Nforce 3 eller VIA KT800?
Fra : Sven

Dato : 02-07-05 03:31

Hej.
Jeg står og skal opgradere min spillePC fra en s754 til en s939. Jeg køber
en AMD 3800+ CPU (0.09), og skal derfor bruge et nyt mobo. Da jeg har et
Nvidia 6800GT grafikkort som jeg indtil videre vil benytte skal bundkortet
være med AGP.
Hvilket chipsæt bør jeg købe? Jeg har 2x512 MB PC3200LL fra Corsair, som jeg
håber på akn køre dual-channel med s939 (understøttes ikke i min nuværende
s754)

Jeg regner med, at det bliver et ASUS mobo igen, medmindre I kan anbefale et
andet?

Sven

Fra : JK

Dato : 02-07-05 03:42

On Sat, 2 Jul 2005 04:31:28 +0200, "Sven"
<burgurne_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>s754)
>
>Jeg regner med, at det bliver et ASUS mobo igen, medmindre I kan anbefale et

Nforce3 ultra chipset (med agp) laves kun af MSI og Gigabyte. Jeg
bruger selv gigabyte. MSI's kort siges at være nogle af de bedste til
OC, men det kan mit gigabyte nu også.

Jeg vil klart anbefale Nforce chipset. Der er visse must know tricks,
når man skal OC. Men det kan vi vel vende tilbage til.

Det lyder super med det corsair ram. Husk en PSU på mindst 400 watt,
af god type, og helst een af den nye type med 120 mm blæser.
In-a-box-køleren er desuden anvendelig, støjer ikke så meget, og
cool-and-quiet kan skrue ned for den.

mvh

John