Alternativ til jt400.jar for DB2/400 JDBC-~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-07-05 20:09

Jeg skal bruge en JDBC-forbindelse til en OS/400-maskine, hvilket jeg
kan få med den der ligger i jt400.jar.

Jeg kan nu se at DB2 Universal Driver har flere faciliteter der gør
det nemmere at lave connection pooling i en webapplication og jeg vil
derfor gerne afprøve den, men sidder fast ved et behov for en DB2
Connect Licens.

Har jeg overset noget i den forbindelse (dvs er der et bedre download)
eller kan jeg med rimelighed se på hvad Derby tilbyder (her havde jeg
problemer med at lokalisere den passende JDBC-driver).

Det skal være en ren Java udgave (type 4) da den skal kunne deployes
uden eksterne afhængigheder.

Tak for al hjælp - DB2-verdenen er lidt anderledes end Oracles.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Martin Husted Hartvi~

Dato : 05-07-05 11:15

Jeg forsøgte at lave en jdbc adgang fra min windows pc direkte over på en
OS/400 maskine med en type 4 forbindelse til en DB2 database, det var lige
til, problemet er at det vel er en snart 6 år siden og der kan være lavet
ændringer. Måske har jeg noget ligende i mine gemmer, men det kan ta'
noget tid at finde det frem.

Hilsen
Martin