Skaldet
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 03-06-01 08:53

Min kærestes kat har en skaldet plet på hver bagben.

Jeg vil forsøge at forklare, hvor de sidder. Først har man poten, derefter
kommer et langt lige stykke. Der er her, de skaldede pletter sidder, lige
inden benet går over til at blive buet. Jeg studerede dem nærme i går. Det
er ligesom om, selve huden er i stykker evt. krakeleret. Hvad kan det
skyldes? Til orientering bor den sammen med en anden kat.

Den hiver også nogle gange efter vejret. Kan det skyldes hårbolde?

Den er lige blevet undersøgt af dyrlægen (glemte selvfølgelig at spørge
ham), som bl.a. lyttede til hjerte og lunger. De var OK.

Mvh

Peter

Fra : x

Dato : 03-06-01 12:27

Det kan være allergi
MVH
John Steen Jensen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-06-01 12:59

d. 03/06/01 9:52 skrev Peter Elmkvist Snabe på peter@snabe.dk i artiklen
9fcqen$gnj$1@news.inet.tele.dk:

> Det
> er ligesom om, selve huden er i stykker evt. krakeleret.
>
> Den hiver også nogle gange efter vejret.

Mon ikke mis er udsat for noget, den ikke kan tåle? Det lyder lidt astma /
allergi / eksem -agtigt, synes jeg. Snak evt. med dyrlægen igen.
Astma-lunger lyder helt normale udenfor anfald, så hvis katten ikke har haft
åndenød i klinikken har dyrlægen ikke mulighed for at gætte det.

--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Christina K

Dato : 03-06-01 14:14

Hej Peter og andre

Jeg har samme spørgsmål, på bagbenshaserne (hedder de sådan?) har
Askepot heller ikke nogle hår. Jeg har altid troet at det var naturligt,
men jeg har godt nok ikke set det hos andre katte. jeg kunne også godt
tænke mig at få opklaret det.

Mvh
Askepot & Christina

Peter Elmkvist Snabe <peter@snabe.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fcqen$gnj$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Sofie Hansen

Dato : 03-06-01 22:55

Hvad vejer jeres katte?
Er de meget store og tunge (tykke?)

Det er ofte slidtage og kommer fordi de vejer for meget. Hvis de er små og
tynde ville jeg skynde mig at få dem undersøgt af en dyrlæge ..men er de
temmeligt godt i stand vil en slankekur nok hjælpe betydeligt

Mvh.
Sofie

<3b1a38a2$0$4015$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>...

Fra : Christina K

Dato : 04-06-01 10:28

Hej Sofie

> Hvad vejer jeres katte?
> Er de meget store og tunge (tykke?)

Askepot er normal størrelse, meeen lidt til den gode side. Stedet hvor
hun ikke har hår på bagbenshaserne er meget lille, man skal se meget
godt efter. Jeg tror faktisk det kommer af når hun kravler op i hendes
kradsebræt, men det kan godt være at dyrlægen lige skal spørges til
råds. Nu vil jeg ihvertifald have fundet ud af hvad det er!

Mvh
Christina & Askepot (som i øjeblikket er ved at hvæse af en ørred, som
er næsten lige så stor som hende selv)

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 04-06-01 15:26

"Christina K" <christinak@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kradsebræt, men det kan godt være at dyrlægen lige skal spørges til
> råds. Nu vil jeg ihvertifald have fundet ud af hvad det er!

Lille Mises pletter er på størrelse med en 25 øre/50 øre. Men det mærkelige
er, at de sidder lige overfor hinanden på begge bagben. Kan det være
bidmærker, når de to katte leger sammen. Et bestemt sted katte bider, når de
skal uskadeliggøre et bytte. Der er ikke noget at se andre steder, og
dyrlægen sagde, at den så sund ud. Jeg tror ikke det er allergi, hvorfor
skulle de så kun være der og lige overfor hinanden.

Mvh

Peter

Fra : x

Dato : 04-06-01 17:28

Hvis det ikke er allergi kan det være at den slikker sig meget samme sted
og derved selv har skabt de to pletter.
Men egen kat slikkede sig meget det samme sted på det ene ben når hun
sad hos mig og det skabte en plet af samme størrelse som du beskriver, så
jeg satte mig på en anden måde så hum også var nød til at sætte sig
anderledes
hun kunne så ikke slikke på det ben mere, og så helede det sig selv.
MVH

Fra : Ulla

Dato : 05-06-01 17:48

Kan det være ringorm. Da Rosin havde det, sad det på bagbenene.

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Christina K

Dato : 07-06-01 18:45

Ulla <ullaogasger@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:22bT6.4109$R84.684218@news010.worldonline.dk...
> Kan det være ringorm. Da Rosin havde det, sad det på bagbenene.
>
> Med Venlig Hilsen Ulla

Askepot er indekat, men hun kommer en gang imellem ud i snor og der
kommer jo også diverse "kryb" ind af døren, som skal nedlægges *G*, så
hun har lige fået en all-round ormekur. Så må vi se hvad der sker.

Mvh

Christina & Askepot