Sende txt fil fra domæne som e-mail
Fra : Denn!s H

Dato : 02-07-05 10:05

Hej

Jeg er ved at lave et backup script til min MySQL database.
Min backup fil som er en rent txt fil vil jeg gerne have sendt til min mail
adresse.

Findes der en simpel metode, da kravene ikke er store formatering og header
informationer?

--
vh
Denn!s H

Fra : Jacob Atzen

Dato : 02-07-05 10:14

On 2005-07-02, Denn!s H <> wrote:
> [...]
> adresse.
>
> Findes der en simpel metode, da kravene ikke er store formatering og header

Indsæt database dumpet direkte som mailbody. Alternativt kan du benytte
dig af en af de eksisterende mail-klasser.

- Jacob Atzen

Fra : Denn!s H

Dato : 03-07-05 10:36

Jeg modtager en vedhætet tom fil i stedet for mysql_backup.txt, der ligger i
samme mappe.

Så jeg er lige kørt fast, er der nogen som kan hjælpe mig videre?

<?php
$boundary = '-----=' . md5(uniqid(rand()));

//Mail headers
$headers = "boundary=\"$boundary\"";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "From: \"db.hjemmehosmig.dk\"<info@hjemmehosmig.dk>\r\n";

//Vedhæft fil
$headers .= "Content-Type: application/txt; name=\"mysql_backup.txt\"\r\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n";
$headers .= "Content-Disposition: attachment;
filename=\"mysql_backup.txt\"\r\n";

//
$message = "boundary=\"$boundary--\"";

mail('info@hjemmehosmig.dk', 'MySQL backup', $message, $headers);
?>

--
vh
Denn!s H

Fra : Jacob Atzen

Dato : 03-07-05 13:25

On 2005-07-03, Denn!s H <> wrote:
> Jeg modtager en vedhætet tom fil i stedet for mysql_backup.txt, der
> ligger i samme mappe.
>
> Så jeg er lige kørt fast, er der nogen som kan hjælpe mig videre?
[snip en bunke kode]

Her er en nem og hurtig løsning:

mail('someone@example.com', 'Backup',
file_get_contents('mysql_backup.txt'));

- Jacob Atzen

Fra : Denn!s H

Dato : 03-07-05 16:45

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [snip en bunke kode]
>
> Her er en nem og hurtig løsning:
>
> mail('someone@example.com', 'Backup',
> file_get_contents('mysql_backup.txt'));

Tak Jacob

Det bruger jeg indtil jeg får styr vedhæft fil :)

--
vh
Denn!s H

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-07-05 14:56

On Sun, 3 Jul 2005 11:36:14 +0200, "Denn!s H" <@> wrote:

>Jeg modtager en vedhætet tom fil i stedet for mysql_backup.txt, der ligger i
>samme mappe.

Der er ikke noget tidspunkt, hvor du rent faktisk henter og inkluderer
mysql_backup.txt i din mail. Du fortæller blot modtageren af mailen,
at der en attached fil hedder "mysql_backup.txt", men indholder af
denne kommer aldrig med.

--
- Peter Brodersen

Fra : Denn!s H

Dato : 03-07-05 16:46

"Peter Brodersen" <usenet2005@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mysql_backup.txt i din mail. Du fortæller blot modtageren af mailen,
> at der en attached fil hedder "mysql_backup.txt", men indholder af

okay, det viste jeg ikke, troede at det skete.

--
vh
Denn!s H

Fra : Denn!s H

Dato : 04-07-05 14:37

Jeg har to problemer (tilbage:) nu

1) hvordan angiver man boundary korrekt?
2) kan ikke få min meddelelses tekst med så snart jeg vedhæfter en fil, hvad
er der galt?

$boundary = "-----=" . md5(uniqid(rand())); //unik id, opdeler
$mimetype = "text/html";
$subject = "MySQL backup";
$filename = "mysql_backup.txt";
$filetype = "text/plain";

// mail headers
$headers = "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Type: $mimetype; charset=iso-8859-1\n";
$headers .= "From: \"$fromname\"$fromemail\n";
$headers .= "X-Priority: 2\n";
$headers .= "X-MSMail-Priority: High\n";
$headers .= "X-Mailer: php";
$headers .= "boundary=\"$boundary\";";

// vedhæft fil headers
$headers .= "Content-Type: $filetype; name=\"$filename\"\n";
$headers .= "Content-Disposition: attachment;
filename=\"$filename\"\n\n";

// vedhæftet fil læs indhold
$filecontent = file_get_contents("$filename"); //stream fil
$headers .= "$filecontent"; //tilføj filindhold til mail
$headers .= "boundary=\"$boundary\";";

// meddelelse
$message = "
";
$message .= "boundary=\"$boundary--\";";

// send e-mail
mail($toemail,$subject,$message,$headers);

--
vh
Denn!s H