parknet newsserver
Fra : Lampen

Dato : 04-07-05 17:04

Hej, har lige fået parknet internet, og undrer mig lidt over hvorfor der
ikke er en news server, jeg kan ihvertifald intet finde om det på deres
side. Og så undrer jeg mig lidt over hvorfor jeg ikke kan se andre
computere på vores lokale net. Andre der har erfaringer med parknet ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-07-05 17:08

Lampen <lampen@parknet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> side. Og så undrer jeg mig lidt over hvorfor jeg ikke kan se andre
> computere på vores lokale net. Andre der har erfaringer med parknet ?

Er dit net lokalt eller bliver du tildelt offentlig IP?

Hvad jeg kan se er Parknet et mere privat netudbyder foretagende og har
derfor sikkert ikke satset på newsserver som kan kræve en del
administration. Men du kan jo prøve og spørge dem ad.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lampen

Dato : 04-07-05 17:34

> Er dit net lokalt eller bliver du tildelt offentlig IP?

Øhm, det ved jeg faktisk ikke. Men altså, der er jo lagt ledninger ind i
min bygning til samtlige lejligheder, dem burde jeg da kunne se, eller i
det mindste have en direkte forbindelse til ? Det skulle være 100 mbit
lokalt så vidt jeg har forstået det, og en 45 mbit forbindelse til
internettet via parknet.

> Hvad jeg kan se er Parknet et mere privat netudbyder foretagende og har
> derfor sikkert ikke satset på newsserver som kan kræve en del
> administration. Men du kan jo prøve og spørge dem ad.

Ok, det vil jeg prøve.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-07-05 18:26

> Øhm, det ved jeg faktisk ikke. Men altså, der er jo lagt ledninger ind i
> min bygning til samtlige lejligheder, dem burde jeg da kunne se, eller i
> det mindste have en direkte forbindelse til ?

Øhhh nej, det ville da være den største sikkerhedsbrist hvis man på et
bolignet bare kunne tage sine (forudsat windows) My Network Places og se
alle maskiner.

Du kan sikkert få kontakt med dine medbeboere ved at kende deres IP.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lampen

Dato : 04-07-05 20:56

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>

> Øhhh nej, det ville da være den største sikkerhedsbrist hvis man på et
> bolignet bare kunne tage sine (forudsat windows) My Network Places og se

Ok, kunne bare huske at man godt kunne det på DTU kollegierne, men det
endte selvfølgelig også i filservere osv.