En lodret streg
Fra : Henning Madsen

Dato : 03-07-05 20:19

I en ListBox bliver der i første kolonne udlæst tal og i anden kolonne et
navn.
Når jeg klikker på en række vel jeg gerne have navnet udlæst i en EDIT, det
er der ingen problemer i bortset fra at der udlæses f.eks.

12|navn
1|navn2
Den viste lodrette streg (har nok et navn?) vises ikke i ListBoksen, men
vises i Edit.
Hvordan udtrækker jeg navnet og kun navnet ??
Havde tænkt mig noget med at finde positionen af den lodrette streg og så
videre,
men hvordan finder man den ??

På forhånd tak for et svar.
Med venlig hilsen Henning.

Fra : Thor

Dato : 03-07-05 20:27

function extract(s : string) : string;
var p : integer;
begin
p := pos('|', s);
result := copy(s,p+1, 100);
end;

mvh Thor

Fra : Henning Madsen

Dato : 03-07-05 20:51

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> function extract(s : string) : string;
> [...]
Jeg prøvede følgende
procedure TForm1.ListBox1Click(Sender: TObject);
Var
P : Integer;
begin
P := Pos('|',ListBox1.Items[ListBox1.ItemIndex]);
Edit1.text := IntToStr(P);
Edit2.Text := (ListBox1.Items[ListBox1.ItemIndex]);

men uanset hvilken linie jeg klikker på bliver svaret 0 (P)
Hvorfor ?
Hilsen Henning