Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
"Gaver fra firmaet" 2
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 04-07-05 22:21

Efter at jeg har læst ovenstående indlæg ang. "gaver" fra firmaet, har jeg
lige et ekstra spørgsmål:

En del af min løn bliver udbetalt som en slags bonus. Enten løbende, eller
med udbetaling en gang om året. Den ligger på omkring 100-150.000,- Vil det
sige at jeg (hvis selskabet vil) kan vælge at få dem "udbetalt" som
obligationer eller som pension, og derved slippe billigere i skat?

/Jasper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-05 22:47

Den 04-07-05 23.20 skrev Jasper Ahrensbach følgende:

> [...]
> sige at jeg (hvis selskabet vil) kan vælge at få dem "udbetalt" som
> obligationer eller som pension, og derved slippe billigere i skat?

De skal beskattes ligesom almindelig løn. Sættes de ind på en
pensionsordning, kan de fratrækkes ligesom almindelig løn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-07-05 23:11

In article <42c9a820$0$63674$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Jasper Ahrensbach wrote:
> [...]
> sige at jeg (hvis selskabet vil) kan vælge at få dem "udbetalt" som
> obligationer eller som pension, og derved slippe billigere i skat?

Der er ikke mange skattefrie goder tilbage. Du kan få skattefrit bredbånd,
fornyet dit pas gratis, og så ellers ikke meget mere.

Som der blev skrevet, pension nedsætter indtægten med det indbetalte
såfremt vi taler ratepension.

Fra : anders majland

Dato : 05-07-05 07:29

> Der er ikke mange skattefrie goder tilbage. Du kan få skattefrit bredbånd,
> fornyet dit pas gratis, og så ellers ikke meget mere.

How - den var da interessant. Kan du henvise til betingelserne for at
arbejdsgiver betalt pas ?

/Anders Majland

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-07-05 20:40

In article <42ca2a75$0$18648$14726298@news.sunsite.dk>, anders majland wrote:

> How - den var da interessant. Kan du henvise til betingelserne for at
> arbejdsgiver betalt pas ?

Nej, men jeg fik det fornyet på mit gamle arbejde. Det er jo noget
der skal bruges for at virksomheden kan sende mig til udlandet.
Så en almindelig rejseudgift som virksomheden afholder på linie med
visum, flybillet etc.

Fra : D.Hansen

Dato : 13-07-05 11:28

Jeg tror man skal passe på dette. Jeg har ikke før hørt at man kan få
fornyet sit pas gennem virksomheden. At de har valgt at gøre det er kun
dejligt for dig, men om det er lovligt ved jeg ikke. Jeg vil stærkt anbefale
at man læser lidt i ligningsvejledningen inden man foretager dette. Jeg
ledte kort i den og fandt ikke rigtig noget omkring dette. Om der i
forbindelse med specielle hverv (såsom turistchauffør eller lign.) er nogle
regler inden for dette ved jeg ikke.

D.Hansen