CyberCity yderst uhjælpsom: Spam og vira m~
Fra : Frede Hansen

Dato : 02-07-05 18:58

Det er godt nok utroligt hvor yderst uhjælpsom CyberCity er når
det drejer sig om spam og virus mail bekæmpelse.
Shure, de har deres "lovprisende" spam filter man kan aktivere,
virker bare ikke ordentligt, de har deres Webmail+ hvor man
kan oprette filtreringsregler for mail, virker bare ikke ordentligt.
Man kan oprette alternativs adresser, men det virker ikke en døjt
når det sendes til konto adressen som 100% af al den spam og vira
jeg får tilsendt er sendt til, en ellers ubrugt adresse for mit
vedkommende.
Sammenlagt slipper over 40 spam og virus breve forbi det spamfilter
og de hårde filtreringsregler jeg har indført.
Og nu er spammerne begyndt at enten stave forkert eller helt og holdent
at undgå pornografiske ord i headeren for at slippe forbi kill og
spam filtre.

Uhælpsomme CyberCity, hvorfor ?
De vil ikke gøre den simple ting at skrotte den konto adresse
totalt de bare smed en i nakken man ikke engang selv bad om dengang.
CyberCity må se at indse at den metode de kører mail på altså ikke
længere holder vand. Spammerne bliver mere og mere sofistikerede
og teknisk begavede at man egentlig kan stille dem vedsiden af
andre webmisbrugere som hackere og crackere.
CyberCity er altså nød til at ændre hele deres mail koncept hvor det
i sidste ende er kunden og ikke CyberCity der bestemmer over den mail
adresse at kunden har.
Kunden skal have 100% lov til selv at kunne ændre sin adresse eller helt
og holdent lukke ens mailkonto hvis kunden ønsker dette.

Tag lidt idé fra Tele2 og den metode de kører mail på hvor man kan
sagtens kan have en 100% spam og virus fri mailkonto fordi at det er
noget der skal oprettes særskilt fra web kontoen, kunden selv bestemmer
den mail adresse man vil have fra starten og har den fordel at kunne
lukke kontoen hvis den spammes kraftigt.
Jo, Tele2 har et mailkoncept der bare virker, at deres ADSL så ikke kører
så godt er en anden sag.

Kom nu kunderne lidt imøde CyberCity og få noget mail der giver kunden
100% kontrol over kontoen.
--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-07-05 20:00

Frede Hansen <nothing@valid.com> crashed Echelon writing

> [...]
> når det sendes til konto adressen som 100% af al den spam og vira
> jeg får tilsendt er sendt til, en ellers ubrugt adresse for mit

Har du overhovedet deltaget i den diskussion om spamfilteret der var
internt i CCs nyhedsgrupper?

> De vil ikke gøre den simple ting at skrotte den konto adresse
> totalt de bare smed en i nakken man ikke engang selv bad om dengang.

Der er ingen som tvinger dig til at bruge den!

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars

Dato : 02-07-05 23:00

> Frede Hansen <nothing@valid.com> crashed Echelon writing

> Har du overhovedet deltaget i den diskussion om spamfilteret der var
> internt i CCs nyhedsgrupper?

Jeg ser tit folk omtale CC's nyhedsgruppe, og ville egentligt godt se den,
hvad hedder den??? :)

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 02-07-05 23:02

> Jeg ser tit folk omtale CC's nyhedsgruppe, og ville egentligt godt se den,
> hvad hedder den??? :)

cybercity.xdsl

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-07-05 23:05

"Lars" <asd@asd.com> crashed Echelon writing

> Jeg ser tit folk omtale CC's nyhedsgruppe, og ville egentligt godt se
> den, hvad hedder den??? :)

cybercity.help
cybercity.xdsl

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 05-07-05 23:41

Den Sat, 02 Jul 2005 12:58:15 -0500. skrev Frede Hansen:

> Det er godt nok utroligt hvor yderst uhjælpsom CyberCity er når
> det drejer sig om spam og virus mail bekæmpelse.

SPAM og Virus er et privat problem. Enten lad være med at smide om dig
med din email adresse og få din firewall op, eller installer en antivirus
hvis du ikke er tilfreds med det produkt du får tilbudt ved CC.
Du bebrejder da heller ikke brevsprakken der hjemme for alle de reklamer
der kommer gennem den, eller?

/Bjørn

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-07-05 10:14

On Wed, 06 Jul 2005 00:41:27 +0200, Bjorn Andersen <linuxin@gmail.com>
wrote:

> [...]
>hvis du ikke er tilfreds med det produkt du får tilbudt ved CC.
>Du bebrejder da heller ikke brevsprakken der hjemme for alle de reklamer

Flot fætter klaphat.....

Man behøver ikke smide om sig med sin adresse for at få spam hos
Cybercity for de bruger nemlig sådan et dejligt spammer venligt
præfiks til deres mail adresser..

Udover min alm adresse har jeg også en adresse (ligesom alle andre CC
kunder) der hedder loginnavn@vip.cybercity.dk

Det vil sige at hvis du er spammer så behøver du bare at lave en
engine der automatisk tæller op..

Kommandoen er simpel..

Send spam til dsl*****@vip.cybercity.dk

***** skal så blot være en tæller der tæller fra 00000 til 99999 så
har du lige spammet alle CC ADSL brugere....Og der er ingen måde at
undgå at få post til den adresse på, du kan ikke nedlægge den..

Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-07-05 10:21

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> crashed Echelon
writing news:r08nc15v2uuoradnoj1rq4qhdi8a1fl2bj@4ax.com:

> [...]
> har du lige spammet alle CC ADSL brugere....Og der er ingen måde at
> undgå at få post til den adresse på, du kan ikke nedlægge den..

Til trods for rigtigheden, så er det så sjovt at de ikke er nået til min
tal endnu.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-07-05 15:54

On 06 Jul 2005 09:20:48 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Til trods for rigtigheden, så er det så sjovt at de ikke er nået til min
>tal endnu.

Så du er også en af dem som lever i en verden hvor ting der ikke er
sket for dig slet ikke er sket ???

Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-07-05 15:59

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> crashed Echelon
writing news:i2snc1pha759sokt028kmd77caq03ks3m5@4ax.com:

> Så du er også en af dem som lever i en verden hvor ting der ikke er
> sket for dig slet ikke er sket ???

Henrik, puds nu de fedtede briller og læs indlægget igen.

Jeg benægter det ikke, siger bare det er underligt at det så ikke sker for
alle CC dsl brugere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-07-05 16:10

On 06 Jul 2005 14:59:22 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Henrik, puds nu de fedtede briller og læs indlægget igen.

>Jeg benægter det ikke, siger bare det er underligt at det så ikke sker for
>alle CC dsl brugere.

Det jeg ser hos mig er at jeg får en masse mails tilbage sendt som er
forsøgt sendt til brugere med navnet CCC, jeg mener det er modem
brugerne der har disse adresser, hvis det er tilfældet så kan det jo
være de kun har regnet den ud med CCC først...eller også er de endnu
mere udspekulerede og angriber kun modem forbindelser med deres virus
spam mails fordi de ved at modem brugere ikke har de samme muligheder
for at holde deres pc opdateret med windowsupdate fordi Bill
mangepenge altid udgiver sådan nogle megastore opdaterings pakker som
tager omkring 20 år at hente med modem..

Henrik

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 06-07-05 16:25

> Man behøver ikke smide om sig med sin adresse for at få spam hos
> Cybercity for de bruger nemlig sådan et dejligt spammer venligt
> præfiks til deres mail adresser..

Derudover kan han jo have "smidt om sig" med sin adresse på et tidspunkt,
hvor man endnu ikke kunne vide, at det var så vigtigt ikke at gøre det.

Jeg har da selv et par adresser, som får en hel del spam. I "gamle dage"
(1998+) har jeg smidt om mig med dem. Det holdt jeg sidenhen op med, men det
er først her i nyere tid, at de bliver spammet.

I dette Cybercity-tilfælde har jeg dog lidt svært ved at se, hvorfor det er
så stort et problem for brugeren, at CC ikke kan lukke adressen. Kan man
ikke bare holde op med at bruge den, og så oprette en ny i stedet? De har da
noget med, at man kan oprette op til 4 ekstra email-accounts.

Mvh. Ulrik.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-07-05 21:44

On Wed, 6 Jul 2005 17:24:57 +0200, "Ulrik Brinck" <ulrik@a34bbs.kd>
wrote:

> [...]
>ikke bare holde op med at bruge den, og så oprette en ny i stedet? De har da
>noget med, at man kan oprette op til 4 ekstra email-accounts.

Ja men alle CC's accounts er alias'er og du får det hele i en kasse
selvom du har 4 forskellige adresser..

Desuden kan du ikke nedlægge din dsl/ccc adresse og den ryger også
altid i kassen..

Ja du kan oprette et alias og hvis det så bliver spamramt så nedlægge
det men som sagt så kan du ikke nedlægge dit dsl/ccc præfiks, derfor
er de sikker på så godt som 100% hits hvis de sender til de
adresser.... (Ihvertfald noget bedre end bare at forsøge sig med
tilfældige navne foran @)

Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-07-05 22:00

Henrik Madsen skrev:

>Ja men alle CC's accounts er alias'er og du får det hele i en kasse
>selvom du har 4 forskellige adresser..

Man kan vælge at bruge
http://www.cybercity.dk/privat/tjenester/mail_tjenester/4_ekstra_e_mailadresser/
og så lade være med at bruge den oprindelige.
--
Knud

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 07-07-05 06:38

Henrik Madsen skrev...

> Ja men alle CC's accounts er alias'er og du får det hele i en kasse
> selvom du har 4 forskellige adresser..

Nej, de har begge muligheder - både alias'er og ekstra postkasser (som altså
ikke er alias'er, men separate kasser).

Mvh. Ulrik.

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 07-07-05 00:08

Den Wed, 06 Jul 2005 11:14:13 +0200. skrev Henrik Madsen:
> [...]
> har du lige spammet alle CC ADSL brugere....Og der er ingen måde at
> undgå at få post til den adresse på, du kan ikke nedlægge den..

Så vidt jeg ved, så anbefaler CC at man omdøber sin mailadresse inden
den tages i brug. Måske man skulle læse de medfølgende manualer...

/Bjørn

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-07-05 09:07

On Thu, 07 Jul 2005 01:07:30 +0200, Bjorn Andersen <linuxin@gmail.com>
wrote:

>Så vidt jeg ved, så anbefaler CC at man omdøber sin mailadresse inden
>den tages i brug. Måske man skulle læse de medfølgende manualer...

Gider du så lige fortælle mig i hvilken manual der står hvordan man
omdøber sin DSL/CCC adresse ????

Henrik

Fra : Emil

Dato : 12-07-05 10:39

Bjorn Andersen <linuxin@gmail.com> wrote in

> Så vidt jeg ved, så anbefaler CC at man omdøber sin mailadresse inden
> den tages i brug. Måske man skulle læse de medfølgende manualer...

Ved "omdøber" menes der oprettelse af et alias til adressen, man kan ikke
lukke/ændre på sin dsl*@ mail da det tilsyneladende er den CC bruger til
deres kundekommunikation.

Det skal siges at jeg, i de to år jeg var CC adsl kunde, aldrig modtog spam
på min dsl* mail.

--
*/Emil