Problem med ftp via ssh
Fra : Lars HT

Dato : 07-07-05 14:48

Hej

Har en hjemme-PC (HPC) og en Ude-PC (UPC). Begge er bag routere -
Hjemme-routeren (HR) kan jeg frit konfigurere, mens jeg ingen adgang har til
at ændre Ude-routeren (UR).

Jeg har igennem lang tid benyttet en ssh-server installeret på HPC til at
fjernstyre UPC via en ssh-klient på UPC ved at remoteforwarde den port, som
Radmin skal lytte på. Dette fungerer upåklageligt.

Nu vil jeg gerne have oprettet en ftp-server på UPC, så jeg fra HPC kan
arbejde direkte med mine filer, og det kan jeg ikke få til:

Har på tilsvarende måde remoteforwardet port 20 og 21 hos UPC, og jeg kan
fra HPC få kontakt med ftp-serveren på UPC. Login accepteres også, men så
sker der ikke mere: Får aldrig adgang til at se folder og filer på UPC fra
HPC, mens det fungerer fint, hvis jeg prøver fra UPC.

Jeg får kun en timeout-fejl!

På HPC har jeg en ftp-server kørende også (port 21 forwardet i HR) og jeg
kan sagtens tilgå brugerne udefra, så jeg tror ikke det har at gøre med
opsætningen af ftp-serveren.

Er der nogle bud på, hvad problemet er?

Lars

Fra : Kasper Dupont

Dato : 08-07-05 12:31

Lars HT wrote:

> Er der nogle bud på, hvad problemet er?

Ikke umiddelbart, men ftp kan altså være noget besværligt
at have med at gøre gennem portforwardings. Hvorfor bruger
du ikke bare scp eller sftp?

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Lars HT

Dato : 08-07-05 13:04

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> Ikke umiddelbart, men ftp kan altså være noget besværligt
> at have med at gøre gennem portforwardings. Hvorfor bruger
> du ikke bare scp eller sftp?

Kan du guide mig med et par links til info om disse muligheder?

Lars

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-07-05 19:08

Kan det her bruges? http://mongers.org/ssh