Langsom ADSL hos WOL
Fra : Jens

Dato : 03-06-01 02:00

Hej

Vi har lige fået installeret en adsl forbindelse i ejerforeningen som så
deles ud til 10 lejligheder.

Vi har bestildt en 2mbit linie, hvilket WOL også bekræfter. Netværktet
virker perfekt, man kan se andres computer hvis de er delt.

problemet er nu at donwload kun ligger på ca. 25kbyte/s hvilket jo svarer
til en 256kbit linie og det er også tilfældet hvis vi tilslutter en computer
direkte til routeren (cisco 677) i stikket nede i kælderen, hvor
forbindelsen kommer ind.

For at uddele netforbindelsen til de 10 lejligheder bruger vi en switch

Er der nogle der har en ide til hvad problemet kunne være, WOL har ikke
rigtig nogen ide.
Kunne det evt. være en ide at slå DHCP fra på routeren, og så tildele IP
adresser manuelt til hver lejlighed eller ???

mvh Jens

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-06-01 02:05

On Sun, 3 Jun 2001 02:59:54 +0200, "Jens" <jens_juel@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>til en 256kbit linie og det er også tilfældet hvis vi tilslutter en computer
>direkte til routeren (cisco 677) i stikket nede i kælderen, hvor

Har du prøvet at logge ind på routeren, og se hvilken forbindelse, den
har til centralen? Altså om den kører 2048/512?

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Jens

Dato : 03-06-01 21:41

hej peter

kan du fortælle mig hvilke komandoer der bruges til at ændre hastigheden,
jeg ved godt hvordan jeg logger ind på routeren via hyper terminal.
kan det passe det er noget med ''clockrate 2048000'' eller ligende, jeg har
ikke rigtigt løst til bare at prøve, da jeg ikke ønsker at lave kage i det.
jeg skal vel også ind på den rigtige interface før jeg sætter hastigheden.

vh jens

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-06-01 21:47

"Jens" <jens_juel@bigfoot.com> writes:

>kan du fortælle mig hvilke komandoer der bruges til at ændre hastigheden,

Det er kun udbyderen, der kan ændre hastigheden.

Mvh.
   Klaus.