Mobil ved længere ophold i Spanien?
Fra : Kim Møller

Dato : 07-07-05 10:08

Vi skal opholde os længere tid i sydspanien efterår og vinter
2005/2006.

Vi havde tænkt os at købe taletidskort dernede men er der nogle
anbefalinger, advarsler osv.?

Vi har checket siderne om udlandstelefoni på f.eks. Sonofon's
hjemmeside.

mvh Kim

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-07-05 14:25

Kim Møller wrote:
> [...]
> anbefalinger, advarsler osv.?
>
> Vi har checket siderne om udlandstelefoni på f.eks. Sonofon's

Min moster og onkel er ofte i Spanien og har også forsøgt sig med
taletidskort, men deres erfaring er, at det er *alt* for dyrt. Et
taletidskort på omkring 20 euro var opbrugt efter to ganske korte samtaler
(her snakker vi vel 3-4 minutter). Nu har de så deres almindelige
mobiltelefon med, der så kun bruges i nødstilfælde. Ellers benytter de
telefonbokse. Dækning har de vist ikke problemer med, med de 3-4
mobilselskaber de kan vælge dernede.
Så med mindre du virkelig har brugt for at kunne kontaktes hele tiden, så
drop taletidskortet og benyt telefonbokse (nok nærmere telefon-rum).

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-05 14:36

Søren Nielsen skrev:

> [...]
> taletidskort, men deres erfaring er, at det er *alt* for dyrt. Et
> taletidskort på omkring 20 euro var opbrugt efter to ganske korte samtaler

Var det *lokal*samtaler?

Spørgsmålet er om Kim vil kunne ringe til Danmark, eller om de
mest skal kunne snakke lokalt indbyrdes. Jeg har svært ved at tro
at det sidste skulle være så dyrt som du anfører, men jeg ved
ikke noget konkret.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-07-05 16:24

Bertel Lund Hansen wrote:

> Var det *lokal*samtaler?

Nej, det var opkald fra mobilen i Spaninen og til et fastnetnummer her i
Danmark.

> [...]
> mest skal kunne snakke lokalt indbyrdes. Jeg har svært ved at tro
> at det sidste skulle være så dyrt som du anfører, men jeg ved

Hvis man bare skal tale lokalt sammen dernede, så er det vel bare at finde
et nogenlunde anerkendt mobilselskab? Jeg mener min moster og onkel har
benyttet et par forskellige (Telefonica og et mere) og priserne var vist
nogenlunde ens.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-05 19:28

Søren Nielsen skrev:

> Nej, det var opkald fra mobilen i Spaninen og til et fastnetnummer her i
> Danmark.

Så kan jeg bedre forstå det. Beskeder mellem udlandet og Danmark
kan sandsynligvis med fordel klares med sms'er. Jeg tror at de
kostede 4-5 kr. fra Sydafrika. Mine egne til udlandet koster 2,70
kr.

Fra : Kim Møller

Dato : 08-07-05 10:22

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev:

>Så kan jeg bedre forstå det.
> [...]

det er primært til samtaler og sms til DK

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 08-07-05 02:16

to 07 jul 2005 11:08:26a satte Kim Møller sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> [...]
> anbefalinger, advarsler osv.?
>
> Vi har checket siderne om udlandstelefoni på f.eks. Sonofon's

Bare et forslag. Jeg ved fra egne rejser til Spanien at det er hundedyrt
at ringe derfra.

Hvis I skal være der nede i længere tid og kan låne lidt ADSL af jeres
nabo kan I jo kigge lidt nærmere på noget IP-telefoni. Der kan I ringe
til lokale danske takster uanset hvor i verdenen i befinder jer. Hvis der
er trådløøst netværk kan man enda købe en IP-telefgon der også kan bruged
det så den virker ligesom en almindelig trådløs telefon. Ganske smart og
afgjort fremttiden. Så kan I samtidig sige jeres danske fastnetabb. op og
bruge IP-telefonen nnår I kommer hjem og ovenikøbet spare penge på det.
Det er ikke dyrer at tage en IP-telefon med til udlandet og bruge den
der.

Læs på www.musimi.sk

Steven