Uden fastnet
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 06-07-05 22:31

Hej.

Jeg har pt. opsagt mit fastnet pga. arbejdsgiver-løsning med tlf+ADSL.
Uheldigvis er der lukket for nogle af de porte jeg skal bruge... Derfor skal
jeg igen have et ADSL abn.

Længere oppe i indlæggende, kunne jeg forstå, at CC ikke kræver en fastnet
forbind. men når jeg tjekker deres hjemmeside, står der, at det gør de?
Hvordan skal den lige forståes? Er det er "specielt" abn. hos CC der ikke
kræver en fastnet forbind.? Eller har de bare ikke opdateret deres
hjemmeside?

Mvh

Jasper

Fra : Hans

Dato : 06-07-05 22:41

Jasper Ahrensbach wrote:
> [...]
> det gør de? Hvordan skal den lige forståes? Er det er "specielt" abn.
> hos CC der ikke kræver en fastnet forbind.? Eller har de bare ikke

Du angiver ved adsl-bestilling på deres hjemmeside at du ikke har
fastnettelefon. Så vil CC undersøge om de har udstyr på din central og om
der er ledigt kobber til din adresse. Er der det så har du adsl uden
fastnet, og ikke så må du bide i det sure og få oprettet et abonnement.

Hans

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 06-07-05 23:35

> [...]
> der er ledigt kobber til din adresse. Er der det så har du adsl uden
> fastnet, og ikke så må du bide i det sure og få oprettet et abonnement.

Der skulle være rigeligt med kobber. Da jeg skulle have en ekstra linie pga.
arbejdet, gravede TDC i hvert fald en ekstra linie ned. Lidt spildt, når det
alligevel viste sig, at den skulle opsiges. Men det vidste jeg ikke på det
tidspunkt.

Kan man, hos CC, "gøre det selv" når der er tale om et ADSL abn. uden
fastnet?

/Jasper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-07-05 23:44

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> crashed Echelon writing

> Kan man, hos CC, "gøre det selv" når der er tale om et ADSL abn. uden
> fastnet?

Nej. Hvis der ikke er fastnet telefoni på adressen skal en tekniker ud.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 07-07-05 05:11

Jasper Ahrensbach wrote:

> [...]
> linie pga. arbejdet, gravede TDC i hvert fald en ekstra linie ned.
> Lidt spildt, når det alligevel viste sig, at den skulle opsiges. Men

Selv om du har det fornødne kobber i og omkring din bolig, så kan dele af
strækningen til centralen udmærket være brugt til anden side, så det er kun
CC i samarbejde med TDC som har mulighed for at afgøre om du kan få adsl
uden fastnet. Er det ikke muligt, så får du blot et afslag og bestillingen
bliver annulleret. Så ved du samtidig at det heller ikke nytter at bestille
hos andre udbydere, som kan levere på rå kobber, da betingelserne er de
samme.

Endelig kan tilfældet være at du er tilknyttet en såkaldt BSA central, og
her kan CC kun levere adsl på delt kobber. Hvis du kender din nabos
telefonnummer kan du dog selv kontrollere hvilken type central du er under
her:

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/bestil/

Der står godt nok adsl pro, men proceduren er den samme for private. Får du
f.eks. dette resultat har CC eget udstyr på centralen og dermed mulighed for
at levere på udelt rå kobber, hvis det altså er tilgængeligt:

Du tilhører central: Rødovre
Klar til DSL

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-07-05 23:42

> [...]
> det gør de? Hvordan skal den lige forståes? Er det er "specielt" abn.
> hos CC der ikke kræver en fastnet forbind.? Eller har de bare ikke

Hvor ser du det henne? link

--
Bjarke Andersen

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 07-07-05 06:44

> Hvor ser du det henne? link

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/spoergsmaal_og_svar/

Men jeg ser nu, at det står at det er til "gør det selv" løsningen. Men den
kan nemt misforståes.

/Jasper