Pas på loppemidlet AbsolutD
Fra : Gunnie

Dato : 06-07-05 06:57

Jeg skriver dette indlæg efter en meget grim oplevelse i weekenden, hvor
begge vores hunde døde i armene på os. På grund af loppemidlet
AbsolutD!!!! SÅ PAS PÅ NÅR I ANVENDER DETTE. Min anbefaling er slet ikke
at benytte dette produkt, da det er yderst giftigt. Iflg Dansk skadedyrs
bekæmpelse ville man aldrig anvende dette produkt da det virksomme stof
i Absolut D og mange andre håndkøbs loppemidler er alt for højt, samt er
mærkningen på beholderne ikke særlig gode og kan næmt misforstås. Der
står bestemt ikke noget om at anvendelse af midlet kan for så
katastrofale følger som at dyret går hen og dør af en forgiftning.

For at beskrive situationen kort kan jeg fortælle at vores to hunde
havde fundet et pindsvin, som desværre havde loppe, derfor blev hundene
behandlet med Absolut D (Det gik først op for os for sent at dette kun
er til anvendelse i boligen..... Normalt bliver hundene vasket i Cebasil
når de har fået loppe.) Men da hundene var blevet behandlet med loppe
midlet, lukkede vi dem inde i vores bryggers da vi ikke ville have to
våde hunde rendende rundt i hele huset. Da vi ca 40 min senere er på vej
i seng vil jeg lige kigge til hundene, samt ordne noget vaske tøj som er
i vaskemaskinen i bryggerset. Jeghavde forventet at der ville være to
hunde lige bag døren parat til at spæne ind i stuen da jeg åbnede
døren.... men det skete ikke der ventede mig tilgengæld et skrækkeligt
syn. Vores lille gravhund lå på gulvet i kramper med tungen ud af
halsen, og den store rughårethønsehund vældtede rundt og kæmpede for at
blive på benene. Det var et frygteligt syn. I et desperat forsøg på at
redde hundene, fik vi dem under bruseren for at skylle dem (samtidig med
at vi ringede til dyrlægen). Men inden jeg fik kontakt til dyrlægen var
det sket for den lille hund, og 10 min. senere var det også slut for den
store. Vi var ialt fire mennesker som havde kæmpet for de to stakkels
dyrs liv, min kæreste, min far, min lillebror på 12 (efternøgler) og jeg
selv som envidere er gravid.

Vi var selvfølgelig rystet over det som lige var sket og vi kunne slet
ikke fatte at noget sådan kunne ske. Jeg ringede til vagtlægen da vi
selvfølgelig alle var noget bekymret for os selv hvis noget sådant kunne
ske for vores dyr. Vagtlægen fik fat i Bispebjerghospital som har en
afdeling som er eksperter i gift og forgiftninger. De anbefalede at vi
alle skulle på hospitalet til observation, så vi ankom til hospitalet
alle fire og blev modtaget af ikke mindre end tre læger og to
sygeplejesker, dette gjorde jo ikke situationen mindre tarumatisk. For
hvis sygehuset tog det så alvorligt må det virkelig være noget slemt
gift som er i dette loppe middel. Det skal lige pointeres at midlet kan
købes i håndkøb....... hvilket jeg under ingen omstændigheder forstår.

Vi fik afvide fra overlægen at det virksomme stof, er en svag
koncentration, af en nervegift som blev benyttet under 1. verdenskrig.
Så spørger jeg mig bare selv, kan det have sin rigtighed at det er fuldt
lovligt at sælge et sådant middel uden nogen ordentlig deklaration og
unden grundig vejledning?

Jeg skriver ikke dette indlæg fordi i skal have ondt af os over denne
tragiske situation, men fordi jeg vil advarer jer alle om farligheden
ved brug af produktet!!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-07-05 08:46

Gunnie skrev
<Jeg skriver ikke dette indlæg fordi i skal have ondt af os over denne
tragiske situation, men fordi jeg vil advarer jer alle om farligheden ved
brug af produktet!!!!! >

Hej Gunnie

Det må ha' været en forfærdelig oplevelse og som dyreejer har jeg stor
sympati for hvordan I har det nu
efter sådan en oplevelse.

Men jeg vil også godt pointere at langt de fleste produkter, uanset hvad de
er til, kan være farlige når man bruger dem forkert.

Jeg har i gennem mange år brugt AbsolutD uden en eneste bivirkning, så det
er IKKE farligt at bruge, hvis man bruger det efter forskrifterne.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : fam. Ager

Dato : 06-07-05 08:55

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i gennem mange år brugt AbsolutD uden en eneste bivirkning, så det
> er IKKE farligt at bruge, hvis man bruger det efter forskrifterne.
> --
> Marianne Hellemose
----------------------------------

hvis et produkt er beregnet til omgivelserne, skal det ikke bruges på
dyrene, så i dette tilfælde er det farligt at bruge på dyrene!

-marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-07-05 10:17

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> writes:

> Jeg har i gennem mange år brugt AbsolutD uden en eneste bivirkning, så det
> er IKKE farligt at bruge, hvis man bruger det efter forskrifterne.

Jeg ville nu alligevel overveje det igen.

http://www.ewg.org/reports/diazinon/pr.html
http://66.249.93.104/search?q=cache:oxe2Ccsry1UJ:www.miljoeogsundhed.dk/pressemed_kat.asp%3FartikelID%3D4009%26kategoriID%3D3%2520%2525%253E+%22absolut+d%22+site:.dk&hl=en

En hurtig søgning på stoffet viser at det absolut heller ikke er sundt
for de mennesker der bor i huset. Og hvis et sprøjt kan dræbe en
voksen hund, hvordan har vi det så ikke i huset bagefter?

Nej, ingen giftstoffer her.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : x Vuf x

Dato : 06-07-05 23:30

On Wed, 06 Jul 2005 11:17:17 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
>for de mennesker der bor i huset. Og hvis et sprøjt kan dræbe en
>voksen hund, hvordan har vi det så ikke i huset bagefter?

Dengang (inden Frontline) man brugte Absolut D, brugte man
også Methopren. + en shampoo mod lopper til dyrene.
Jooo, det var en større udskrivning!
Hundene blev loppebadede og sat udenfor. Så blev huset sprayet
fra kælder til kvist (eller omvendt) med Absolut D; hvorefter
huset blev låst af og alle gik tur med hundene i 1 times tid.
Vel hjemkommet blev døre og vinduer åbnede, så der blev kraftigt
gennemluftet INDEN alle gik ind i huset!
2 dage efter gentog det sig. Denne gang blot med Methopren.
INGEN, der kan læse blot en lille smule, kan ta' fejl af,
hvor det må anvendes!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 00:03

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Dengang (inden Frontline) man brugte Absolut D, brugte man
> også Methopren. + en shampoo mod lopper til dyrene.

Det var vist også Methopren vi brugte til omgivelserne, sidste år, efter et
loppeangreb. Vi fik det af dyrlægen.
Jeg troede faktisk slet ikke at Absolut D, var i handlen mere, da jeg ikke
har set midlet i butikkerne i mange år...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : x Vuf x

Dato : 08-07-05 09:47

On Thu, 7 Jul 2005 01:03:04 +0200, "Buffy" wrote:

> [...]
>Jeg troede faktisk slet ikke at Absolut D, var i handlen
>mere, da jeg ikke har set midlet i butikkerne i mange år...

Det er dælme da også så giftigt, at det kan slå småbørn ihjel!

Pas også (for dyrenes skyld) på X-spot og piller,
der går direkte i blodet.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 11:38

> Det er dælme da også så giftigt, at det kan slå småbørn ihjel!

Vi forlod huset efter sprøjtningen.
Jeg prøvede at rense vores tæpper to gange med en tæpperenser, inden vi
tyede til sprøjtningen. Det var svjh. en rød sprøjteflaske, der hed noget
med M... og den skulle fjerne loppeæg-og larver i omgivelserne.

> Pas også (for dyrenes skyld) på X-spot og piller,
> der går direkte i blodet.

Ja, det er jo også noget giftigt stads. Man må jo helst ikke røre ved dyret
12-24 timer efter f.eks. en Frontlinebehandling, som forøvrigt ikke virker
særlig godt, hvis der er kommet mange lopper. Her virker et loppebad og en
tættekam mere effektivt.
Hvad bruger du til dine hunde, hvis de får lopper ?
Hvis man ikke gør et eller andet, kan man jo også få et ret "levende" hus.

Hvidløg kan evt. forebygge lopper hos hunde, men det kan jo også være
farligt for hunden, hvis den får for meget.
Netto havde også sådan nogle grøn/gule Eucalyptus-agtige loppehalsbånd
sidste år, der skulle virke forebyggende imod lopper.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 00:30

On Fri, 8 Jul 2005 12:37:46 +0200, "Buffy" wrote:
> [...]

>inden vi tyede til sprøjtningen. Det var svjh. en rød sprøjteflaske,
>der hed noget med M... og den skulle fjerne loppeæg-og larver i

Ja; Methopren.
Det slår ikke lopperne ihjel!

>Ja, det er jo også noget giftigt stads. Man må jo helst ikke røre
>ved dyret 12-24 timer efter f.eks. en Frontlinebehandling,

Hvor har du dog skøre idé fra? Frontline er så ugiftigt,
at katte og killinger kan sprayes/behandles med det!
Tæver med hvalpe kan også behandles. Hvis der efter udstilling er
kommet lopper med hjem, hvad der så at sige altid gør, behandler
jeg tæver ved at spraye dem på ryggen. Ligeså hvalpe fra 14 dage
og op. De får ved at jeg sprayer i hånden og nusser dem på ryggen.

>som forøvrigt ikke virker særlig godt, hvis der er kommet mange
>lopper. Her virker et loppebad og en tættekam mere effektivt.

Absolut ikke! I loppehøjsæson skal der huskes at sprøjtes senest
hver 3. uge. Der står 4-5 uger på flasken, men erfaringen siger
noget andet!

>Hvad bruger du til dine hunde, hvis de får lopper ?
>Hvis man ikke gør et eller andet, kan man jo også
>få et ret "levende" hus.

Kun Frontline. Jeg er begyndt at overveje, at gå over til
Bayvantec, men det fås kun i pipetter og derved for dyrt!

> [...]
>Netto havde også sådan nogle grøn/gule Eucalyptus-agtige
>loppehalsbånd sidste år, der skulle virke forebyggende

Loppehalsbånd har altid været gode...hvis man kan få
lopperne til at træde på dem!

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 10:57

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du dog skøre idé fra? Frontline er så ugiftigt,
> at katte og killinger kan sprayes/behandles med det!

Jeg har den skøre ide fra pakken med Frontline. Behandlede vores katte
sidst, så jeg har ikke lige pakken mere, men mener, at står et eller andet
om det der.
Vi har i hvert fald altid formanet børnene om, at holde fingrene fra kattene
i 12 timer efter behandling, så et eller andet står der vel på pakken, siden
jeg har den ide.

> Absolut ikke! I loppehøjsæson skal der huskes at sprøjtes senest
> hver 3. uge. Der står 4-5 uger på flasken, men erfaringen siger
> noget andet!

Ja, vi kom for sent imellem to behandlinger sidste år, og der virkede
behandlingen ikke særlig godt, da skaden jo var sket.

> Kun Frontline. Jeg er begyndt at overveje, at gå over til
> Bayvantec, men det fås kun i pipetter og derved for dyrt!

Ja, vi har kun prøvet pour on. Har tænkt mig, at prøve med Frontline-sprayen
næste gang. Frontline holder dog ikke tæger væk. I hvert fald ikke på
kattene.
Har også prøvet Cyclio Vet. til hundene. Det skulle holde i 2-3 mdr. og det
ser ud til, at virke godt, men det er hundedyrt.

> Loppehalsbånd har altid været gode...hvis man kan få
> lopperne til at træde på dem!

Nettos loppehalsbånd indeholdt nogle olier, der breder sig i pelsen, og
dermed skulle lopperne holde sig væk. Det stank dog frygteligt, så det vil
jo nok være endnu værre for hunden.
Jeg har dog heller ikke så meget fidus til loppehalsbånd.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 14:33

On Sat, 9 Jul 2005 11:57:10 +0200, "Buffy" wrote:

> [...]
>formanet børnene om, at holde fingrene fra kattene i 12 timer
>efter behandling, så et eller andet står der vel på pakken,

Det har du nu nok fra et andet middel. Jeg har her en stor
sprayflaske Frontline angående forsigtighedsregler:

Undgå sprayning i øjnene. Brug handsker, specielt ved
behandling af et større antal dyr. Spray dyret i et
velventileret rum. Vask hænder, arme og ansigt efter
brug. Undgå rygning i forbindelse med sprayningen

>Ja, vi kom for sent imellem to behandlinger sidste år,
>og der virkede behandlingen ikke særlig godt, da skaden
>jo var sket.

Indikationer:
Forebyggelse og behandling af loppe og luseangreb hos hund og kat.
Forebyggelse og behandling af flåtangreb hos hund.
Behandling af flåtangreb hos kat.
(Læg mærke til forskellen på de sidste 2 sætninger)

>Har også prøvet Cyclio Vet. til hundene. Det skulle holde i 2-3 mdr.
>og det ser ud til, at virke godt, men det er hundedyrt.

"Frontline vet. beskytter effektivt mod lopper i 1-2 mdr.
afhængig af parasitbelastningen i omgivelserne.
Frontline vet. beskytter effektivt mod flåter
hos hund i op til 4 uger."
Der har vi den...op til!
"For at opnå optimal effekt anbefales det ikke at bade
eller vaske dyret 48 timer før og efter behandlingen."

"Drægtighed og diegivning:
Kan anvendes til drægtige og diegivende dyr samt
hvalpe og killinger fra de er 2 dage gamle."

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 14:51

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du nu nok fra et andet middel. Jeg har her en stor
> sprayflaske Frontline angående forsigtighedsregler:

Nej, det var helt sikkert Frontline, men der er nok også forskel på
pipetterne og sprayen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 10:26

x Vuf x wrote:
> INGEN, der kan læse blot en lille smule, kan ta' fejl af,
> hvor det må anvendes!

Det er jo nok lige det der er problemet generelt, folk gider ikke
sætte sig ind i tingene. Feks mange af de spørgsmål der kommer
herinde fra nybagte hundeejere kan man altså læse svarene på
i alle hundebøger på side 3
Personligt læste jeg da masser af hundebøger inden jeg fik Tyson,
og jeg læser da altid brugerforvirringen inden jeg tage noget som
helst i brug, det værer sig et fjernsyn eller et loppemiddel.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-07-05 11:35

Pwh skriblede bla:

> [...]
> sætte sig ind i tingene. Feks mange af de spørgsmål der kommer
> herinde fra nybagte hundeejere kan man altså læse svarene på

Korrekt.
Dog kan andres erfarringer jo være nyttige.

> Personligt læste jeg da masser af hundebøger inden jeg fik Tyson,

Rigtig god ide.
Der findes tonsvis af gode hundebøger der beskriver stort set alt, og
mange
af dem kan man sikkert låne på biblioteket.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 13:36

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:

> Korrekt.
> Dog kan andres erfarringer jo være nyttige.

Helt enig, men mange spørgsmål tyder på at folk ikke har gidet
sætte sig ind i det mest basale inden de får hunden hjem.

> Rigtig god ide.
> Der findes tonsvis af gode hundebøger der beskriver stort set alt, og
> mange
> af dem kan man sikkert låne på biblioteket.

Jeg foretrække så selv at købe dem så jeg har dem til senere opslag,
men eller er internet jo også et godt sted at søge oplysninger.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-07-05 13:40

Pwh skriblede bla:
> men eller er internet jo også et godt sted at søge oplysninger.

google er en ven
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 08-07-05 09:53

On Thu, 7 Jul 2005 14:35:43 +0200, "Pwh" wrote:
> [...]

>Jeg foretrække så selv at købe dem så jeg har dem til senere opslag,
>men eller er internet jo også et godt sted at søge oplysninger.

Hov lille Jens?!
Er det ikke netop dét, de gør, når de spørger her? ;-D

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 10:01

> Hov lille Jens?!
> Er det ikke netop dét, de gør, når de spørger her? ;-D

Joda lille Sonja.
Og det er da også helt ok, men jeg synes bare der kommer
mange spørgsmål fra folk der har anskaffet sig hvalpen om
ting de altså burde have sat sig ind i inden.
Om de så vælger at få deres viden herfra eller fra en bog
må værer en smagssag, bare de ville sætte sig lidt ind i sagerne
inden hvalpen lander derhjemme, det var blot det jeg mente

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 00:31

On Fri, 8 Jul 2005 11:00:42 +0200, "Pwh" wrote:

> [...]
>må værer en smagssag, bare de ville sætte sig lidt ind i sagerne
>inden hvalpen lander derhjemme, det var blot det jeg mente

Jamen så er vi jo enige bette Jens!

Fra : Pwh

Dato : 09-07-05 09:12

x Vuf x wrote:
> Jamen så er vi jo enige bette Jens!

Som (næsten) altid mikro Sonja

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 14:33

On Sat, 9 Jul 2005 10:12:17 +0200, "Pwh" wrote:

>Som (næsten) altid mikro Sonja

Ihhh, jeg bli'r jo helt flov...<rødme>
Synes du virkelig, jeg er lille?

Fra : Mus

Dato : 07-07-05 12:46

> [...]
> og jeg læser da altid brugerforvirringen inden jeg tage noget som
> helst i brug, det værer sig et fjernsyn eller et loppemiddel.

Skyldig Jeg læser vist altid brugsforvirringen efter jeg har samlet ting
forkert he he. Jeg har jo styr på det - tror jeg altid )

Medicin og giftstoffer er dog noget helt andet - der kan man jo ikke gøre
det om og skaderne er jo ikke nødvendigvis harmløse. Så her læser jeg da
altid indlægssedlem eller bag på pakken/dåsen og gerne to gange.

LN

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 13:42

> Skyldig Jeg læser vist altid brugsforvirringen efter jeg har
> samlet ting forkert he he. Jeg har jo styr på det - tror jeg altid
> )

Det er nok en vane jeg har fra barnsben af at man tilegner sig viden
fra manualer og bøger, det hænger så stadig ved

> [...]
> gøre det om og skaderne er jo ikke nødvendigvis harmløse. Så her
> læser jeg da altid indlægssedlem eller bag på pakken/dåsen og gerne

Så længe du kan prioriterer fornuftigt så går det jo også nok
Men ret beset burde Gunnis indlæg have været formuleret som en advarsel
imod at plaske sin hund ind i noget som man ikke har gidet læse manualen på,
og ikke at angribe midlet, som andre åbenbart har brugt uden probs.
Havde det været mig, så havde jeg nok holdt min kæft og skammet mig i stedet for.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 07-07-05 14:36

> Det er nok en vane jeg har fra barnsben af at man tilegner sig viden
> fra manualer og bøger, det hænger så stadig ved

Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke tilegner mig viden fra bøger )))
Men har nok en tendens til at tro at det klarer jeg da bare lige og har styr
på det der --- not !!!

> [...]
> og ikke at angribe midlet, som andre åbenbart har brugt uden probs.
> Havde det været mig, så havde jeg nok holdt min kæft og skammet mig i

Yep har også kommenteret netop dette i et indlæg længere nede.

LN

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 15:01

Mus wrote:

> Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke tilegner mig viden fra bøger
> )))

Tja, sådan er man så forskellig, nogen fortrækker at gå på kurser
og andre (som jeg) foretrækker at tilegne sig viden på egen hånd.

> Men har nok en tendens til at tro at det klarer jeg da bare lige og
> har styr på det der --- not !!!

Hvad gør du så hvis du skal lærer om noget nyt, gætter dig frem eller hur :-?

> Yep har også kommenteret netop dette i et indlæg længere nede.

Nemlig, og vi er 110% enige, synd for de stakkels hunde der har lidt
en pinefuld død, det tangerer næsten en anmeldelse til dyreværnet det
som Gunni & Co har bedrevet, dumhed kan værer en forklaring men
det er ingen undskyldning.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 07-07-05 16:02

> Tja, sådan er man så forskellig, nogen fortrækker at gå på kurser
> og andre (som jeg) foretrækker at tilegne sig viden på egen hånd.

Ja her hos mig afhænger det af hvad det drejer sig om.

> Hvad gør du så hvis du skal lærer om noget nyt, gætter dig frem eller hur
:-?

Næh hvorfor tror du det?

Hvis jeg skal lære noget nyt ja så er der tre metoder jeg tyer til:

1 læser mig til den viden
2 kurser/undervisning (nok næppe i brugsforvirringer
3 Learning by doing

LN

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 16:58

Mus wrote:

> Næh hvorfor tror du det?

Det tror jeg skam heller ikke, jeg var bare nysgerrig.

> Hvis jeg skal lære noget nyt ja så er der tre metoder jeg tyer til:
>
> 1 læser mig til den viden

Altså bare ikke i bøger.

> 2 kurser/undervisning (nok næppe i brugsforvirringer

Hvorfor dog ikke i brugsforvirringer, man må da formode
at producenten ved hvad han sælger.

> 3 Learning by doing

Det kommer man heller ikke uden om, men det skal bestemt
suppleres med teoretisk viden hvis det bare er lidt mere avanceret
end at grave et hul i jorden

/Jens

Fra : Mus

Dato : 07-07-05 18:21

> Altså bare ikke i bøger.

Jo da. Hvorfor mener du jeg ikke læser bøger?

> Hvorfor dog ikke i brugsforvirringer, man må da formode
> at producenten ved hvad han sælger.

Jeg ville da næppe tager et kursus i hvordan jeg indstiller vores tv eller
samler vores reol. Hvad har det at gøre med at producenten ved hvad han
sælger.

> Det kommer man heller ikke uden om, men det skal bestemt
> suppleres med teoretisk viden hvis det bare er lidt mere avanceret
> end at grave et hul i jorden
>
> /Jens

yep hver for sig eller kombinationer.

He he vi er vist kommet lidt ud på et sidespor af de oprindelige emne

LN

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 18:31

> Jo da. Hvorfor mener du jeg ikke læser bøger?

Øhh, fordi du selv skrev det et par indlæg tilbage.

> Jeg ville da næppe tager et kursus i hvordan jeg indstiller vores tv
> eller samler vores reol. Hvad har det at gøre med at producenten ved
> hvad han sælger.

Simpelt, han ved nok bedre end dig hvordan man nemmest
justerer det nye Tv ind

> He he vi er vist kommet lidt ud på et sidespor af de oprindelige emne

Nok en anelse, men der er fandeme også dødt herinde lige for tiden

/Jens

Fra : Mus

Dato : 07-07-05 19:03

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh, fordi du selv skrev det et par indlæg tilbage.

Gjorde jeg det hmm må lige se efter.

Øjeblik

"Nu er det jo ikke sådan at jeg ikke tilegner mig viden fra bøger )))"

der er dobbelt negation dvs det er det samme som at jeg tilegner mig viden
fra bøger.

> Simpelt, han ved nok bedre end dig hvordan man nemmest
> justerer det nye Tv ind

Og derfor tager jeg stadig ikke kurser i det forstår ikke helt hvad du
mener.

> Nok en anelse, men der er fandeme også dødt herinde lige for tiden

Ja mærkelig der ikke er flere der har reageret på denne tråd. Mon der er
sommerferie for en del nu!

LN

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 21:24

> [...]
> )))"
>
> der er dobbelt negation dvs det er det samme som at jeg tilegner mig

Beklager, det er som sædvanligt mig der ikke kan læse

> Og derfor tager jeg stadig ikke kurser i det forstår ikke helt
> hvad du mener.

Jeg mener blot at man med udbytte kan læse de manualer der
følger med diverse apperaturer som man anskaffer sig.

> Ja mærkelig der ikke er flere der har reageret på denne tråd. Mon der
> er sommerferie for en del nu!

Sikkert nok, jeg venter lige en måned mere,
så kommer det rigtigt gode vejr nemlig

/Jens

Fra : Mus

Dato : 07-07-05 22:02

> Beklager, det er som sædvanligt mig der ikke kan læse

he he nu vi netop skriber om det at læse

> Jeg mener blot at man med udbytte kan læse de manualer der
> følger med diverse apperaturer som man anskaffer sig.

ja men ikke kurser vel !

Læser skam også nogle gange manualer - øh bagefter )))

> Sikkert nok, jeg venter lige en måned mere,
> så kommer det rigtigt gode vejr nemlig
>
> /Jens

Vi har en lille datter der desværre ikke rigtigt magter varmen. Så for
første gang ønsker jeg mig en kølig sommer.

LN

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 10:06

Mus wrote:

> he he nu vi netop skriber om det at læse

Hehe, jow den var en lille smule flov, jeg må få mig nogle nye briller

/Jens

Fra : Mus

Dato : 08-07-05 12:11

> Hehe, jow den var en lille smule flov, jeg må få mig nogle nye briller

> /Jens

he he ja jeg er jo ikke bedre når jeg ikke kan skribe - eller skrive

LN

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 12:48

Mus wrote:
> he he ja jeg er jo ikke bedre når jeg ikke kan skribe - eller skrive

Ok, jeg accepterer at det hele er din skyld

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 23:17

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Hbgze.318

> Jeg mener blot at man med udbytte kan læse de manualer der
> følger med diverse apperaturer som man anskaffer sig.

Hmm, jeg bliver stadig forvirret over brugsforvirringen til mit kamera, så
nu tager jeg bare billeder....
Men ellers har du da ret.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 08-07-05 09:51

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nok en anelse, men der er fandeme også dødt herinde lige for tiden
>
> /Jens

Tror da pokker, dette indlæg turde jeg slet ikke besvare.... Havde godt nok
skrevet et indlæg, men valgte at undlade at sende det, og Skrubtudsen havde
gemt Absolut D dunken. Men jeg var da næsten helt sikker på, at der meget
tydeligt stod, at det kun var til omgivelserne.
Jeg er også helt overbevist om, at hendes hunde, ville have overlevet turen,
måske været lidt stille i et par dage.... Hvis hun ikke havde lukket dem
inde i dampene, for jeg er helt overbevist om, at det var dem, som slog
hundene ihjel. Ikke at hun sprøjtede det direkte på hundene.
Nu er jeg kølet så langt ned, så jeg kan skrive om det, uden at smadre
knoerne mod skrivebordet..... Grum historie, hvor jeg dog føler med de arme
hunde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 10:08

> Tror da pokker, dette indlæg turde jeg slet ikke besvare....

Du er og bliver en forsagt mand Benny

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 08-07-05 23:45

> Du er og bliver en forsagt mand Benny
>
> /Jens

Jamen sådan har jeg altid været.... Stille og Genert ..

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 01:02

On Sat, 9 Jul 2005 00:45:17 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev...

>Jamen sådan har jeg altid været.... Stille og Genert ..

<Host>...Og månen er lavet af en grøn ost! ;-D

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 10-07-05 17:44

> <Host>...Og månen er lavet af en grøn ost! ;-D

Altså..... Hvis månen havde været lavet af en grøn ost, så havde du været en
ostehøvl

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 03:32

On Sun, 10 Jul 2005 18:44:15 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Altså..... Hvis månen havde været lavet af en grøn ost,
>så havde du været en ostehøvl

Hvorfor lige mig? Mit ego er ikke så stort,
så jeg kan nå op til månen! ;-D

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 15-07-05 12:07

> Hvorfor lige mig? Mit ego er ikke så stort,
> så jeg kan nå op til månen! ;-D

Pjat med dig, du kan jo sidde ned og stadig nå derop

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 14:45

On Fri, 15 Jul 2005 13:07:14 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Pjat med dig, du kan jo sidde ned og stadig nå derop

HA, det vil min søn sgi nok ikke gi' dig ret i,
for jeg kan stå under hans arm! :-þ

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 04:48

> HA, det vil min søn sgi nok ikke gi' dig ret i,
> for jeg kan stå under hans arm! :-þ

Tja, sådan er livet lidt forskelligt , en bekendt jeg havde, havde en
lillebitte kone, på sådan ca min og skrubtudsens størrelse .....
Ja det ville jo så sige, for vores vedkommende, var hun nu af meget normal
størrelse.... Men for hans 208 cm, og med en krop, som en anden
Swarzenegger, så måtte vi da indrømme, at hun var en lille gnom.
Så alt er jo relativt ...

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 11:22

On Sat, 16 Jul 2005 05:48:28 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
> [...]

>208 cm, og med en krop, som en anden Swarzenegger, så
>måtte vi da indrømme, at hun var en lille gnom.

Hihihi...Dine smileys har dobbelthage og savler!

Nu ved jeg i sagens natur ikke, hvor høje du og din frue er,
men jeg er altså kun 164 nu.

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 12:43

x Vuf x wrote:
> Hihihi...Dine smileys har dobbelthage og savler!

Det er ikke en smiley men et selvpotræt som Benny bruger

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 15:24

On Sat, 16 Jul 2005 13:42:58 +0200, "Pwh" wrote:

>Det er ikke en smiley men et selvpotræt som Benny bruger

<TOPGAG>...(TrillerOmPåGulvetAfGrin)

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 17:00

> <TOPGAG>...(TrillerOmPåGulvetAfGrin)

Skal vi vædde på at Benny nu sidder og spekulerer over en
måde han kan hænve sig på
Husk nu Benny at det var Sonja der startede, som sædvanligt

/Jens (der som sædvanligt var medløber)

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 18:14

> Skal vi vædde på at Benny nu sidder og spekulerer over en
> måde han kan hænve sig på
> Husk nu Benny at det var Sonja der startede, som sædvanligt
>
> /Jens (der som sædvanligt var medløber)

Ja du skuffede mig lidt ... Da vores netbetjent kom, tog jeg ellers dit
hverv, jeg var løbet ned efter Cola & Popcorn, og glædede mig til det
endelige opgør ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 18:37

> Ja du skuffede mig lidt ... Da vores netbetjent kom, tog jeg
> ellers dit hverv, jeg var løbet ned efter Cola & Popcorn, og glædede
> mig til det endelige opgør ..

Jeg er og bliver en skuffelse, men betjenten fandt nok ud af at
hans brokkeri svarede til at smide tændvæske på en tændt grill

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 21:41

> Jeg er og bliver en skuffelse, men betjenten fandt nok ud af at
> hans brokkeri svarede til at smide tændvæske på en tændt grill
>
> /Jens

Ja men hvad pokker ligner det også, at brokke sig over vores brokker, som om
vi ikke har brokker nok i forvejen.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-05 09:02

On Sat, 16 Jul 2005 22:40:59 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev...

>Ja men hvad pokker ligner det også, at brokke sig over vores brokker,
>som om vi ikke har brokker nok i forvejen.

Hold så op med jeres brokkeri!
Ellers skal I murbrokke MEGET mere, så jeg kan få til en carport!

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 17-07-05 14:06

> Hold så op med jeres brokkeri!
> Ellers skal I murbrokke MEGET mere, så jeg kan få til en carport!

Hov hov, der skal lige være lidt til mig, jeg skal have repareret lidt over
garage portene.

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-05 21:10

On Sun, 17 Jul 2005 15:06:18 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Hov hov, der skal lige være lidt til mig, jeg skal have repareret
>lidt over garage portene.

Jamen ok, så gå bare igang med at brokke jer!

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 18:25

On Sat, 16 Jul 2005 18:00:09 +0200, "Pwh" wrote:

>Skal vi vædde på at Benny nu sidder og spekulerer over en
>måde han kan hænve sig på
>Husk nu Benny at det var Sonja der startede, som sædvanligt
>/Jens (der som sædvanligt var medløber)

Niks, din luskebuks!
Jeg talte om hans smileys og ikke om ham! :-þ

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 18:39

> Niks, din luskebuks!
> Jeg talte om hans smileys og ikke om ham! :-þ

Benny ved udemærket godt hvad du mente,
jeg satte blot ord på for at afslører dig for alle

/Jens (som nu vil gå ud og lufte 2 utålmodige vuffere)

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 19:57

On Sat, 16 Jul 2005 19:39:02 +0200, "Pwh" wrote:

>Benny ved udemærket godt hvad du mente,
>jeg satte blot ord på for at afslører dig for alle

Nååå, jeg regner da med, at Benny selv kan læse! HA :-þ

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 21:56

> Benny ved udemærket godt hvad du mente,
> jeg satte blot ord på for at afslører dig for alle
>
> /Jens (som nu vil gå ud og lufte 2 utålmodige vuffere)

Jeg har lige et vædderlam du kan tage med, han er rigtigt sur over at være
blevet bundet ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 18:12

> Hihihi...Dine smileys har dobbelthage og savler!
>
> Nu ved jeg i sagens natur ikke, hvor høje du og din frue er,
> men jeg er altså kun 164 nu.

Kun lige små 10 cm højere, og begge er vi slimline modeller, så vi er til at
overse

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 18:33

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 18:36

On Sat, 16 Jul 2005 19:12:20 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Kun lige små 10 cm højere, og begge er vi slimline
>modeller, så vi er til at overse

174? DET er meget!
Tjaaa...Slimline kan jeg nok ikke kaldes...

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 21:39

> 174? DET er meget!
> Tjaaa...Slimline kan jeg nok ikke kaldes...

Skidt, det opvejes af, at du er vild med Christians klare vand fra Vejle

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-05 13:10

On Sat, 16 Jul 2005 22:39:00 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Skidt, det opvejes af, at du er vild med
>Christians klare vand fra Vejle

Hvad er dét?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 17-07-05 14:02

> Hvad er dét?

Creedence Clearwater Revival

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 11:44

On Sun, 17 Jul 2005 15:02:29 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Creedence Clearwater Revival

YES!!! Så'n er dét bare!

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 18-07-05 11:51

> YES!!! Så'n er dét bare!

Ja det er en formildende omstændighed..... Så har du vel også hørt Blue
Ridge Rangers, Hvor John Fogerty har lidt svært ved at slippe CCR stilen.

M.V.H.....Benny.
Nu er vi for alvor OT ..

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 23:01

On Mon, 18 Jul 2005 12:50:59 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Ja det er en formildende omstændighed..... Så har du vel også hørt Blue
>Ridge Rangers, Hvor John Fogerty har lidt svært ved at slippe CCR stilen.

Desværre...det tror jeg ikke, at jeg har, men kan du
skaffe mig et lydspor eller sende mig et link, hvor
jeg kan høre det, før jeg køber, er jeg ivrig aftager!

>M.V.H.....Benny.
>Nu er vi for alvor OT ..

Og? Har John Foggerty ikke også en hund?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 19-07-05 12:20

> Desværre...det tror jeg ikke, at jeg har, men kan du
> skaffe mig et lydspor eller sende mig et link, hvor
> jeg kan høre det, før jeg køber, er jeg ivrig aftager!

> Og? Har John Foggerty ikke også en hund?

Det kan jeg ikke huske, Tom har vist et par stykker, så kan vi ikke andet,
så kan vi da trække på dem .... Det sidste må vi jo se om vi kan finde
ud af.....

M.V.H.....Benny..
Der hedder isfugl på hotmail

Fra : x Vuf x

Dato : 19-07-05 17:34

On Tue, 19 Jul 2005 13:19:59 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

Du ku altså ikke skaffe mig et link eller lignende?

>Det kan jeg ikke huske, Tom har vist et par stykker, så kan vi
>ikke andet, så kan vi da trække på dem .... Det sidste må
>vi jo se om vi kan finde ud af.....

Sådan! ;-D

>M.V.H.....Benny..
>Der hedder isfugl på hotmail

Nå?! Jeg kommer ikke så fine steder! :-þ

Fra : Is

Dato : 20-07-05 18:45

Gået kold ! eller ???

Erik Isager

Fra : x Vuf x

Dato : 21-07-05 00:01

On Wed, 20 Jul 2005 19:45:24 +0200, "Is" wrote:

>Gået kold ! eller ???

Ja vejret er da...

Fra : Pwh

Dato : 21-07-05 08:18

x Vuf x wrote:

> Ja vejret er da...

Nemlig, det er kun når det er godt vejr at vi gider
at sidde inde og tampe i computer hele dagen

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 21-07-05 13:58

On Thu, 21 Jul 2005 09:17:33 +0200, "Pwh" wrote:

>Nemlig, det er kun når det er godt vejr at vi gider
>at sidde inde og tampe i computer hele dagen

Ja, vi er sgi mystiske...

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 21-07-05 17:15

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Gået kold ! eller ???
>

> --
> Med venlig hilsen
> Erik Isager

Ja trænger til en dukkert

M.V.H.....Benny..

Fra : Henrik

Dato : 15-07-05 18:39

<wrapup1@kittymail.com> wrote:

>Pjat med dig, du kan jo sidde ned og stadig nå derop

Bliver I aldrig træt af at fyre alt det tåbelige pis af?

Mvh
Henrik

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 19:09

Henrik wrote:
> Bliver I aldrig træt af at fyre alt det tåbelige pis af?

Bare man ikke er mavesur, så er alt jo godt

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 00:06

On Fri, 15 Jul 2005 20:09:02 +0200, "Pwh" wrote:

>Bare man ikke er mavesur, så er alt jo godt

Vi har det da åbenbart sjovere end Henrik.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 04:44

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver I aldrig træt af at fyre alt det tåbelige pis af?
>
> Mvh
> Henrik

Det håber jeg da ikke. Men det er da ttilladt for dig, at springe tråden
over, så slipper du da for at læse det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Henrik

Dato : 16-07-05 06:41

On Sat, 16 Jul 2005 05:43:50 +0200, "Benny Mortensen 9700"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

>Det håber jeg da ikke. Men det er da ttilladt for dig, at springe tråden
>over, så slipper du da for at læse det.

Prøv nu at læse lidt her...

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.hund

.... så kunne vi måske slippe for jeres barnlige pludren.

Mvh
Henrik

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 08:59

> [...]
>
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.hund
>
> ... så kunne vi måske slippe for jeres barnlige pludren.

Hvorfor skulle jeg dog det. Jeg føler mig ikke spor generet af vores
barnlige pludren. Kan du ikke klare den, så lad være med at læse vores
tråd. Så vidt jeg umiddelbart ved, har vi endnu ikke, overtrådt nogen
regel, heller ikke ifølge dit link. Så har du noget du vil klage over, så
indsend en klage.... Hvis ikke, så ti stille, og lad os pludre i fred.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 09:26

> Hvorfor skulle jeg dog det. Jeg føler mig ikke spor generet af vores
> barnlige pludren.

Jeg føler mig meget generet af din barnlige pludren Benny
Hvor helvede er det lige jeg skal klage over det

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 18:09

> Jeg føler mig meget generet af din barnlige pludren Benny
> Hvor helvede er det lige jeg skal klage over det
>
> /Jens

Øhhh, det må være hos Pest & Telegraf, øh nej det er det måske ikke, nåh
nej, TDC abuse et eller andet.... Så vil de kontakte mig, og så fyrer jeg
den skiderik, og du er lige vidt ))

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 11:25

On Sat, 16 Jul 2005 09:59:27 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
> [...]

>Så har du noget du vil klage over, så indsend en klage....
>Hvis ikke, så ti stille, og lad os pludre i fred.

Pus ham Benny! Gooo dreng. Dygtiiiig. Benny ha' kiks nu? ;-D

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 09:24

> Prøv nu at læse lidt her...
>
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.hund

Der står da intet om at vi ikke må hyggesludre.
Det er faktisk den slags der giver lidt kolorit på Usenet,
self skal det ikke tage overhånd, men det oprindelige emne
var vist uddebatteret alligevel.

> ... så kunne vi måske slippe for jeres barnlige pludren.

Det skal du ikke regne med.
Hvorfor gider du overhovedet at følge så lang en tråd
når du ikke er kommet med så meget som et eneste indlæg i den.
Hvis alle tænkte som dig ville denne gruppe hurtigt dø ud, så meget
nyt kan man altså heller ikke finde på at skrive om hunde,
og du er ikke ligefrem en af dem der bidrager med mest.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-07-05 15:16

On Fri, 15 Jul 2005 19:38:52 +0200, Henrik <henrik@NOSPAMrestore.dk>
wrote:

>Bliver I aldrig træt af at fyre alt det tåbelige pis af?

Næeh...!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-05 21:11

On Sun, 17 Jul 2005 16:16:06 +0200, Leyna wrote:

>Næeh...!

<Fniiiiis>...Kort og kontant!

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 00:34

On Fri, 8 Jul 2005 11:07:55 +0200, "Pwh" wrote:

>Du er og bliver en forsagt mand Benny

Øhhh...Er der mere end én Benny herinde? -zip->

Fra : Pwh

Dato : 09-07-05 09:14

> Øhhh...Er der mere end én Benny herinde? -zip->

Det må du ikke engang skrive for sjov,
jeg fik helt kuldegysninger her i varmen

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 14:34

On Sat, 9 Jul 2005 10:13:48 +0200, "Pwh" wrote:

>Det må du ikke engang skrive for sjov,
>jeg fik helt kuldegysninger her i varmen

Hihihihihi...Glad for at kunne hjælpe!

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 10-07-05 17:45

> Hihihihihi...Glad for at kunne hjælpe!

Pas i nu på, jeg har overvejet en kloning

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-07-05 20:51

> Pas i nu på, jeg har overvejet en kloning

Pas du selv på, eller pusser vi Gunni & Co på dig

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 11-07-05 08:45

> Pas du selv på, eller pusser vi Gunni & Co på dig
>
> /Jens

Hvad pokker Jens..... Er du nu gået over til trusler.... Din Weekend
terrorrist..... Jeg pudser George Bush på dig

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 03:34

On Sun, 10 Jul 2005 21:50:45 +0200, "Pwh" wrote:

>Pas du selv på, eller pusser vi Gunni & Co på dig

Hvad har Benny's hund nu gjort?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 15-07-05 12:09

> Hvad har Benny's hund nu gjort?

Bare rolig. Skrubtudsen er rutineret bruger af Absolut D....
Hun husker endda at fjerne mig, fra boligen... Så hun må stadig holde lidt
af mig

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 14:47

On Fri, 15 Jul 2005 13:08:33 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Bare rolig. Skrubtudsen er rutineret bruger af Absolut D....
>Hun husker endda at fjerne mig, fra boligen...
>Så hun må stadig holde lidt af mig

Hihihi...Du er sgi en heldig mand Benny!

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 04:49

> Hihihi...Du er sgi en heldig mand Benny!

Og her gik jeg og troede, at det var hende som var heldig.....
Hvor skuffende

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 11:29

On Sat, 16 Jul 2005 05:49:27 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Og her gik jeg og troede, at det var hende som var heldig...
>Hvor skuffende

Tjaaa, that's Leif! Kan det ikke trøste dig lidt, at du
deler skæbne med den maskuline del af befolkningen. ;-D

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 18:16

> Tjaaa, that's Leif! Kan det ikke trøste dig lidt, at du
> deler skæbne med den maskuline del af befolkningen. ;-D

Jo man må sgu indrømme, at han er Leifi ham Leif, han er faktisk et helt
Leifshow..... Men hvorfor skal min broder nu blandes ind i det ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 18:42

Benny Mortensen 9700 wrote:
> Jo man må sgu indrømme, at han er Leifi ham Leif, han er faktisk et
> helt Leifshow..... Men hvorfor skal min broder nu blandes ind i det
> ..

Har du en bror der hedder Leif, se nu begynder denne tråd rigtigt
at udvikle sig, den er slet ikke spor OT efterhånden

/Jens (som har en kollega der hedder Leif, fin fyr forøvrigt)

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 20:01

On Sat, 16 Jul 2005 19:42:19 +0200, "Pwh" wrote:

>Har du en bror der hedder Leif, se nu begynder denne tråd rigtigt
>at udvikle sig, den er slet ikke spor OT efterhånden
>/Jens (som har en kollega der hedder Leif, fin fyr forøvrigt)

Hvilken hund har han?

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 20:21

> Hvilken hund har han?

Og hvilke loppemiddler bruger han (altså hans hund),
bare så vi kan blive On-Topic igen

/Jens

Fra : Is

Dato : 16-07-05 21:52

Er der en rekord i prøver at slå ?

Denne tråd har rundet 110 indlæg - hvad er rekorden ??

Erik Isager

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 21:48

> Og hvilke loppemiddler bruger han (altså hans hund),
> bare så vi kan blive On-Topic igen
>
> /Jens

Jeg tror den er så langsom, så alle lopperne fejlberegner springet, så den
har ikke brug for loppemidler.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 22:06

> Er der en rekord i prøver at slå ?
>
> Denne tråd har rundet 110 indlæg - hvad er rekorden ??
>

> --
> Med venlig hilsen
> Erik Isager

Har ingen anelse, vi pludrer bare...

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-07-05 05:15

Is wrote:
> Er der en rekord i prøver at slå ?

Kun hvis vi vinder noget

> Denne tråd har rundet 110 indlæg - hvad er rekorden ??

Det må Henrik næsten vide, han holder jo åbenbart øje med os
Men jeg mindes da tråde før i tiden der har kørt næsten uendeligt,
så jeg tror der er et stykke vej endnu.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-05 09:05

On Sat, 16 Jul 2005 21:21:10 +0200, "Pwh" wrote:

>Og hvilke loppemiddler bruger han (altså hans hund),

Hans hund bruger kradsemetoden. Den er 100% giftfri!

>bare så vi kan blive On-Topic igen

Jamn vi æ da på toppn hel tien, syn's je...
Mangler du noe? ;-D

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-05 09:08

On Sun, 17 Jul 2005 06:14:47 +0200, "Pwh" wrote:

>Kun hvis vi vinder noget

Hva' ka' vi vinde?

>Det må Henrik næsten vide, han holder jo åbenbart øje med os
>Men jeg mindes da tråde før i tiden der har kørt næsten uendeligt,
>så jeg tror der er et stykke vej endnu.

Den absolutte rekord må være "De danske sommerpiger" fra dk.snak!
Den er mange år gammel og på flere tusind indlæg!

Fra : Leyna

Dato : 17-07-05 15:13

On Sun, 17 Jul 2005 10:07:55 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Den absolutte rekord må være "De danske sommerpiger" fra dk.snak!
>Den er mange år gammel og på flere tusind indlæg!

Ja, den er der vist ingen der kan overgå, meeeeen den er vist heller
ikke helt on topic, veller?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 21:46

> Hvilken hund har han?

Han har en vaskeægte Von Tierheimer..... Det er sådan et eller andet
underligt kræ, som mest af alt ligner en lab, i en temmelig god foderstand
( Øh.... Lige som ejeren )... Hentet på et Tierheim i Tyskland.
Det er hans forklaring, når den ikke fatter en brik af, hvad man siger til
den ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 21:43

> Har du en bror der hedder Leif, se nu begynder denne tråd rigtigt
> at udvikle sig, den er slet ikke spor OT efterhånden
>
> /Jens (som har en kollega der hedder Leif, fin fyr forøvrigt)

Ja min bror er også en FED fyr ))) Det endda helt bogstaveligt. Men mon
ikke han er blevet overhalet af min lillebror.... For ved ham er der ikke
noget, der er småt.... Helt igennem, en FED fyr

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 20:00

On Sat, 16 Jul 2005 19:15:56 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Jo man må sgu indrømme, at han er Leifi ham Leif,
>han er faktisk et helt Leifshow..... Men hvorfor .
>skal min broder nu blandes ind i det .

Jamen det var da ham, der blandede sig!
Det plejer ellers at være real-Leif,
der ikke kan nære sig! ;-D

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 21:50

> Jamen det var da ham, der blandede sig!
> Det plejer ellers at være real-Leif,
> der ikke kan nære sig! ;-D

Tjah... Men han trænger jo også til at komme ud, for han har det hårdt.
Han er jo trods alt gift med Loch Ness..... Eller var det Aknes, nej det var
vist Agnes....Ja der var det

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-05 13:03

On Sat, 16 Jul 2005 22:49:46 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
> [...]

>har det hårdt. Han er jo trods alt gift med Loch Ness.....
>Eller var det Aknes, nej det var vist Agnes....Ja der var det

Hvad har I dog gjort ved hende, at hun er blevet en person,
der fortjener en sådan titel?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 17-07-05 14:09

> Hvad har I dog gjort ved hende, at hun er blevet en person,
> der fortjener en sådan titel?

Tjae, øhh, det er jeg bange for, at det har jeg glemt... Men kælenavnene,
dem glemmer man jo ikke, sådan helt frivilligt ..

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 03:33

On Sun, 10 Jul 2005 18:45:10 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Pas i nu på, jeg har overvejet en kloning

<Gyyyyyyys>...Å så på dæn her ti a natten...

Fra : x Vuf x

Dato : 08-07-05 09:50

On Thu, 7 Jul 2005 11:26:17 +0200, "Pwh" wrote:

> [...]
>Tyson, og jeg læser da altid brugerforvirringen inden jeg
>tage noget som helst i brug, det værer sig et fjernsyn

Hvornår er vi dog blevet så dovent et folkefærd, at vi
ikke gider sætte os ind i de mest basale ting?...<suk>

De stakkels hunde, og de stakkels dumme mennesker,
der skal leve resten af deres liv med bevidstheden
om, at de selvforskyldt har myrdet deres hunde!

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 10:14

> Hvornår er vi dog blevet så dovent et folkefærd, at vi
> ikke gider sætte os ind i de mest basale ting?...<suk>

Jeg synes det er blevet mere og mere udbredt de sidste år,
folk har efterhånden vænnet sig til at alting skal forklares,
mobiltlf tror jeg har en stor del af skylden, læg mærke til
hvordan folks børn skal ringe i tide og utide for at spørge
om de mest tåbelige ting, i 'gamle dage' ville de have tænkt
selv og prøvet at finde en løsning.

> De stakkels hunde, og de stakkels dumme mennesker,
> der skal leve resten af deres liv med bevidstheden
> om, at de selvforskyldt har myrdet deres hunde!

Jeg har ikke den helt store sympati for Gunni & Co,
det ser for mig ud som at de har lagt skylde over på AbsolutD
Og ikke selv føler det helt store medansvar.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 00:37

On Fri, 8 Jul 2005 11:13:40 +0200, "Pwh" wrote:

> [...]
>hvordan folks børn skal ringe i tide og utide for at spørge
>om de mest tåbelige ting, i 'gamle dage' ville de have tænkt

Vi ku' ikke blive mere enige!

>Jeg har ikke den helt store sympati for Gunni & Co,
>det ser for mig ud som at de har lagt skylde over på AbsolutD
>Og ikke selv føler det helt store medansvar.

Jeg græd for hundene. Jeg græder ikke for dem!
Det står helt fast, at de har myrdet deres hunde!

Fra : Pwh

Dato : 09-07-05 09:19

> Vi ku' ikke blive mere enige!

Pas på det ikke går hen og bliver en vane

> Jeg græd for hundene. Jeg græder ikke for dem!
> Det står helt fast, at de har myrdet deres hunde!

Nu er det mig der må erklærer mig enig
Jeg tror faktísk at det er en strafbar handling, dumhed fritager
jo ikke nødvendivis en for straf.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 14:37

On Sat, 9 Jul 2005 10:18:32 +0200, "Pwh" wrote:

>Pas på det ikke går hen og bliver en vane

<Gyyyyys>...Tak for den kølige brise!

>Nu er det mig der må erklærer mig enig
>Jeg tror faktísk at det er en strafbar handling,
>dumhed fritager jo ikke nødvendivis en for straf.

Ja, det burde straffes, men jeg tror, de bli'r
straffet nok, når de indser, hvad de har gjort!

Fra : Mus

Dato : 08-07-05 10:49

> De stakkels hunde, og de stakkels dumme mennesker,
> der skal leve resten af deres liv med bevidstheden
> om, at de selvforskyldt har myrdet deres hunde!

Ja jeg ved slet ikke hvordan jeg ville have det hvis jeg vidste jeg
selvforskyldt havde forårsaget mine dyrs pinefulde død.

Det undrer mig bare at i indlægget kører det hele bare på producenten og
varen og så har jeg bare ikke ondt af dem længere. De virker jo slet ikke
selvbebrejdende.

LN

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 12:50

Mus wrote:
> Det undrer mig bare at i indlægget kører det hele bare på producenten
> og varen og så har jeg bare ikke ondt af dem længere. De virker jo
> slet ikke selvbebrejdende.

Bemærk også at vi ikke har hørt en lyd fra Gunni og Co siden
det oprindelige indlæg, jeg håber de har gemt sig i deres kælder
og skammer sig der sommeren over

/Jens

Fra : Mus

Dato : 08-07-05 14:34

> Bemærk også at vi ikke har hørt en lyd fra Gunni og Co siden
> det oprindelige indlæg, jeg håber de har gemt sig i deres kælder
> og skammer sig der sommeren over
>
> /Jens

Ja det kan jeg så godt forstå, at de ikke har meldt sig her igen

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 06-07-05 08:44

"Gunnie" <Gunnie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skriver ikke dette indlæg fordi i skal have ondt af os over denne
> tragiske situation, men fordi jeg vil advarer jer alle om farligheden

jeg er fuld af rejste hår på armene...sikke en modbydelig oplevelse!
jeg bruger koncekvent ikke de kemiske loppemidler mere, af samme årsag, det
kan ikke være sundt i længden af putte det på dem, om det så er dråber til
nakken eller andet. sebacil er også giftigt for den sags skyld, og forkert
docis er farligt for dyrene, har mistet nogle høns på den konto. nok også
derfor at det kun kan fåes på recept. men det er vist et af de få midler der
tager det hele, også skab.
-ikke for at være bagklog eller formanene, men det står, så vidt jeg husker
tydeligt på flasken, at absolut D er til omgivelserne..

vi har heldigvis ikke haft lopper nogensinde, om det er tilfældigt, eller om
det er fordi vi forebygger med hvidløg, vides ikke. men vi har både katte og
hunde. kattene får dog ikke hvidløg. jeg bruger knust hvidløg, enten
hjemmelavet i olie, eller færdigkøbt, se eventuelt
http://www.husdyrhelse.com/group.asp?group=2&page=&sub=1 der har jeg købt
de sidste par gange.

mange medfølende tanker herfra!

mvh. marie

Fra : Is

Dato : 06-07-05 18:50

> [...]
> havde fundet et pindsvin, som desværre havde loppe, derfor blev hundene
> behandlet med Absolut D (Det gik først op for os for sent at dette kun

Det var dog en grim måde at aflive sine hunde på !!! Jeg har ondt af de
stakkels hunde. Jer har jeg ikke ondt af - savnet er selvforskyldt.

Nu er det jo forsent - men hvordan kan i dog komme det på hundene - uden
overhovedet at se på flasken ? Det er da kun navnet der står med større
bogstaver end, advarslen om, at det kun er til omgivelserne.

Erik Isager
Få hvide tænder - skyl munden i kolrin

Fra : Mus

Dato : 06-07-05 19:20

Som jeg læser indlægget pålægger i hele ansvaret på producenten, men tager
ikke selv noget af ansvaret.

At i ikke læser på sprayflasken er jo ikke producentens fejl, hvor giftigt
det så end er.

Jeg forstår såmænd heller ikke du tør rode med sådanne sager når du er
gravid.

Det er virkelig tragisk hvad der er sket, men i har altså også selv et
medansvar for det skete.

LN

Fra : jopa

Dato : 06-07-05 20:45

Gunnie skriblede bla:
> Jeg skriver dette indlæg efter en meget grim oplevelse i weekenden,
> hvor begge vores hunde døde i armene på os. På grund af loppemidlet
> AbsolutD!!!!

Min datter "aflivede" en dyr racekat med samme middel for et par år siden.
Det er stærke sager og går igennem huden direkte i blodbanen hvorefter
dyret
dør en pinefuld død.
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hansen

Dato : 08-07-05 05:15

Nu er jeg pindsvineplejer, og det med at deres lopper angriber vores
kæledyr, er en gammel skrøne. De lopper der lever på pindsvin kan IKKE leve
på vores hunde og katte. Det er en helt anden slags lopper. Da jeg er
plejer, er jeg derfor nødt til at have kontakt med dyrene hvor mine katte og
hund også kommer og de har altså ikke lopper af den grund. Og jeg har heller
ikke fået lopper i min bolig og jeg behandler aldrig omgivelserne mod
lopper. Så lad være med at gå i panik fordi jeres hund - eller kat, har
været i nærheden af et pindsvin, eller fordi i ser pindsvin i haven.

M.v.h.

LH

Fra : x Vuf x

Dato : 08-07-05 10:01

On Fri, 8 Jul 2005 06:15:07 +0200, "Hansen" wrote:

> [...]
>gå i panik fordi jeres hund - eller kat, har været i nærheden af et
>pindsvin, eller fordi i ser pindsvin i haven.

HELT rigtigt, men alligevel vil de små søde pindgrise nok
takke os, hvis de fik et lille pift af vores Frontlinespray!
Frontline ta'r nemlig også pindsvinelopper!

Med hønselopper er det en helt anden sag. De angriber ihvertfald
mennesker. Det ved jeg af egen erfaring!

Fra : Leyna

Dato : 08-07-05 15:31

On Fri, 08 Jul 2005 11:01:01 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Med hønselopper er det en helt anden sag. De angriber ihvertfald
>mennesker. Det ved jeg af egen erfaring!

Du må da vist snart komme på besøg her!

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 15:38

> Du må da vist snart komme på besøg her!

Sonja skal bare ikke tage sine hunde med,
hønsene vil bare tro at det er mad til dem

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 09-07-05 00:26

*fnis*
Nu er du ikke sød, Jens!

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 00:40

On Fri, 8 Jul 2005 16:37:53 +0200, "Pwh" wrote:

>Sonja skal bare ikke tage sine hunde med,
>hønsene vil bare tro at det er mad til dem

Jeg tror ikke, hønselopper går på hunde.
Ved du noget andet?

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 00:39

On Fri, 08 Jul 2005 16:30:37 +0200, Leyna wrote:

>Du må da vist snart komme på besøg her!

<Mistro on>
Hvorfor det? Skal du ha' fodret dine hønselopper?

Fra : Hansen

Dato : 08-07-05 17:23

Når vi har dem inde, så bliver de også "badet" og behandlet, i det omfang vi
kan, for lopper. Men det er jo næsten en lidt håbløs opgave, da de er gode
værtsdyr for lopper og flåter, så så snart de bliver sat i naturen igen, så
er de jo fyldt med lopper igen. Hønselopper har du helt ret i. Dem er jeg
også blevet bidt af!!! Men jeg har selv høns og de går frit i haven, og mine
katte og hund har altså ikke flere lopper af den grund. Jeg tror også at når
bare vi behandler katte og hunde med de udmærkede loppemidler der findes -og
så følger en dyrlæges råd om dosering eller læser og følger
brugsanvisningen, så kan man faktisk blive lopper kvit. Det er i hvert fald
lang tid siden jeg har haft problemer med lopper på dyr og i min bolig.
M.v.h.

LH

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 00:52

On Fri, 8 Jul 2005 18:23:18 +0200, "Hansen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

Sådan...Nu har jeg ryddet op så alle kan læse
og følge med i vores udmærkede "samtale"

> [...]
>håbløs opgave, da de er gode værtsdyr for lopper og flåter,
>så så snart de bliver sat i naturen igen, så er de jo fyldt

Naaa, Frontline holder da 3 uger.

> [...]
>faktisk blive lopper kvit. Det er i hvert fald lang tid siden
>jeg har haft problemer med lopper på dyr og i min bolig.

Helt rigtigt, men Frontline holder altså kun i 3 uger i
loppehøjsæsonen! Og det bedste er at skrive det i kalenderen,
hvornår man har behandlet, for selvom vi bilder os det ind,
kan vi altså ikke huske, hvornår vi sidst har loppebehandlet.

Fra : Kito

Dato : 08-07-05 05:43

> [...]
> Jeg skriver dette indlæg efter en meget grim oplevelse i weekenden, hvor
> begge vores hunde døde i armene på os. På grund af loppemidlet

Det er en meget træls historie, men det er ikke loppemidlet skyld, da du har
anvendt det forkert. Jeg syntes også når du skriver at du bruge sibasil til
lopper så skyder du gråsspurve med kanoner, når det nu er muligt at få nogle
udmærket piller til at holde lopperne væk med.
Jeg kan godt forstå din magtesløshed, men absolut D er godt nok når det
bliver anvendt rigtigt.

med venlig hilsen
Poul

Fra : Simon

Dato : 10-07-05 21:19

"Gunnie" <Gunnie.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg skriver ikke dette indlæg fordi i skal have ondt af os over denne
> tragiske situation, men fordi jeg vil advarer jer alle om farligheden
> ved brug af produktet!!!!!

Hej Gunnie

Du har fået mange ikke særlig pæne svar fra folk.... først og fremmest -
hvor har jeg dog ondt af jer - uanset, hvordan jeg læser eller forstår jeres
indlæg, så kan jeg ikke nogen steder se, at I med overlæg har "aflivet"
jeres hunde, som nogen skriver her. Jeg har ondt af jer - og jeres hunde,
som måtte lade livet på denne måde! Når man tror man slår lopper ihjel
forestiller man sig vel på ingen måde, at man tager hunden med i købet
Håber I snart kommer over den dårlige samvittighed og fremover altid
læser brugsanvisningen.

Jeg synes for en gangs skyld alle i bedre vidende mennesker der ude burde
have røde kinder! Hvor mange af jer kan sige jer fri for, at have gjort en
eller anden fejl i forhold til jeres hund? ofte er den fejl ikke
dødbringende, men det var den desværre i Gunnis tilfælde - Hav dog en smule
medlidenhed med folk - hvis hun med fuldt overlæg ønskede at aflive hendes
hunde, havde hun nok ikke skrevet en advarsel her - vel? Empati, folkens -
det er et godt middel mod alt ondt!

-Trine

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 11-07-05 09:30

"Simon" <sneevang@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hunde, havde hun nok ikke skrevet en advarsel her - vel? Empati, folkens -

Jeg tror du tager meget fejl Trine. Det var ikke en fejl.... Der kunne
faktisk ikke begås flere.... Absolut D, blev brugt forkert, på alle
tænkelige måder. Hun vidste det var giftigt, det var faktisk derfor, hun
ville bruge det. Så er det vel rimeligt naturligt, at man læser, hvor og
hvordan man anvender det. Brugsanvisningen er kort og præcis, og jeg mener
ikke, at den overhovedet kan misforstås. Hvis alle brugs anvisninger var
som den, ville vi være nået langt.
Da fadæsen er sket, angriber hun midlet, og advarer alle mod at bruge dette.
hun havde åbenbart stadig ikke indset, at det var dem selv, der virkeligt
havde lavet en bøf, af historiske dimensioner.

Altså havde det været manualen til min motorsav hun angreb, så ville jeg
have givet hende medhold til hver en time, for den er skrevet så småt og så
gnidret, og er så usselt oversat, at den i praksis er ubrugelig.

Medens brugsanvisningen på Absolut D, er kort, præcis, og skrevet, så jeg
kan læse den uden briller.

M.V.H.....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 11-07-05 16:28

On Sun, 10 Jul 2005 22:18:56 +0200, "Simon" <sneevang@c.dk> wrote:

> [...]
>hunde, havde hun nok ikke skrevet en advarsel her - vel? Empati, folkens -

Jeg må altså erkende at jeg ikke kan have medlidenhed med folk der
slet ikke gider at gøre en indsats, og man gør sg* ikke en indsats
hvis man ikke gider læse en brugsanvisning på "farlige" midler.
Hvis jeg æder et helt glas piller på én gang, så er jeg da vist osse
selv ude om det hvis jeg bliver syg... eller dør af det.

Jeg finder det dybt forkasteligt at man så bagefter udstiller sin egen
dumhed og dovenskab, ved at udsende en advarsel mod det middel, som
man ikke har gidet læse anvisningen på før man bruger det. Nu er det
pludselig producentens skyld, at man har mistet noget, fordi man ikke
lige kunne overkomme at sætte sig ind i tingene FØR man gjorde noget.

Empati kan jeg ikke bruge her, for der må da kun være selvforagt at
hente dér, men de stakkels hunde kan jeg føle med. Dem var det synd
for. Tænk at lande hos nogle mennesker, som gør SÅ lidt for at sørge
ordentligt for deres dyr...

Fra : Mus

Dato : 11-07-05 17:38

> [...]
> hunde, havde hun nok ikke skrevet en advarsel her - vel? Empati, folkens -

Der er da ingen så vidt jeg har læst der har ment de med overlæg har aflivet
hundene, men med uagtsomhed og dumhed.

Og ja de advarer mod midlet, men havde det ikke også været en ide at advare
mod ikke at læse anvisninger bag på giftstoffer grundigt igennem.

Jeg synes altså at hun med hendes indlæg lægger alt ansvar fra sig.

Vi begår alle fejl, men vi bør også erkende når vi gør det og ikke skubbe al
ansvar over på andre.

LN

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 03:44

On Mon, 11 Jul 2005 18:38:15 +0200, "Mus" wrote:

> [...]

Det er den eneste del af dit indlægder kan bruges til noget!

Det skulle ha' været en advarsel mod dumhed og ikke mod midlet!

> [...]

>Og ja de advarer mod midlet, men havde det ikke også været
>en ide at advare mod ikke at læse anvisninger bag på giftstoffer

Lige bortset fra at brugsanvisningen står foran og ikke bagpå!

>Jeg synes altså at hun med hendes indlæg lægger alt ansvar fra sig.
>Vi begår alle fejl, men vi bør også erkende når vi gør det og ikke
>skubbe al ansvar over på andre.

Det var humlen i det hele ja!

Fra : Pwh

Dato : 11-07-05 18:47

Simon wrote:
> [...]
> eller forstår jeres indlæg, så kan jeg ikke nogen steder se, at I med
> overlæg har "aflivet" jeres hunde, som nogen skriver her.

Hvem i alverden har dog skrevet det, vi er flere der har betegnet det
som uoverlagt mord på hundene, ingen har påstået at det var tilsigtet.

> [...]
> have gjort en eller anden fejl i forhold til jeres hund? ofte er den
> fejl ikke dødbringende, men det var den desværre i Gunnis tilfælde -

Jeg kan fortælle dig så meget at jeg for ca 2 år siden var i næsten
samme situation som Gunni, omstændighederne var helt anderledes,
men ikke desto mindre var jeg ved at tage livet af stakkels Tyson.
Jeg begik en stor dumhed, hvad kan værer ligegyldigt, men jeg forventer
sgu ikke medynk fra nogen som helst. Jeg kan stadig få koldsved ved
at tænke på hvad der skete og vil sikkert aldrig komme helt over det psykisk.
Så jeg taler sgu ikke af bedre videne, jeg har næsten prøvet det selv,
man skal bare ikke prøve at tørrer ansvaret af sig, men have rygrad
nok til at vedkende sig sin skyld og så komme videre i livet uden at
begå samme brøler igen.

/Jens