Nye RAM
Fra : Kenneth

Dato : 03-07-05 19:33

Hejsa

Jeg har en billig pc købt for et par år siden, som godt kunne trænge til
lidt flere RAM (har kun 256 pt.).

Bundkortet er et K7SOM+ og i manualen står der at der er plads til 2 DDR
SDRAM moduler, og at der er support for op til 1 GB 266 MHz RAM. 184 pins.

1) Dem der sidder i hedder PC2700. I manualen står der ikke noget om dette
tal (PCXXXX). Der kan man altså selv bestemme eller hvad? Og i så fald, er
højere tal bedre, eller hvordan forholder det sig med det?

2) I dag har de fleste RAM omkring 400 MHz. Har det betydning at der nævnes
266 MHz i manualen, eller der det bare fordi RAM-blokkene har udviklet sig
siden og at en 400 MHz blok sagtens kan bruges i stedet?

Kenneth

Fra : Steen

Dato : 03-07-05 20:34

"Kenneth" <ingen@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 266 MHz i manualen, eller der det bare fordi RAM-blokkene har udviklet sig
> siden og at en 400 MHz blok sagtens kan bruges i stedet?

Jeg plejer at gå på http://www.kingston.com/ for at finde den ram, der skal
bruges til en bestemt bundkort.

/Steen

Fra : Kenneth

Dato : 04-07-05 19:48

Hej allesammen

Takker for alle svarene. Har via Kingston fundet mit bundkort, og bestilt 1
GB, så det kan køre lidt mere stabilt fremover.

hilsen
Kenneth

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-05 21:11

> [...]
> 266 MHz i manualen, eller der det bare fordi RAM-blokkene har udviklet sig
> siden og at en 400 MHz blok sagtens kan bruges i stedet?

PC1600 = 100 MHz (DDR 200)
PC2100 = 133 MHz (DDR 266)
PC2700 = 166 MHz (DDR 333)
PC3200 = 200 MHz (DDR 400)

Du kan sagtens bruge hurtigere RAM en bundkortet er beregnet til! - Så bare
køb PC3200, det er vist det bedste køb du kan gøre vil jeg mene...

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 21:17

> Jeg har en billig pc købt for et par år siden, som godt kunne trænge til
> lidt flere RAM (har kun 256 pt.).

Ja det er jo ikke meget.

> [...]
> tal (PCXXXX). Der kan man altså selv bestemme eller hvad? Og i så fald, er
> højere tal bedre, eller hvordan forholder det sig med det?

PC2700 svarer til 333MHz. Dit bundkort render 266MHz(svarende til PC2100).
Dine RAM kan altså rende hurtigere end de gør nu. Men det gør ikke noget, da
rammene er bagudkompatible, så de "gearer" bare ned. Men om bundkortet vil
æde en 400MHz(PC3200) ved jeg ikke.

> [...]
> 266 MHz i manualen, eller der det bare fordi RAM-blokkene har udviklet sig
> siden og at en 400 MHz blok sagtens kan bruges i stedet?

Tjah.....som sagt......aner det ikke........prøv det! Alternativt så køb
nogle PC2100 eller 2700. De fås meget billigt på de fleste køb/salgssteder
på nettet. Du kan evt. læse mere om bundkortet på
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/Category_Download.aspx?Categoryid=1&MenuID=35&LanID=0

Værd opmærksom på at der er flere versioner af denne type bundkort, så husk
at vælge den rigtige.