and der sidder på pengekassen når
det kommer til stykket og laver kartæl.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 11-07-05 23:28

fr 08 jul 2005 02:02:46a satte Brian Olesen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

Bevares man kan da altid finde ting som butikkerne ikke har på lager.

> [...]
> forbrugersynspunkt er det altså sjovere at handle i en butik med mange
> forskellige goodies og ikke bare det mest almindelige main stream

Umiddelbart finder jeg da hvad jeg skal bruge. Jeg er heller ikke til
mainstream

> Er der? Hvor mange har så f.eks. Netgear ma701,

Jeg kan ikke finde nævnte produkt på siden hvilket ikke i mine øjne er et
tegn på at siden er dårlig. Snarer et tegn på at de firmaer der er med i
ordningen ikke har dette netkort. De har jo ellers meget mend et er klart
at det er et større arbejde at skulle opdatere hver eneste skrue på
lageret hver dag. JEg finder nu ellers meget af det jeg skal bruge hos
dem.

> eller ting fra det
> kendte Socket Communications, som du ellers finder over alt i
> udlandet?

BJNu ved jeg ikke om det er til en PDA om om duu har SDIO i den. I såfald
har Zitech nemlig socket på sortimentet bare til din information.

> [...]
> firmaerne ændrer navn lige pludseligt derinde. Nok den samme Von
> and der sidder på pengekassen når det kommer til stykket og laver

Det tror jeg ikke. Jeg har handlet meget derinde fra. Jeg har ikke noget
problemer med at de firmaer jeg handler hos pludselig er forsvundet fra
systemet.

Steven

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-07-05 22:45

Fischer wrote:
> Nu ved jeg ikke hvor mange herinde der også besøger
> http://mobildebat.dk/ Men jeg kan da anbefale at man kigger forbi -
> der er ret kaotiske tilstande derinde.

Hold da k*æft mand! Er der overhovedet nogen der kan danne sig et overblik
over det? Jeg har lige kigget sporadisk og 99% af det gik lige hen over
hovedet på mig.
Er det rigtigt forstået, de nye ejere af siden begyndte at banne folk, når
der blev spurgt til hvordan deres "forretningsmetoder" er?

Søren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-07-05 22:57

Søren Nielsen wrote:
> Er det rigtigt forstået, de nye ejere af siden begyndte at banne
> folk, når der blev spurgt til hvordan deres "forretningsmetoder" er?
>
> Søren

Det står faktisk forklaret her:
http://www.hvad-nu.dk/mobildebat/viewtopic.php?t=47

Søren

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 07-07-05 23:55

to 07 jul 2005 06:25:58p satte Fischer sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Nu ved jeg ikke hvor mange herinde der også besøger
> http://mobildebat.dk/ Men jeg kan da anbefale at man kigger forbi -
> der er ret kaotiske tilstande derinde.

Det lyder da ikke rart. SÅ lyder det som stedet man bør undgå.

> Men da nogle brugere så luftede deres teorier på Mobildebat.dk gik det
> helt galt.
> Ejerne kunne ikke rigtigt svare for sig,

Det tror jeg på G

> og så løb debatten helt af
> sporet. De tidligere ejere blandede sig og så blev der ellers ryddet
> godt og grundigt op.

LOL

> Jeg nåede at poste 2 lettere kritiske indlæg, så
> var det ene + min brugerprofil fortid.

Hmm kan man jo ikke bruge deres lorteside til en hylende fis.

> Resultatet er nu, at en stor del af de mest aktive debattører på
> Mobildebat er forsvundet og har startet et nyt debatforum a'la
> Mobildebat.

Godt vi har dk.teknik.telefoni.mobil hvor der ikke kan censureres.
Hvad skulle man fog gøre uden News.

Steven