arrays...
Fra : Repzak

Dato : 04-07-05 17:41

Hej

Hvordan kan jeg lave denne structs ene medlem om til ikke være et forud
bestemt nummere i det array, så det er bestemt af hvor mange der er tasted
ind:

struct Menu_data_type
{
unsigned char menu_nr;
char code *menu_title;
char code *menu_data[6];
void (*pt2function)(void);
} menu_data[] = {
0x00, "Main Menu :",{"Calibrate Control Handler","Setup Actuator
Mode","Calibrate Actuator","Save Configutation","",""},state_cal,
0x01, "Calibrate Control Handler :",{"Left Actuator 1","Right Actuator
1","Left Actuator 2","Right Actuator 2","Exit To Main Menu",""},state_cal
};

Vil gerne have det 6 tal slettet i defineringen : char code *menu_data[6];
sådan den selv tæller hvor mange der er...

Kasper

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-07-05 19:07

Repzak wrote:
> Vil gerne have det 6 tal slettet i defineringen : char code *menu_data[6];
> sådan den selv tæller hvor mange der er...

Jeg tror at du er nødt til at lave erklæringen i to trin:

char code *Arr0[] =
{
"Calibrate Control Handler","Setup ActuatorMode",
"Calibrate Actuator","Save Configutation"
};

char code *Arr1[] =
{
[...]

Arr0,
state_cal,
},
{
0x01, "Calibrate Control Handler :",
Arr1,
state_cal
}
};

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Repzak

Dato : 04-07-05 19:21

"> --
> Absolutely not the best homepage on the net:
> http://home20.inet.tele.dk/midgaard
> But it's mine - Bertel

Det var også det jeg kom til, men har beslutted mig for at lade den være
fast og patte med "" op til den menu størelse der er størst... fylder lidt
flash men ikke så slemt igen jo

Kasper

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-07-05 19:34

Repzak wrote:
> Det var også det jeg kom til, men har beslutted mig for at lade den være
> fast og patte med "" op til den menu størelse der er størst... fylder lidt
> flash men ikke så slemt igen jo

"Min" metode koster også en extra pointer.

Normalt klipper man signaturen væk når man svarer på et indlæg i en NG.