Serviceniveauet fra DMI
Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 10:51

Vi havde for nogen tid siden en "runde" omkring DMI. Fra
siden duelighed.dk har jeg "cuttet og pastet" følgende -
måske - gode nyhed vedr. vejrudsigten:

<citat>

NU FÅR DU VEJRET TILBAGE
DMI afholdt i dag torsdag den 30. juni et brugermøde med
repræsentanter for
danske fritids- og erhvervssejlere.
Fokus på mødet var utilfredsheden med bortfaldet af
farvandsudsigten klokken
08:45 på DR mellem- og langbølge pr. 1. juni 2005.
Repræsentanterne fra Dansk Sejlunion, Søsportens
Sikkerhedsråd, Danmarks
Fiskeriforening, Danmarks Rederiforening og Danmarks
Meteorologiske Institut
diskuterede forskellige løsninger, der kunne tilfredsstille
behovet for en
tilgængelig farvandsudsigt førstpå formiddagen og specielt
én model ser ud
til at kunne dække alle fritids- og erhvervssejlernes behov.
Derfor vil DMI nu undersøge muligheden for hurtigst muligt
at genindføre
farvandsudsigten 08:45 og til gengæld fjerne
farvandsudsigten 05:45 - en
løsning, der har fuld tilslutning fra alle parter og som
umiddelbart er
omkostningsneutral.
Repræsentanterne aftalte fremover at mødes jævnligt for at
diskutere,
hvordan fritids- og erhvervssejlerne bedst betjenes inden
for DMI's gældende
økonomiske rammer.
Med venlig hilsen, Søren E. Olufsen, Chef for
Centralvejrtjenesten, DMI

242 læsere AF "Skipper-tips" gav deres mening til kende, ved
at afsende en
e-mail-formular, som opfordrede DMI til, at genoptage
vejrmeldinger kl.
08.45.
Mange hilsner Benjamin.

<citat slut>

Nu skal man som bekendt ikke pelse bjørnen osv., men der er
da ikke tale om en blank afvisning ...
Desværre er der ikke nye informationer om mere
specicificerede farvandsudsigter på deres hjemmeside.

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 12-07-05 16:16

Jeg troede også jeg ville savne 8.45 vejrudsigten.

Men med en telefon med GPRS henter jeg hurtigere og sikrere vejrmeldingen
via http://mobil.dmi.dk

Det er en fantastisk service, selvfølgeligt kan det ikke erstatte hvis man
er langt til havs....

mvh
/Børge

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-07-05 21:35

Med risiko for at det nu bliver lidt for high-tech (og dermed off-topic ift
den oprindelige diskussion), så havde jeg i ferien meget glæde af min
bærbare med mobiltelefon opkobling.

Normalt kører det for *alt* langsomt men jeg lavede et direkte link til en
pdf side som dmi venligt genererer hver 3die time op lægger på:
http://www.dmi.dk/dmi/sejlerprint_indre.pdf

Den downloadede jeg morgen og middag og havde derved altid totalt opdateret
billede af vindstyrke og retning samt udvikling i samme. Det tager 6 min på
en alm. gammel mobil uden gprs og ca 2 min med gprs.

Det fungerede super godt.

Bjarke