Berlingo. Hvor stor..C. Vogn
Fra : Elvis

Dato : 03-07-05 19:05

Hej

Er total novice på campingområdet, men vil gerne ha' en camping vogn... min
spørgsmål er så, hvor stor en vogn må jeg køre med, når jeg har en Berlingo
1,6 16 valves og 110 hk. ???

Elvis

Fra : Allan Hansen

Dato : 03-07-05 19:39

"Elvis" <dk.34@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er total novice på campingområdet, men vil gerne ha' en camping vogn...
> min spørgsmål er så, hvor stor en vogn må jeg køre med, når jeg har en

Ifølge Citroen's specifikationer 1100 kg for alle modeller af Berlingo.

Mvh AJH

Fra : Kim

Dato : 04-07-05 18:07

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge Citroen's specifikationer 1100 kg for alle modeller af Berlingo.

Ved ikke hvad Berlingoen vejer, men hvis han har alm.
B-kørekort, må han max trække bilens egenvægt +50kg,
uanset hvad bilen er godkendt til.

Mvh, Kim

Fra : Elvis

Dato : 04-07-05 19:23

Hej.

Ja selvfølgelig...Kunne jo bare kigge på min registreringsattest...Men tak
for det...Og så kommer novicen frem igen...1.100 kg. er det en stor vogn til
to voksne og to børn på 8 og 6???

elvis

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 04-07-05 20:41

> [...]
> for det...Og så kommer novicen frem igen...1.100 kg. er det en stor vogn

Det kommer jo så an på hvad du definerer som en stor vogn. Men til 4
personer skulle du nemt kunne finde en vogn der kan opfylde Jeres krav. Mit
bedste råd er at tage ud til en forhandler og kigge rundt for at finde den I
kunne tænke Jer. Jeg mener man godt kan få en vogn på 5 m, som du kan trække
med citronen, men de er så flinke til at fortælle hvor store vogne man kan
få til en given bil, ude ved de forskellige forhandlere.

Jesper

Fra : Karin Hansen

Dato : 04-07-05 19:18

> [...]
>>
> Ved ikke hvad Berlingoen vejer, men hvis han har alm.
> B-kørekort, må han max trække bilens egenvægt +50kg,

Bilens egenvægt er underordnet, da Citoen siger max påhængvognsvægt
m.bremser 1000 kg, og det vil der også komme til at stå på
registreringsattesten.

Tallet har jeg fra Berlingo'ens datablad.

Mvh AJH

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-07-05 20:51

Karin Hansen wrote:
> "Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse

> Bilens egenvægt er underordnet, da Citoen siger max påhængvognsvægt
> m.bremser 1000 kg, og det vil der også komme til at stå på
> registreringsattesten.

Citoen skriver nu på deres hjemmeside at den må køre med 1100 kg pånær
med den mindste motor, og der er ingen problemer med egenvægten da den
er størrer end påhænsvægten.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-07-05 20:34

"> > Hej

> Ifølge Citroen's specifikationer 1100 kg for alle modeller af Berlingo.

Hvor har du det fra ?

Jeg har en Berlingo HDI årg 2004, som kun må trække 1000 KG, og den kan ikke
vejes op iflg forhandleren, noget med at Franske biler skulle være testet på
en mere stejl stigning en andrer mærker

Mvh Jesper

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-07-05 20:58

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
> kan ikke vejes op iflg forhandleren, noget med at Franske biler
> skulle være testet på en mere stejl stigning en andrer mærker

Hej Jesper

Det er måske ændret på årgang 2005 se her
http://www.citroen.dk/data/pdfs/31265.pdf

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-07-05 21:51

"Steen Larsen" <dsl175340@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jesper
>
> Det er måske ændret på årgang 2005 se her
> [...]
Ja nemlig, tak skal du have Steen.

Mvh AJH
Som havde lånt en computer af konen.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-07-05 07:42

> Hej Jesper
>
> Det er måske ændret på årgang 2005 se her
> http://www.citroen.dk/data/pdfs/31265.pdf

Det kan jeg godt se, det lyder jo alletiders.

Den gang jeg købte min, glemte jeg helt at spørge til hvor meget den må
trække, så det var lidt surt,

Men det kan neæsten ikke svare sig at få den vejet om pga 100 kg mere, har
kig på en Adria 502DK og den kan jeg godt køre med nu uden de store
problemer

Mvh Jesper

Fra : Elvis

Dato : 05-07-05 15:03

Hej
Jeg siger tak for svarene

Elvis

Fra : Kaj Olsen

Dato : 05-07-05 18:39

> Men det kan neæsten ikke svare sig at få den vejet om pga 100 kg mere, har
> kig på en Adria 502DK og den kan jeg godt køre med nu uden de store
> problemer
>
> Mvh Jesper

Vær opmærksom på at en Adria 502 DK har en egenvægt på 900 KG, og så har du
kun 100 kg til last, DET er ikke meget. Det er 10 l vand i skylletanken, en
gasflaske, lidt plastic service, og så et par små ting. Hvis du så har
ydstyret dyret med en ALKO 2004 kobling, så er du allerede over, resten skal
du have i bilen, det er ikke holdbart.
Vær opmærksom vogne vistnok altid vejer mere end det som er angivet i
papierne.

Mvh
Kaj Olsen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-07-05 21:02

> [...]
skal
> du have i bilen, det er ikke holdbart.
> Vær opmærksom vogne vistnok altid vejer mere end det som er angivet i

Jeg er godt opmærksom på det, men syntes ikke jeg kan finde en anden vogn
jeg kan bruge, fandt en brugt Detleffs 460TK, den var rigtig fin også hvad
ang vægt, men de er dyre som brugte, nok pga af det med vægten

Mvh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 00:19

Det passer nu heller ikke helt at de franske biler ikke kan
vejes op,
Jeg har en Peugeot 406, som normalt må
trække 1250 Kg.,
men man kan få en attest fra forhandleren, som
fortæller hvilken vægt den må godkendes til, så
nu må min trække 1500 Kg.

Det skal dog siges at det kræver et besøg ved synshallen
med attesten, for at få en ny registrerings attest,

og husk : hvis påhængsvognen med bremse overstiger
bilens egenvægt med mere end 50 Kg. kræves der
Trailerkørekort, ( B/E førerbevis ).

Mvh Michael

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-07-05 06:14

> [...]
>
> og husk : hvis påhængsvognen med bremse overstiger
> bilens egenvægt med mere end 50 Kg. kræves der

Jeg har været omkring 2 forhandlere og iflg dem begge er kan en Berlingo
ikke vejes op til mere

Mvh Jesper