Ekstern script
Fra : Michael Weberg

Dato : 06-07-05 20:11

Hej.

Er meget ny inden for Javascript verdenen. Ville bare hører om man laver
eksterne Javascripts som med CSS (og hvordan man så linker til dem) eller
man bare skriver dem ind i selve HTML filen??

Beklager min uvidenhed..

--

Mvh Michael Weberg
http://vippen.homepage.dk.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-07-05 20:46

Michael Weberg skrev:

>Er meget ny inden for Javascript verdenen. Ville bare hører om man laver
>eksterne Javascripts som med CSS (og hvordan man så linker til dem) eller
>man bare skriver dem ind i selve HTML filen??

Du kan begge dele.

Men skal det gå igen på flere sider, eller man synes det er mere
overskueligt, så kan også linke til dem i <head>.

<script type="text/javascript" src="filnavn.js">

Scriptfilen kan du så lave i f.eks. notepad, den skal kun
indeholde selve scriptet, ikke
<script type osv.>

Du kan se et eksempel på det på
http://ellentoft.1go.dk/pop/index.php