/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
hvordan gør i? mht "pottetræning"
Fra : susan & Emil


Dato : 04-07-05 10:29

Hejsa

Vi har en hvalp på ca. 12 uger.
Har nu et spørgsmål (eller håber lidt på råd).

Hvordan har i fået jeres hvalp renlig?
Virker noget bedre en andet?

Når han får mad kommer han ud, når han har været lidt for aktiv med vores
små misser (eller vi har leget med ham) kommer han ud, men trods den hyppige
luftning og mange mange rosende ord når han laver udenfor, gør han stadig
indenfor.
Jeg ved godt han ikke er så gammel endnu, det er nok også derfor jeg skriver
så tidlig. Måske gør jeg noget forkert?

Håber på svar fra nogen der har erfaring i dette område.

Mvh

Susan



 
 
jopa (04-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 04-07-05 11:15

susan & Emil skriblede bla:
>
> Når han får mad kommer han ud, når han har været lidt for aktiv med
> vores små misser (eller vi har leget med ham) kommer han ud, men
> trods den hyppige luftning og mange mange rosende ord når han laver
> udenfor, gør han stadig indenfor.

Ovenstående er rigtigt nok men husk at små hvalpe sover meget og de skal
tisse kort efter søvn.

Ved ikke om min metode er pædagogisk for mange men den virker her og det
tog
ca 14 dage at gøre min schæfer hvalp renlig og det er ca den tid det
normalt
tager mig at gøre hvalpe renlige.

I samme øjeblik den gør antrit til at ville tisse bærer jeg den udenfor
lynhurtigt.
Har den gjort det så skælder jeg den ud samtidig med at jeg viser den
pletten, og straks udenfor.

ps jeg tørrer ikken snuden rundt i det men tager dens hoved ned til
pletten
hvorefter jeg fyer den og tager den udenfor.

Virker fint her men nu er schæfer jo også den klogeste og smukkeste hund
der
findes og komandoer behøver ikke at blive gentaget i det uendelige

Der er jo en grund til at små hunde kaldes tæppetissere

Hvad er din for en race

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk




susan & Emil (04-07-2005)
Kommentar
Fra : susan & Emil


Dato : 04-07-05 11:29

Min lille hvalp er en blanding mellem 4 racer.
sankt berhand, amerikansk bulldog, boxer og samojede. Så tæppetisser vil jeg
ikke lige just kalde ham

Har hørt så mange steder at man ikke må skælde ud når uheldet er ude -
indenfor.
Når jeg opdager hvad han er igang med at gøre indendørs, råber jeg dog op og
får ham lokket med udenfor.
Desværre gider han så ikke tisse mere

Nogle gange når han går rund indenfor løber det bare ud af ham, f.eks. når
han er på vej over til mig. vupti så har jeg en plet på gulvet.

Men jeg kan være sikker på at når man stor op om morgenen er der en lille
gave til mig

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse
news:42c90c1d$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
> susan & Emil skriblede bla:
>>
>> Når han får mad kommer han ud, når han har været lidt for aktiv med
>> vores små misser (eller vi har leget med ham) kommer han ud, men
>> trods den hyppige luftning og mange mange rosende ord når han laver
>> udenfor, gør han stadig indenfor.
>
> Ovenstående er rigtigt nok men husk at små hvalpe sover meget og de skal
> tisse kort efter søvn.
>
> Ved ikke om min metode er pædagogisk for mange men den virker her og det
> tog
> ca 14 dage at gøre min schæfer hvalp renlig og det er ca den tid det
> normalt
> tager mig at gøre hvalpe renlige.
>
> I samme øjeblik den gør antrit til at ville tisse bærer jeg den udenfor
> lynhurtigt.
> Har den gjort det så skælder jeg den ud samtidig med at jeg viser den
> pletten, og straks udenfor.
>
> ps jeg tørrer ikken snuden rundt i det men tager dens hoved ned til
> pletten
> hvorefter jeg fyer den og tager den udenfor.
>
> Virker fint her men nu er schæfer jo også den klogeste og smukkeste hund
> der
> findes og komandoer behøver ikke at blive gentaget i det uendelige
>
> Der er jo en grund til at små hunde kaldes tæppetissere
>
> Hvad er din for en race
>
> --
>
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>
>
>




jopa (04-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 04-07-05 12:10

susan & Emil skriblede bla:
> Min lille hvalp er en blanding mellem 4 racer.
> sankt berhand, amerikansk bulldog, boxer og samojede. Så tæppetisser
> vil jeg ikke lige just kalde ham
>

Dejlig hund at se på har tydeligt det frække boxerpræg


> Har hørt så mange steder at man ikke må skælde ud når uheldet er ude -
> indenfor.

Ja det kan godt være man ikke må det i følge nogen, men som sagt det gør jeg
når han er i gang og så løfter jeg ham ud.
Det nytter intet at vente på at han kommer du må bære ham fra pletten og så
ud så han kan gøre det færdigt og så rose ham.

Hvis du hver gang han vil tisse på gulvet siger fy og bærer ham udenfor skal
det nok komme

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk



Christian B. Andrese~ (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-07-05 11:21


"susan & Emil" <sumil@webspeed.dk> wrote in message
news:42c90149$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Vi har en hvalp på ca. 12 uger.
> Har nu et spørgsmål (eller håber lidt på råd).
>
> Hvordan har i fået jeres hvalp renlig?
> Virker noget bedre en andet?
>
> Når han får mad kommer han ud, når han har været lidt for aktiv med vores
> små misser (eller vi har leget med ham) kommer han ud, men trods den
hyppige
> luftning og mange mange rosende ord når han laver udenfor, gør han stadig
> indenfor.
> Jeg ved godt han ikke er så gammel endnu, det er nok også derfor jeg
skriver
> så tidlig. Måske gør jeg noget forkert?

Jeg sov nede i stuen sammen med vores hun de første 14 dage, og satte
æggeuret til hver anden time. Så udenfor og "tis så....tis så" og når det så
lykkedes så ROS ROS ROS.

Ellers som I gør.


--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
udvalgte CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B
top 4 uge 27-2005: 4) http://makeashorterlink.com/?Q3C223B5B *



susan & Emil (04-07-2005)
Kommentar
Fra : susan & Emil


Dato : 04-07-05 11:47

Han kan ses på www.123hjemmeside.dk/sumil under Buller.

"susan & Emil" <sumil@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:42c90149$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Vi har en hvalp på ca. 12 uger.
> Har nu et spørgsmål (eller håber lidt på råd).
>
> Hvordan har i fået jeres hvalp renlig?
> Virker noget bedre en andet?
>
> Når han får mad kommer han ud, når han har været lidt for aktiv med vores
> små misser (eller vi har leget med ham) kommer han ud, men trods den
> hyppige luftning og mange mange rosende ord når han laver udenfor, gør han
> stadig indenfor.
> Jeg ved godt han ikke er så gammel endnu, det er nok også derfor jeg
> skriver så tidlig. Måske gør jeg noget forkert?
>
> Håber på svar fra nogen der har erfaring i dette område.
>
> Mvh
>
> Susan
>
>



Sanne (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Sanne


Dato : 04-07-05 11:56


"susan & Emil" <sumil@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:42c91399$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
> Han kan ses på www.123hjemmeside.dk/sumil under Buller.
>


Hejsa.

Hvor er han da bare nusser :c)))))

Man kan da tydeligt se både Boxer og Sankt Berhardt i ham.

Sikke fin!!!!!!!!!

Mvh
Sanne



fam. Ager (04-07-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 04-07-05 17:38

GGGGG!
ja, boxerudtrykket kan han ihvertfald ikke løbe fra!
har selv et par stykker....
sød størrelse!!

mvh. marie



Pwh (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-07-05 21:11

fam. Ager wrote:
> GGGGG!
> ja, boxerudtrykket kan han ihvertfald ikke løbe fra!
> har selv et par stykker....

Har du det, tja folk ser jo så forskellige ud

/Jens



Pwh (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-07-05 21:09

susan & Emil wrote:
> Han kan ses på www.123hjemmeside.dk/sumil under Buller.

Flot hund, tillykke med ham
Mht pottetræning brugte jeg samme metode som John(Jopa),
Tyson var renlig efter 1 uge, men det tog Angel ca 2 mdr inden
hun holdt op med at tisse indenfor, hun var dog så lusket så det
sjældent lykkedes mig at tage hende på fersk gerning

/Jens



jopa (04-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 04-07-05 21:17

Pwh skriblede bla:
> hun var dog så lusket så det
> sjældent lykkedes mig at tage hende på fersk gerning
>
Sådan er hunkønsvæsener jo generelt
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk



Pwh (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 05-07-05 18:51

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:
>> hun var dog så lusket så det
>> sjældent lykkedes mig at tage hende på fersk gerning
>>
> Sådan er hunkønsvæsener jo generelt

Mener du lumske og svinske

/Jens (der ikke tør mene den slags)



jopa (05-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-07-05 19:01

Pwh skriblede bla:
>
> Mener du lumske og svinske
>

Præsis

<OT>
Rene kvindearbejdspladser er et mareridt skulle jeg hilse at sige fra konen.
Ingen er mere svinske overfor hinanden end kvinder.
</OT>

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk



Pwh (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 05-07-05 19:28

jopa wrote:
> <OT>
> Rene kvindearbejdspladser er et mareridt skulle jeg hilse at sige fra
> konen. Ingen er mere svinske overfor hinanden end kvinder.
> </OT>

Jeg har da også hørt mht tæver, at hvis de først ryger i totterne på hinanden
så er det for alvor, hvor det mere er larm og ballade når hanhunde slås.
Jeg har det selv til gode mht Angel, hun har ikke været oppe og slås endnu,
men kun tævet de hanner der synes hun er åhh så lækker
Ja, altså lige bortset fra den Rottweilertæve som synes hun skulle angribes
bagfra for et par dage siden, den blev sat på plads så den forstod det

/Jens



jopa (05-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-07-05 19:32

Pwh skriblede bla:
>
> Jeg har da også hørt mht tæver, at hvis de først ryger i totterne på
> hinanden så er det for alvor, hvor det mere er larm og ballade når
> hanhunde slås.

Hunhunde kan være nogen sataner overfor hinanden, og tit nægter de at
underkaste sig hvilket hanhunde da som regel gør efter en god slåskamp.


--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk



Pwh (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 05-07-05 20:37

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:
>>
>> Jeg har da også hørt mht tæver, at hvis de først ryger i totterne på
>> hinanden så er det for alvor, hvor det mere er larm og ballade når
>> hanhunde slås.
>
> Hunhunde kan være nogen sataner overfor hinanden, og tit nægter de at
> underkaste sig hvilket hanhunde da som regel gør efter en god
> slåskamp.

Det kan der værer noget om, jeg har oplevet det 2 gange med Tyson
efter han blev kastreret og har mistet respekten/interessen for tæver.
Den ene gang var med en Schæfertæver og den anden gang var med en
Boxertæve som han var kommet i klammeri med pgr noget pindepjat.
Slåskampene var blevet stoppet om mig og modparten begge gange,
men begge gange skulle tæverne altså lige ryge i flæsket på Tyson
en gang mere, det synes jeg ikke jeg har oplevet med hanhunde
på samme måde, tæverne skulle lige have det allersidste haps

/Jens



jopa (05-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-07-05 20:49

Pwh skriblede bla:
, det synes jeg ikke jeg har oplevet med hanhunde
> på samme måde, tæverne skulle lige have det allersidste haps
>

Præcis og ligesom i menneskeverdenen

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk



Leyna (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 04-07-05 18:38

On Mon, 4 Jul 2005 11:28:51 +0200, "susan & Emil" <sumil@webspeed.dk>
wrote:


>Jeg ved godt han ikke er så gammel endnu, det er nok også derfor jeg skriver
>så tidlig. Måske gør jeg noget forkert?

Årh jeg kender godt det dér med at man tror at man gør noget galt.
Vaks er osse min første hvalp (har dog haft hunde før, men de har
været voksne da jeg overtog dem).

Det jeg gjorde var at gå ud med Vaks OFTE. Jeg stod op kl. 04.00, for
at han kunne blive "luftet" og han kom ud sådan ca. hver anden time.
Alligevel skete der naturligvis "uheld" ind imellem. Dem fjernede jeg
bare uden iøvrigt at gøre mere ud af den sag, men gjorde han noget
udenfor (altså dér hvor han skulle gøre det), så blev han rost i høje
toner og der vankede skam også godbidder.

Det tog ca. 3 uger at gøre ham renlig, go selvom det føles som lang
tid, så tænk på hvor længe et barn er om at lære det dér med
renlighed!

Synes ikke du gør noget forkert, men tålmodighed er en dyd (som jeg
desværre ikke selv ejer *G*), og det skal nok komme. Men lad være med
at skælde ud. Hunden skal ikke have en negativ oplevelse af at komme
af med "affaldet". Det er bare min måde at gøre tingene på, og det har
virket her, så helt dårligt er det nok ikke.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
En forening for den brede del af befolkningen
Vi holder åbningsfest d. 3. september 2005
Skal du med?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste