Newbee - fra Access til MySQL
Fra : Otto Leholt

Dato : 02-07-05 07:53

Hej derude
Jeg har en bla en bogdatabase lavet med ASP og Access . Nu ønsker jeg at
anvende MySQL istedet for access - dels da antal data vokser ( 30.000
poster) og dels da antallet af samtidige brugere forventes at stige
- hvor mange samtidige brugere kan access databasen klare .. læste engang
noget med ca 25 og et andet sted 250 ..... hvad der er rigtigt ved jeg ikke
...?

Men ovenstående er bevæggrunden for at opdatere ..

Har hentet og installeret MySQL - kan åbne et vindue der hedder
WinMySQLadmin 1.4 og aner ikke hvordan jeg kommer videre. I vinduet 'MyODBC'
står der 'Not Found' og derefter nogle driver oplysninger.

Har ikke kunnet finde en kort og klar tutorial på nettet ... håber en
hjælpsom sjæl her kan give mig et spark videre ..

venlig hilsen
Otto Leholt

Fra : Jan Bachman

Dato : 02-07-05 17:23

Jeg kan ikke hjælpe med din ODBC-fejl, men vil da lige varsle dig, at
du nok skal tilpasse det meste af din Access-SQL til MySQL-dialekt. Du
kan måske spare dig lidt arbejde ved at prøve med MSDE i stedet, der
læner sig tættere op ad Access. Omvendt kan du se det som en lærerig
udfordring, og lege videre med MySQL

/Jan

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-07-05 14:22

> [...]
> - hvor mange samtidige brugere kan access databasen klare .. læste engang
> noget med ca 25 og et andet sted 250 ..... hvad der er rigtigt ved jeg

Azero har en lille guide på
http://azero.dk/support/database/mysql/generelt/konverter/. Jeg ville ikke
tillade mere end 5 samtidige brugere på Access - det er min erfaring, at
performance bliver uacceptabel allerede dér.

--
Mvh. Jesper

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-07-05 08:40

Jesper Nielsen wrote:

[snip]

> Jeg ville ikke tillade mere end 5 samtidige brugere på Access - det er min erfaring, at
> performance bliver uacceptabel allerede dér.

På nogle af vores databaser, har vi op til 20 samtidige brugere, og det
største problem ved det er mængden af netværkstrafik...

MVH
Christian Epstein