Dårlig dækning i en kælder.
Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 06-07-05 16:31

Hej Gruppe,

Ved i om der eksisterer en billig løsning der kan forbedre signalet i en
kælder? Jeg tænker her på noget a la de antenner man kan montere på
indersiden af en bilrude så signalet i kabinen bliver bedre.

Mvh Sophus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-07-05 16:56

"Sophus Vørsing \(2670\)" <sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> wrote:

>Ved i om der eksisterer en billig løsning der kan forbedre signalet i en
>kælder? Jeg tænker her på noget a la de antenner man kan montere på
>indersiden af en bilrude så signalet i kabinen bliver bedre.

Mobiltelefonen skal helst kunne 'se' mobilmasten. Du kunne jo overveje
at grave lidt af grunden på den side, der vender mod masten

<mlr>

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 06-07-05 22:12

Sophus Vørsing (2670) wrote:

> [...]
> kælder? Jeg tænker her på noget a la de antenner man kan montere på
> indersiden af en bilrude så signalet i kabinen bliver bedre.

Jeg har selv overvejet en af de repeater antenner, hvor signalet bare
forstærkes:
http://thansen.dk/products.asp?c=514827622&n=283053516#xy
I min lejlighed er signalet nemlig også ret dårligt, og gider ikke ha'
en ledning siddende i mobilen hele tiden -derfor en repeater...

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 06-07-05 23:15

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I min lejlighed er signalet nemlig også ret dårligt, og gider ikke ha'
> en ledning siddende i mobilen hele tiden -derfor en repeater...

Er det denne:
http://thansen.dk/product.asp?c=514827622&n=283053516&pn=283054449

eller denne:
http://thansen.dk/product.asp?c=514827622&n=283053516&pn=283054555

du tænker på?

Er der nogen der har prøvet ovennævnte i virkeligheden?

Mvh Sophus

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 07-07-05 00:24

Således skrev Sophus Vørsing den Thu, 7 Jul 2005 00:15:18 +0200:

>http://thansen.dk/product.asp?c=514827622&n=283053516&pn=283054555

Virker ikke hos mig, men det skyldes sandsynligvis at den er beregnet
på at sidde på hver sin side af en bilrude og ikke på en termorude med
ganske meget luft mellem ind- og udvendig antenne.

Knud
--
Q: How many IBM CPU's does it take to execute a job?
A: Four; three to hold it down, and one to rip its head off.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 07-07-05 09:13

Knud Winckelmann wrote:
> [...]

Det var denne jeg havde set på...

> Virker ikke hos mig, men det skyldes sandsynligvis at den er beregnet
> på at sidde på hver sin side af en bilrude og ikke på en termorude med
> ganske meget luft mellem ind- og udvendig antenne.

Øv.. også lidt det samme jeg havde frygtet. Så er det bare spørgsmålet
om der findes nogle der sælger disse repeatere som ikke nødvendigvis
skal bruges til bilen...

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 07-07-05 13:16

"Knud Winckelmann" <07032005@winck.dk> skrev i en meddelelse

> Virker ikke hos mig, men det skyldes sandsynligvis at den er beregnet
> på at sidde på hver sin side af en bilrude og ikke på en termorude med
> ganske meget luft mellem ind- og udvendig antenne.

Hmm nu er det jo ikke meget info der står på THansens hjemmeside, men der
står da at det kun virker med gsm 900 båndet, der står så ganske
modstridende nedenunder at den også virker på 1.8 ghz båndet. Hvis den kun
virker til gsm 900 kunne det være problemet?

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail