Igen ang. Bundkort!
Fra : Jørn

Dato : 03-07-05 09:20

Hej igen, jeg har undersøgt og fundet ud af, jeg har en AMD Athlon (tm) XP
2800+ cpu, denne ville jeg gerne genanvende.
Mit sp.mål er ikke alene hvilket bundkort der til denne cpu er optimal, men
i lige så høj grad, at kunne se/regne det ud selv, er der en venlig sjæl der
sidder med et link på dansk helst?
Tak igen
Jørn

Fra : Zulu

Dato : 03-07-05 09:52

Jørn wrote:
> [...]
> optimal, men i lige så høj grad, at kunne se/regne det ud selv, er
> der en venlig sjæl der sidder med et link på dansk helst?

Vil du kun hjælpes til at finde svaret selv? Eller vil du have svaret her?

Hvis det første er tilfældet så smut først en tur forbi www.amd.com og find
ud af hvilken socket en Athlon XP 2800+ bruger.

Smut derefter forbi www.anandtech.com og/ eller www.tomshardware.com og læs
om de forskellige motherboards til denne socket. (du skal nok lidt tilbage i
deres arkiver, da CPU'en ikke er helt ny).

Til sidst går du ind på www.edbpriser.dk og finder ud af hvilke kort der kan
købes i DK og til hvilke priser.

Hvis du bare vil have svaret, så skriv lige igen... ;)

Zulu

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-05 18:39

> [...]
kan
> købes i DK og til hvilke priser.
>
> Hvis du bare vil have svaret, så skriv lige igen... ;)

Jeg kan lige give en del af svaret, sådan en CPU har Socket A, men bare
fordi bundkortet har sådan en socket, betyder det ikke at den kan bruge
CPUen!

For at være 100% sikker på at kortet kan bruge CPUen kan du gå ind på
producentens hjemmeside og finde svaret (eks. asus.com for Asus)!

Når det så er sagt, kan stort set alle nye bundkort med Socket A tage sådan
en 2800+ :)

Brian