Sommertid
Fra : N. Foldager

Dato : 04-07-05 21:38

Ved brug af Timer-komponenten, er der en variabel, der indikerer,
hvorvidt pc-uret er sat til sommertid?

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Harald

Dato : 05-07-05 08:16

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ved brug af Timer-komponenten, er der en variabel, der indikerer,
> hvorvidt pc-uret er sat til sommertid?

TTimer er en nedtælling fra x milisekunder så om det er sommertid eller ej
er vel uden betydning.

/HK

Fra : Harald

Dato : 05-07-05 08:18

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> TTimer er en nedtælling fra x milisekunder så om det er sommertid eller ej
> er vel uden betydning.

Hvis du vil vide om sommertid er sat eller ej så kan du bruge
GetTimeZoneInformation funktionen.

/HK

Fra : N. Foldager

Dato : 05-07-05 13:45

Harald:

> Hvis du vil vide om sommertid er sat eller ej så kan du bruge
> GetTimeZoneInformation funktionen.

Det var lige, hvad jeg søgte. Tak.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : N. Foldager

Dato : 05-07-05 13:46

Harald:

> TTimer er en nedtælling fra x milisekunder så om det er sommertid eller ej
> er vel uden betydning.

Den TTimer, som jeg har (Delphi 2), giver pc-klokken. Det er ikke en
nedtælling. Hændelses-intervallet sættes i millisekunder.

Finn Bindeballe:

> Hvis du mener TTimer, saa er svaret nej. - hvad sqlle den ogsaa bruge
> den til ???

Til at finde vintertid med.

Men TTimer har måske skiftet funktion gennem årene?

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Harald

Dato : 05-07-05 14:06

> [...]
>

> Finn Bindeballe:

> Til at finde vintertid med.
>
> Men TTimer har måske skiftet funktion gennem årene?

Ja, nu bruges den kun til at tælle ned fra x milisekunder.

/HK

Fra : N. Foldager

Dato : 05-07-05 14:28

Harald

> Ja, nu bruges den kun til at tælle ned fra x milisekunder.

Det gjorde den også før.

Jeg troede at Time hørte sammen med TTimer.
Men den er jo en funktion. Som i det program, jeg så, henter Time med
intervallet specificeret af Interval i TTimer.

Så mit oprindelige spørgsmål skulle ikke have gået på Timer, men på
Time og muligheden af at afgøre, om Time (pc-clock) er sommer- eller
vintertid.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Sonny

Dato : 05-07-05 14:14

> [...]
>nedtælling. Hændelses-intervallet sættes i millisekunder.
> Men TTimer har måske skiftet funktion gennem årene?

Nej, som du selv skriver, har TTimer altid haft den samme funktion. Og det
er som Harald har skrevet - en nedtælling i milisekunder fra det øjeblik
hvor timerens active property sættes til true.

På den måde som du spørger er det til at tro at du forventer
sommertids-variablen være placeret i TTimers klassekode, som du så vil
kalde.
Men det er jo lige meget hvordan du vil kalde funktionen
GetTimeZoneInformation - fra et onClick eller onTimer event. Derfor var det
ikke værd at nævne timeren her.

/mvh

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 05-07-05 08:18

hej....

Hvis du mener TTimer, saa er svaret nej. - hvad sqlle den ogsaa bruge
den til ???

/F