MS Windows
briani 27239
Kernels32.exe
Fra : Denis Nissen

Dato : 01-07-05 10:11

Hej
Når Windows xp starter kommer følgende meddelelse:

C:\Windows\system23\kernels32.exe
Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil. du har
muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til elementet.

Jeg kan ikke lave en systemgendannelse, og hvis jeg gendanner filen fra min
backup (Ghost) får jeg samme besked.
Hvad laver det fil, og hvad gør jeg???

--
Mvh Denis

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 01-07-05 14:09

Denis Nissen wrote:
> C:\Windows\system23\kernels32.exe
[...]
> Hvad laver det fil, og hvad gør jeg???

Din maskine er blevet inficeret med en trojansk hest[1].
Tag backup af dine vigtigste data og geninstaller dit operativsystem.

[1]: http://www.processlibrary.com/directory/files/kernels32/

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-05 14:36

Denis Nissen skrev:

>C:\Windows\system23\kernels32.exe
>Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil. du har
>muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til elementet.

Det var da kun godt, at Windows ikke kan få adgang til den
pågældende fil.

Det er en trojan, som du åbentbart har fået slettet med et
antispywareprogram eller virusprogram, men bare ikke helt.

Gå i start => kør => msconfig => start og se om der er en
henvisning der, fjern flueben ved denne, hvis den findes.

Gå i start => kør => regedit og søg efter kernels32.exe, evt. kun
kernels32, slet nøglen/rne.

Genstart.

http://www.google.dk/search?biw=1260&hl=da&q=kernels32.exe&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
--
Knud

Fra : John T.

Dato : 02-07-05 00:48

"Knud Gert Ellentoft" skrev i en meddelelse > Gå i start => kør => regedit
og søg efter kernels32.exe, evt. kun
> kernels32, slet nøglen/rne.

Vil bare lige bemærke, at han skal passe på
ikke at tage fejl af KERNEL og KERNELS
man kan godt overse det "S"
Kernel32 skal være der, ellers er man på "herrens mark"
Hilsen John

Fra : Denis Nissen

Dato : 03-07-05 12:42

> [...]
Tak for svarene.
Fjernede problemet (virus) med hjælp fra:
http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan/progreso.asp

--
Mvh Denis