Kinetic & Tica
Fra : Chris

Dato : 03-06-01 07:13

Hejsa.

I går besøgte jeg en grejpusher i Grenå, som viste mig næsten hele sit
sortiment i Kinetic stænger og Tica hjul. Jeg synes at kvaliteten virkede
meget lækker på begge dele, og det så ikke ud til, at der var indgået
kompromiser mht. materialevalg. Selv priserne virkede absolut
tilforladelige.
Jeg har siden overvejet om mine næste køb skal være i retning af de mærker.
Hvad mener I rundt omkring ved skærmene?
Hvad er jeres erfaringer? Gode? Dårlige? Som alt andet grej til prisen?

Knæk & bræk fra
Chris.

ICQ# 18706235
Se på www.fangstrapport.dk Mit nick er "Chris76"
Fangsterne er endnu ikke noget at prale af, men det bliver ændret snarest!

Fra : HB

Dato : 03-06-01 22:58

Jeg købte mig en 8 fod Kinetic stang på et tidspunkt. Jeg havde haft den i
ca. en måned og da jeg var ude og fiske med den knækkede stangtoppen af midt
i et kast. Det var ikke fordi der var noget der hang fast nogen steder eller
at der var linekludder - den knækkede bare. Jeg kan have været uheldig, men
jeg køber mig dog ikke en Kinetic stang en anden gang.

vh Henrik

Fra : kasper

Dato : 04-06-01 12:52

Jeg anskaffede mig en Kinetic viper stang her i foråret og den må jeg sige
er surveren!, der er godt svirp i den og den kaster smadder godt.

der er kun det at hvis der er for meget knald på kan linen svirpe og dermed
knække ( sket én gang ) men den kaster i bund og grund godt!

jeg menerdet er en udenmærket stang!

mvh
kasper

Fra : Anette

Dato : 04-06-01 20:56

Hej Chris.
Nu tilader jeg mig at svare dig, selvom jeg selv er grejhandler og derfor
ikke velkomen i dette forum, men da det jo ikke er hos mig du skal købe, kan
det vel nok være i orden at jeg svarer dig. Jeg er meget imponeret over Tica
hjulene. Der er virkelig tale om en masse kvalitet for meget rimelige penge.
Der køres jo intro tilbud i år. Du har ret i at der ikke er gået på
kompromis nogen steder mht materialer. Alene det at der er japanske (dvs.
rustfrie forseglede) kuglelejre i hjulene er noget du ellers kun finder i
langt dyrere hjul. Ang. Kinetic stængerne så var den første serie Silver
Arrow I noget "sprød".. dvs den kunne godt knække helt umotiveret. Dette er
afhjulpet i den nye serie Silver Arrow II. Min favorit stang er
KineticEkstreme med de blå øjer..! Den er go' Ellers synes jeg måske
generelt at de er lidt for stive, altså kan være svære at håndtere med de
helt lette spinnere... men det er jo en samgssag.
Håber det er svar på dit spørgsmål.
Hilsen
Anette
Chris <veng@NOSPAMpc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fckcu$qgi$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Deaster

Dato : 04-06-01 22:33

Chris <veng@NOSPAMpc.dk> skrev i en news:9fckcu$qgi$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Hvad mener I rundt omkring ved skærmene?
> Hvad er jeres erfaringer? Gode? Dårlige? Som alt andet grej til prisen?

Jeg købte for vel snart et år siden, en 9" Supra Kinetic, den første jeg fik
var der gået noget af det ene øje, men den fik jeg byttet, og siden da har
der ikke været nogle problemer og den kaster rigtigt godt. Jeg købte en til
som reservestang og den bliver gladeligt brugt af min far hver gang, og den
har der heller ikke været nogle problemer med.

Jesper (Deaster)
Bare fordi man er bange og paranoid, kan man
godt have ret i, at der er nogen som er efter en.

Fra : Claus

Dato : 04-06-01 22:55

Jeg har også en af de helt små udgaver af kinetic stængerne, og den
knækkede også lige over ferrulen i et kast.
Noget overraskende, og første gang det er sket for mig, så jeg køber
ikke en stang en anden gang af et firma der har ladet en så dårlig
kvalitet gå på markedet, uanset hvor meget de hævder at have forbedret
dem. Tilliden er simpelthen væk.

Claus

Fra : Chris

Dato : 06-06-01 04:33

Hej NG

Summa summarum må være, at jeg holder mig langt væk fra Kinetic's stænger,
og skaffer mig mere viden om Tica hjul, før jeg handler.
Tak for svarene i gruppen.

Knæk & bræk fra
Chris