Valideringsproblem
Fra : Henny

Dato : 02-07-05 11:27

Stort set uden kendskab til php har jeg forsøgt at få et lille hangman-spil
til at virke på en af mine sider: http://fjern-uv.dk/hangman.php

Jeg har den last, at jeg gerne vil have mine sider til at validere efter w3c
standard, og desuden vil jeg have spillet integreret i mit øvrige design.
Det er lykkedes undtagen for det sidste skærmbillede, hvad enten man har
gættet ordet eller ej. På det fremkommer nemlig et link til at spille igen,
og her er det, at validatoren får kvababbelse. I php filen ser linket sådan
ud:

echo "<a href=$self?n=$n>Spil igen</a>\n\n";

Det spytter noget html ud, der ser sådan her ud:

Mit spørgsmål: Hvad skal jeg skrive for at få

eller evt.:

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med dette.

Mvh.

Henny

Fra : Leonard

Dato : 02-07-05 16:57

"Henny" <henny@nospam.dk> wrote:

echo "<a href=\"$self?n=$n\">Spil igen</a>\n\n";

\ escaper " og lader den derfor stå.

Du kunne også have bruge
echo "<a href='$self?n=$n'>Spil igen</a>\n\n";

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Henny

Dato : 02-07-05 17:33

> [...]
>
> \ escaper " og lader den derfor stå.
>
> Du kunne også have bruge
> echo "<a href='$self?n=$n'>Spil igen</a>\n\n";

Tak for hjælpen, jeg brugte løsning nr. 2, og nu validerer det hele vejen
igennem. Jeg vil studere dine links nærmere, jeg er ved at være træt af, at
jeg ikke ved, hvad det er jeg kopierer og indsætter, når det gælder php.

Mvh.

Henny