Ny spille PC???
Fra : Mikkel Gundersen

Dato : 03-06-01 10:07

Hey

Jeg har bestemt mig for at købe en ny computer som lige netop dækker mit
behov for at spille alle de nyeste spil og så ville jeg bare høre om der var
nogen der havde nogle gode tips til hvad jeg skal købe. Det skal lige siges
at mit budget er på ca. 7000 kr. Det jeg har forestillet mig er:

CPU: Amd Duron 0,9 Ghz (850 kr)
GPU: Hercules 3D Prophet 4500 Kyro II (1400 kr)
HDD: IBM DeskStar 75GXP 30GB (1300 kr)
Ram:PQI 256 MB SDRAM PC 133 (500 kr)
Kabinet: ATX 300W + Køler (500 kr)
Bundkort: Soltek SL-75KAV ATX (1000 kr)
Lydkort: SoundBlaster Live! Player 1024 (450 kr)
1,44 mb Floppy (150 kr)
CD'rom drev 48X (300 kr)

Hilsen Mikkel Gundersen

Fra : ZiCoN

Dato : 03-06-01 10:31

Personligt vil jeg måske mene du skal købe et 'ægte' geforce kort, da det
har hardware transform'n'lightning.... jeg har et pixelview x-player pro
(geforce 2 pro 64 ddr) 2000,-

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-06-01 10:42

"Mikkel Gundersen" <gundersen@privatpost.dk> wrote in message

> [...]
siges
> at mit budget er på ca. 7000 kr. Det jeg har forestillet mig er:

Overvej måske en 1GHz T-bird hvis du har tænkt dig at overclocke. De nye
modeller skulle uden store problemer nå 1.3GHz. (Husk en køler)

[snip]
> HDD: IBM DeskStar 75GXP 30GB (1300 kr)

Drop 75GXP'eren og køb en IBM DeskStar 60GXP 40GB istedet. 60GXP er den nye
serie der og en smule hurtigere og en anelse mere stille.

[snip]

- Lars

Fra : Thomas Bowers

Dato : 03-06-01 12:54

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
nye
> serie der og en smule hurtigere og en anelse mere stille.

Samt at 75'erne er på vej ud af markedet, fordi de er hamrende ustabile ->
går i stykker for et godt ord
Hvilket jeg desværre kan skrive under på, da min 30 gb 75GXP (½ år gammel)
netop er røget .....og nej selvfølgelig havde jeg ikke taget backup
Så hold dig til 60 GXP eller et andet mærke !

Hilsen Thomas

Fra : Le Moi

Dato : 03-06-01 10:46

Jeg ville vælge en Athlon 950 MHz til 1.275 kr den er alligevel noget
hurtigere en Duron 900 MHz.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 03-06-01 21:56

> [...]
> Kabinet: ATX 300W + Køler (500 kr)
> Bundkort: Soltek SL-75KAV ATX (1000 kr)
> Lydkort: SoundBlaster Live! Player 1024 (450 kr)

Overvej at købe en lidt hurtigere processor. Kyro II's performnce er mere
cpu-afhængig end f.eks. GeForce, så jeg vil anbefale en Athlon 1 GHz med 133
MHz DDR FSB.

---
Mvh. Anders

Fra : Peter Rinder

Dato : 04-06-01 20:43

Mht. lydkortet vil jeg anbefale Terratex XFire 1024 istedet for Sound
Blasters.
XFire understøtter både A3D og EAX, som er virkelig fedt når man spiller.
Kortet koster iøvrigt ca. det samme!

/Peter