rørfluer
Fra : pepss

Dato : 03-07-05 17:24

Hejsa NG

hvad er en rørflue og hvad kan man fange på sådan en?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Mette P.

Dato : 03-07-05 21:05

"pepss" <olefriis@privat.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Pepss
> Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

De er frække....
http://www.seatroutfishing.dk/boganmeldelser/rorfluer.htm

læs den. Men ellers er det vel typisk de lidt større fedtfinner du ramler
ind i. Rørfluen bindes på et rør, der sidder glidende på linen. Det giver et
bedre kroghold, da fisken ikke kan bruge flueskaftet som brækstang. Du kan
også tilføre din flue stort volume/silhuet via rørflue.

Fra : pepss

Dato : 06-07-05 16:54

"Mette P." skrev
> [...]

> bedre kroghold, da fisken ikke kan bruge flueskaftet som brækstang. Du kan
> også tilføre din flue stort volume/silhuet via rørflue.

takker for dit svar! jeg ved ikke om jeg har fået mere forstålse for hvordan
det virker men jeg skal nok mare se en IRL