Fisk til varmt akvarium?
Fra : Steenr

Dato : 05-07-05 12:39

Men henvisning til tråden om temperatur, så kunne jeg godt tænke mig at vide
hvilke fisk fra mellem- og sydamerika der trives ved høje temperaturer? ca.
27-32 grader. måske mere hvis vi får hedebølge

vh
steen

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-07-05 16:11

"Steenr" <ravnen@hollufXXXpile.dk> skrev i en meddelelse
> Men henvisning til tråden om temperatur, så kunne jeg godt tænke mig at
> vide hvilke fisk fra mellem- og sydamerika der trives ved høje
> temperaturer? ca. 27-32 grader. måske mere hvis vi får hedebølge

da jeg for nogle år siden var i Fransk Guyana, fangede vi nogle Copella
arnoldi, diverse små tetraer samt nogle killifisk
i vand som var mere varmt end vi normalt bruger i akvarierne. Om de var
"lykkelige" for temperaturen ved jeg ikke, men i de mængder de var pytterne,
burde indikere at de kan overleve deri.

Carsten