Install af Win Xp over netværk.
Fra : Nielsen

Dato : 02-07-05 13:09

Jeg har en Compaq ipaq computer, uden cd-rom og disk drev.

Jeg ønsker den formateret og installeret med win xp, men kan jeg gøre det
over et net-værks forbindelse?
Hvad kræver det?
Hvordan gør jeg?
Jeg har "anden" PC på et LAN DHCP net-værk, som pt. kan "snakke" med
Compaq'en

Under opstart skriver Compaq : (Bios beske)
-Press F12 = networks services boot

Er det en måde, jeg kan bruge til install af "win xp" og hvad kræver det?
Jeg trykker F12, hvorefter den skriver :

-Intel UnDi, PXE 2,0 (Build 071)
-Copyright(C) 1997,98,99 Intel Corporation

-DHPC Mac Addr xx xx xx xx xx xx (xx = mac addr)
-DHPC..... / (Her står den og
søger)

Efter endt søgning, skriver den

-PXE-E53: No boot filename received.

Nogen der kan hjælpe mig videre ?

--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-07-05 13:51

"Nielsen" <xx@image.dk> crashed Echelon writing

> Hvordan gør jeg?
> Jeg har "anden" PC på et LAN DHCP net-værk, som pt. kan "snakke" med
> Compaq'en

RIS med PXE, men det kræver du har en server version af Winnie.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 02-07-05 13:53

Nielsen wrote:
> Jeg har en Compaq ipaq computer, uden cd-rom og disk drev.
>
> Jeg ønsker den formateret og installeret med win xp, men kan jeg gøre det
> [...]

Du skal bruge en TFTP server der kan sende et PXE-boot image, og din DHCP
skal medsende information om TFTP-serveren.

Så fortæl lidt mere om installationen - har du en server, hvilket OS kører
den. Så er det lettere at suplere med information om netværks-boot og
installation.

Der er også den mulighed at du skiller IPAQ'en ad, og midlertidigt sætter et
CD-romdrev i. Jeg ved der ikke er plads, men så undlad at lukke den mens
installationen pågår.
Det er faktisk den simpleste løsning.

/A

Fra : Nielsen

Dato : 02-07-05 14:21

> Du skal bruge en TFTP server der kan sende et PXE-boot image, og din DHCP
> skal medsende information om TFTP-serveren.

Hvis jeg nu, satte dette op, ville jeg så "kun" kunne boote fra serveren,
eller ville jeg rent faktisk kunne formater "Compaq'en" og installerer Win
Xp over net-værket?

> Der er også den mulighed at du skiller IPAQ'en ad, og midlertidigt sætter
> et CD-romdrev i.
Det vil jeg gøre.

Tak for hjælpen.
--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 02-07-05 16:04

Nielsen wrote:
> Hvis jeg nu, satte dette op, ville jeg så "kun" kunne boote fra serveren,
> eller ville jeg rent faktisk kunne formater "Compaq'en" og installerer Win
> Xp over net-værket?

Du kan installere ganske som hvis du installerede fra en CD. Men det er også
muligt at lave en netværksinstallation, så du altid bootede på den måde.
Det er dog kun praktisk, hvis du har flere maskiner, der alle skal være
up2date.

/A