Hvad sker der med Cybercity - mail og nyhe~
Fra : Tine Müller

Dato : 07-07-05 09:04

Jeg har nu i et par dage haft problemer med mail og har så prøvet om jeg
kunne få fat i nyhedsgrupperne for at se hvad de skriver i deres interne
nyhedsgrupper, dog uden succes. Jeg bruger normalt Tele2 nyhedsgrupper, men
regnede da med at jeg også kunne have Cybercitys nyhedsgrupper i Outlook
Express sammen med disse. Jeg har ADSL hos Tele2, men bruger stadigvæk min
tidligere mail fra Cybercity og mit friabonnement.

http://www.cybercity.dk/privat/support/ har der ikke været nogen besked
siden 2005-07-06 08:54.

Er der nogen som ved noget nærmere om problemerne?

/Tine

Fra : Sune

Dato : 07-07-05 09:17

On Thu, 7 Jul 2005 10:04:00 +0200, "Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote:

>Jeg har nu i et par dage haft problemer med mail

"Der er desværre fortsat forsinkelser på levering af mail
gennem Cybercitys mail servere.

Ny status: kl. 12:00. "

Sådan en besked er dukket op med 2-3 timers mellemrum i de sidste 2 dage i cybercity.drift

> og har så prøvet om jeg
>kunne få fat i nyhedsgrupperne for at se hvad de skriver i deres interne
>nyhedsgrupper, dog uden succes.

Newsserveren virker 90% af tiden. Prøv igen.
Ingen info om at Cybercity har tænkt sig at fixe serveren.

Mvh
Sune

Fra : rEh

Dato : 07-07-05 09:56

i silkeborg ved en kammerat er deres central lukket i en uge pga. flytning
af udstyr,så de kan slet ikke komme online

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-07-05 10:04

On Thu, 7 Jul 2005 10:56:09 +0200, "rEh" <letterbox@mail.dk> wrote:

>i silkeborg ved en kammerat er deres central lukket i en uge pga. flytning
>af udstyr,så de kan slet ikke komme online

Orvs...

Det nummer skulle de lige prøve her...

Hvis de virkeligt ville gøre det så kom det godtnok til at koste dem
mange måneder's gratis internet..

Fatter så ikke hvorfor det skal tage en uge at flytte en central, hvis
det er så stort et indgreb burde de da kunne få TDC teknikere ud lidt
hurtigere end når det er en alm. etablering af ADSL...

Henrik

Fra : Rene Joergensen

Dato : 07-07-05 10:32

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvis de virkeligt ville gøre det så kom det godtnok til at koste dem
> mange måneder's gratis internet..

Står det da i betingelserne for din forbindelse? Står der noget om bod?

Du ville i så fald vist højest være berettiget til at få den uge gratis
hvor det ikke virker.

--
-René

Fra : Søren G

Dato : 07-07-05 13:03

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message
> Det nummer skulle de lige prøve her...

Ja for det er noget de elsker at gøre ved deres kunder.

> Hvis de virkeligt ville gøre det så kom det godtnok til at koste dem
> mange måneder's gratis internet..

Hvorfor ? Du får da maksimalt et nedslag i regningen for den periode hvor du
er uden internet.

> Fatter så ikke hvorfor det skal tage en uge at flytte en central, hvis
> det er så stort et indgreb burde de da kunne få TDC teknikere ud lidt
> hurtigere end når det er en alm. etablering af ADSL...

Sådan er der så meget.

--
Søren

Fra : Morten Davidsen

Dato : 07-07-05 21:45

"rEh" <letterbox@mail.dk> skrev i en meddelelse
>i silkeborg ved en kammerat er deres central lukket i en uge pga. flytning
>af udstyr,så de kan slet ikke komme online
Det var da godt nok en tåget bemærkning?

Slagelse centralen kører fint ..
Både ds1-sl.cybercity.dk og optil ds5-sl.cybercity.dk og as1-sl.cybercity.dk
svarer fint? ..

Jeg tror din kammerat har misforstået noget? - måske er han offline .. men
alle på Slagelse centralen tror jeg ikke er.

/MD

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-07-05 10:19

> Det var da godt nok en tåget bemærkning?
>
> Slagelse centralen kører fint ..
> Både ds1-sl.cybercity.dk og optil ds5-sl.cybercity.dk og as1-sl.cybercity.dk
> svarer fint? ..

Nå.

> Jeg tror din kammerat har misforstået noget? - måske er han offline .. men
> alle på Slagelse centralen tror jeg ikke er.

Det er der vist heller ingen der har påstået... Hvori finder du
sammenhængen mellem Slagelse og Silkeborg?

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Morten Davidsen

Dato : 08-07-05 17:15

Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
> Nå.
>
> Det er der vist heller ingen der har påstået... Hvori finder du
> sammenhængen mellem Slagelse og Silkeborg?
Godt spottet Michael, - min fejl!

Det ændrer dog ikke på at Slagelse _også_ kører fint.
Jeg mente selvfølgelig at ds1-sg.cybercity.dk til ds3-sg.cybercity.dk samt
as1-sg.cybercity.dk svarer fint.

/MD

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-07-05 11:26

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Express sammen med disse. Jeg har ADSL hos Tele2, men bruger stadigvæk min
> tidligere mail fra Cybercity og mit friabonnement.

Du kan ikke bruge CC's nyhedsserver, når du ikke har en CC IP adresse. Det
er IP adressen, man sorterer på.......

Claus

Fra : Cubus

Dato : 07-07-05 11:25

> [...]

> Express sammen med disse. Jeg har ADSL hos Tele2, men bruger stadigvæk min
> tidligere mail fra Cybercity og mit friabonnement.

Hvis du skal bruge CC's nyhedsgrupper skal du også kalde op
med CC-abonnement (og ikke T2).

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-07-05 11:42

"Tine Müller" <tinem@email.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> friabonnement.

> Er der nogen som ved noget nærmere om problemerne?

Hvad er dine problemer præcist?

Du skriver 2 problemer Newsserver og Mail.

Newsserver er en fejl40. CCs newsservere er kun tilgængelige for CCs
kunder, altså ikke Tele2. Sådan er det stort set hos alle udbydere.

Mail, da du har en fejl40 på news er det måske så en fejl40 på mail? Når du
har skiftet til Tele2 så kan du sagtens hente mail fra din tidligere CC
konto, men for at sende mail skal du lige huske at skifte SMTP serveren
(udgående post) over til Tele2s SMTP server istedet for CCs.

--
Bjarke Andersen