Kabelnetkort windowsfildeling & trødløsnet~
Fra : Michael Hansen

Dato : 04-07-05 15:51

Håber det er den rette gruppe

Jeg har en bærbar som har et trådløs netkort, hvor der er internet
forbindelse, som gerne skulle køre hele tiden.

Den har også indbygget et alm. netkort. Kan jeg sætte den i en switch sammen
med en anden computer og så dele mapper og flytte filer, uden de skal ud
over internetet?

Kan ovenstående lade sig gøre? Hvis det kan, hvad gør jeg så?

Michael

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-07-05 16:41

Michael Hansen wrote:
> [...]
> skal ud over internetet?
>
> Kan ovenstående lade sig gøre? Hvis det kan, hvad gør jeg så?

Ja. Du kan også nøjes med et krydset kabel mellem den bærbare og den anden
PC.

Den bærbare og PC'en skal have IP numre i samme segment, og dette skal være
anderledes end IP nummeret du har på den trådløse forbindelse.
Så hvis du har ip 192.168.1.10 kan du feks bruge 192168.2.10 til det andet
interface.
Og PC'en kan så få 192.168.2.11.

Så skulle det fungere.

/A