datoformat i acces database
Fra : simsen

Dato : 02-07-05 12:54

Hejsa

Jeg har leget lidt med en kalender, som jeg så ikke har brugt i længere tid
(også skiftet styresystem siden)

Da jeg legede med den, havde jeg ingen problemer med at få lagt noget ind i
tabellen - men jeg får følgende fejlmedd. nu;

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i datoen i
forespørgselsudtrykket "#26-juli-2005#".
/hanne/Administration/Vaerelser/Kalender/add_date.asp, line 33

Koden det drejer sig som ser ud som følgende;

#code_start#

set my_conn= Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'my_Conn.Open "DSN=schedule2000"
cnpath="DBQ=" & server.mappath("webcalendar.mdb") 'or where ever you put the
db.
my_conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

'Check to see if it's a new record to be added or an old one to update
StrSql= "Select * from calendar where dte = #" & Request("view_Date") & "#"
strSql= "select * from calendar where month(dte) = " &
month(Request("view_date")) & " AND day(dte) = "&day(request("view_date"))
set rs = my_conn.Execute (StrSql)

if rs.BOF or rs.EOF then ' No records found. i.e. New record
StrSql2 ="INSERT INTO calendar (dte, text_field) values (#" &
request("view_date") & "#, '" & chkString(request("txt")) & "')"
else ' Record found. i.e. update record.

StrSql2 = "UPDATE calendar SET calendar.dte = #" & request("view_date") &
"#, text_field = '" & chkString(request("txt")) & "' WHERE id = " & rs("id")

End If my_conn.Execute (strSql2)

#code_end#

Jeg kan se i databasen at den gamle datoformat der bliver lagt ind er
således;

dte
1. februar 2005
2. februar 2004

Og at jeg prøver nu at lægge den ind som;

26-juli-2005

Men jeg aner slet og ret ikke, hvor jeg skal ændre datoformatet (og jeg vil
ikke i min kode) - så den sætter den ind korrekt som eksempelvis 1. februar
2005.

Jeg vil lige tilføje - prøver jeg at ændre i en eksisterende - så får jeg
ingen fejl.

I databasen står den som langt dato format (1. juli 2002). Jeg bruger også

Session.LCID = 1030 i starten af dokumentet - så det kan heller ikke være
det. Ligeledes kan jeg fortælle, at jeg KUN har dansk sprog i Regionale
settings.

Nogen der kan hjælpe mig?

mvh

simsen

Fra : Adam Ellesøe

Dato : 04-07-05 11:52

> [...]
> strSql= "select * from calendar where month(dte) = " &
> month(Request("view_date")) & " AND day(dte) = "&day(request("view_date"))
Prøv lige at response.write(StrSql), og smid den op... Samt tjek lige
hvilken dato type access understøtter, (er det en dansk udg?)

Fra : Peter

Dato : 06-07-05 12:59

simsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Da jeg legede med den, havde jeg ingen problemer med at få lagt noget ind i
> tabellen - men jeg får følgende fejlmedd. nu;

Er du sikker på at datoen indsættes i datoformat og ikke som tekst?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne