Problem med at indsætte data fra HTML-form~
Fra : itak

Dato : 07-07-05 11:45

Jeg bruger følgende kode i et HTML-dokument:

<form method="post" action="survey.asp">

Spørgsmål her:<br><br>
<input type="radio" name="vote" value="ja"> Ja!<br>

<input type="submit" value="STEM!">

</form>

...og følgende kode i et ASP-dokument:

<%
DIM Conn
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/db/surveydb.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into survey (username, vote) values('" &
Request.Cookies("test")("Username") & "', '" &
Request.Form("vote") & "')"
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

<form>
<input type=button value="Tilbage"
onCLick="history.back()">
</form>

JEG FÅR DENNE FEJL .. men kan nogen fortælle mig hvorfor?? :

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an
updateable query.

/survey.asp, line 19

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-07-05 12:16

:

> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an
> updateable query.
>
> /survey.asp, line 19

Hej itak

Når at du højre klikker på din mappe eller fil og vælger
"egenskaber", så skulle der gerne være et faneblad ved navn
"Sikkerhed", hvis ikke:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

Filmen er lavet til en dansk windows.

Hvis du har fanebladet "Sikkerhed", så kan du klikke på
"Avanceret", der kan du nedarve rettighederne, f.eks. der skal
være flueben i den første box, nede i bunden, med teksten: "Arv
de tilladelsesposter, der gælder for underobjekter, fra det
overordnede objekt. Medtag disse sammen med de poster, der er
udtrykkeligt defineret her."

Håber at du kan bruge dette her.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : itak

Dato : 07-07-05 13:23

Martin Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> de tilladelsesposter, der gælder for underobjekter, fra det
> overordnede objekt. Medtag disse sammen med de poster, der er

Hej igen

Dét er da alt sammen noget, der skal sættes på serveren hos min
web-udbyder, ik'?

MVH
Allan

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-07-05 14:41

> [...]
> Hej igen
>
> Dét er da alt sammen noget, der skal sættes på serveren hos min

Hej Allan

Hvis du får fejlen hos din udbyder, så skal du kontakte dem.
Men hvis du kører det hele lokalt, så skal du bruge min løsning :)

Mvh
Martin Jørgensen