hunderace?
Fra : Battlefield´s

Dato : 02-07-05 15:52

Hej
Jeg har fået nogle billeder af min venindes nye hund, hun bor i Holland og
skriver at racen er en Kacho Di Kaya. Jeg har forsøgt at finde den i mine
(mange!!) hundebøger, men uden held.
Er der nogle af jer, der måske ved hvilken race det er? Måske den hedder
noget andet?
Hilsen Vibeke

Fra : Simon

Dato : 02-07-05 16:38

> [...]
> (mange!!) hundebøger, men uden held.
> Er der nogle af jer, der måske ved hvilken race det er? Måske den hedder

Hej Vibeke

Har søgt.. meget... og finder intet, der kommer bare tæt på - de fleste
spanske og portugisiske racer hedder noget med Cao.... Kan finde en Cao de
Castro.... meeeen.
Hvad ligner hunden? altså hvad er det for en type?

-Trine

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-07-05 23:19

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (mange!!) hundebøger, men uden held.
> Er der nogle af jer, der måske ved hvilken race det er? Måske den hedder

Der findes en chilli fra Chile der på Spansk hedder "Cacho De Cabra" eller
"gedens horn". Så måske hunden hedder noget med "Cacho De". Eller måske det
staves på en lidt anden måde på et af de andre latinske sprog.

Google translate er din ven. Har forsøgt lidt med det spanske "Cacho de" på
google images, men ikke rigtigt fundet noget.

p.s. Noget spansk der rimer på kaya er calle. (ll blier til J). Og betyder
gade.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Simon

Dato : 02-07-05 23:27

> Der findes en chilli fra Chile der på Spansk hedder "Cacho De Cabra" eller
> "gedens horn". Så måske hunden hedder noget med "Cacho De". Eller måske
> det staves på en lidt anden måde på et af de andre latinske sprog.

Jeg har søgt på Google på stort set alle de "varianter" jeg kunne komme på -
kacho, cacho, cao, kascho osv., ligeledes med kaya, caya, calla, caha.....
intet. Derudover gik jeg lige samtlige sjældne racer og alle molosserne
igennem... ikke rigtig noget, der ligner....

-Trine

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-07-05 23:37

"Simon" <sneevang@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> caha..... intet. Derudover gik jeg lige samtlige sjældne racer og alle
> molosserne igennem... ikke rigtig noget, der ligner....

Ja, men så Vibeke jo ha nogle billeder i omløb.

Har også forsøgt med forskellige søgninger. Det eneste hundagtigte der går
igen er en Saint Bernhards lignende vuf. Men det er sikkert tilfældigt.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 03-07-05 06:38

> [...]
> (mange!!) hundebøger, men uden held.
> Er der nogle af jer, der måske ved hvilken race det er? Måske den hedder

hej Vibeke

det er en lille sød hund - kan ses her
http://www.dierencasting.nl/modellen/detailpagina.asp?cat_id=57&prod_id=1214

hilsen Pia

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-07-05 19:28

Hej Pia
Ja, det er netop min venindes hund du linker til. Det fortæller jo ikke
rigtigt noget om hvad Cujo er for en race?
Jeg kender i hvert fald ikke racen.
Tak for alle input

Hilsen Vibeke

Fra : Birgitte

Dato : 03-07-05 21:29

Hej Vibeke!

Uden at være speciel ferm til hollandsk, så synes jeg absolut at måtte
vurdere at på det site hvor din venindes hund er vist, står der under
hunderace (Omschrijving) at hunden er "Rasloos" - læst Raseløs dvs.
gadekryds.

Derved vil du ikke kunne finde en race der hedder "Kacho di Kaya". Hvad hun
mener med det, er vel op til dig selv at finde frem til.

Som sagt, det er den bedste besvarelse jeg kan komme på efter at have
vurderet linket og relevante informationer. Håber det hjælper dig. Måske
kunne din veninde være dig behjælpelig med at fortælle hvad den er en
blanding af...

Venlig hilsen
Lemmings

Fra : Battlefield´s

Dato : 04-07-05 12:29

Hej Birgitte
Tak for besvarelsen. Ja, så er det nok bare en betegnelse for en "gadehund".
Hun (min veninde) har fået han fra et eller andet land, som jeg ikke kan
huske (måske var det Spanien?), så han er nok en blanding af flere
forskellige racer.
Men sød ser han da ud.
Hilsen Vibeke, der ikke kan hollansk, men skriver på engelsk med min
veninde.

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 04-07-05 19:11

hej Vibeke - Jeg tror din veninde lavede en spøg med dig ............

hilsen Pia