Daggamle kyllinger
Fra : John Sørensen

Dato : 01-07-05 08:04

Jeg vil gerne give min kat 'en oplevelse', som hun forhåbentligt vil holde
af'. Hvor kan jeg købe nogle daggamle kyllinger (frosne), jeg bor på
Frederiksberg.

Mvh John
johnb2@webspeed.dk

Fra : Jytte B

Dato : 01-07-05 07:36

"John Sørensen" <johnb2@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne give min kat 'en oplevelse', som hun forhåbentligt vil holde
> af'. Hvor kan jeg købe nogle daggamle kyllinger (frosne), jeg bor på
> [...]

Jeg ved ikke hvor du kan købe frosne. Men nogle dyrehandlere har dem vist.
Ellers fås de i kassevis hos Triova, Råsøvej 26, 4160 Herlufmagle tlf.
57642147.
Der er ca. 350 i en kasse, den koster omkring 150kr.

Hilsen
Jytte

Fra : Denise

Dato : 01-07-05 07:54

"John Sørensen" <johnb2@webspeed.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne give min kat 'en oplevelse', som hun forhåbentligt vil holde
> af'. Hvor kan jeg købe nogle daggamle kyllinger (frosne), jeg bor på
> [...]

Jeg mener at kunne huske, at nogle havde købt nogle hos ZooCity i Hvidovre.
Du kan jo prøve og ringe og spørge 3648 4455 .
(Ved storindkøb er der jo Tyberg Kontrolhønseri, hvor man køber hele kasser
billigt).

--
Hilsen Denise

Fra : maz

Dato : 01-07-05 13:02

John Sørensen wrote:
> Jeg vil gerne give min kat 'en oplevelse', som hun forhåbentligt vil
> holde af'. Hvor kan jeg købe nogle daggamle kyllinger (frosne), jeg
> bor på Frederiksberg.

På Østerbro - Vibenhus Runddel. De koster 5 kr pr stk (frosne)
http://www.poppi-livingworld.dk/krybdyr/foder_frost.shtml

Fra : Denise

Dato : 01-07-05 15:51

maz wrote:

> På Østerbro - Vibenhus Runddel. De koster 5 kr pr stk (frosne)
> http://www.poppi-livingworld.dk/krybdyr/foder_frost.shtml

Hold op en fortjeneste, ved køb af en kasse med ca 320 på hønseriet er
prisen nede på 30-40 øre pr stk, og så ved man de er friske, når man selv
pakker dem Men sådan er det jo med storkøb.
Og det er selvfølgelig rart for folk, at man kan købe nogle stykker og
prøve og se om det er noget for kattene. Er det det, kan man ligeså godt
investere i en kasse, for de kan jo holde sig frosne mange år.

--
Hilsen Denise

Fra : maz

Dato : 01-07-05 17:17

Denise wrote:
> [...]
> og prøve og se om det er noget for kattene. Er det det, kan man
> ligeså godt investere i en kasse, for de kan jo holde sig frosne
Jeg har endnu til gode at afprøve dem på mine egne katte. Er ikke lige selv
kommet forbi Living World endnu (men det er planen på et tidspunkt) ;) Og
det er smart at kunne købe enkeltvis for at afprøve :)
Men du har helt ret - det er dyrt i forhold til hvad det koster i storkøb.
Er du sikker på at de kan holde sig så længe i fryseren?
/M

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 01-07-05 17:57

Og
> det er smart at kunne købe enkeltvis for at afprøve :)

Det er ikke sikkert at kattene er interesseret første gang. Mine skulle have
3-4 gange før de forstod hvad de skulle gøre med dem.
Jeg klippede hul i maven (ja, ved godt det er lidt ulækkert, men man vænner
sig til det). Kyllingen har aldrig fået mad, så den er en "æggeblomme med
fjer på" og når misserne opdager blommen, så tager det om sig.

Men de første gange skal man nok forvente at de glor lidt underligt på dem
eller dimser rundt med dem, uden at vise den store spiseinteresse.
De skal selvfølgelig (især i den her varme) smides ud efter et par timer,
hvis de ikke er forsvundet - altså kyllingerne ... ikke misserne

Hilsen Nina

Fra : maz

Dato : 01-07-05 18:03

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> vænner sig til det). Kyllingen har aldrig fået mad, så den er en
> "æggeblomme med fjer på" og når misserne opdager blommen, så tager
Okay, det vidste jeg ikke. Tak for oplysningen, for det ville jeg aldrig
have tænkt nærmere over :)

> Men de første gange skal man nok forvente at de glor lidt underligt
> på dem eller dimser rundt med dem, uden at vise den store
> spiseinteresse.
Det er vist det der går under betegnelsen; engangslegetøj ;)

> De skal selvfølgelig (især i den her varme) smides ud efter et par
> timer, hvis de ikke er forsvundet - altså kyllingerne ... ikke
> misserne
Naturligvis :)

/M

Fra : Denise

Dato : 01-07-05 18:23

maz wrote:
> Er du sikker på at de kan holde sig så længe i fryseren?
> /M

Vi gir kun Molly en sjælden gang ca. 1 hver 14 dag, har en idé om at det
måske ellers kan blive formeget for hende (proteinwize) hun er jo 16 år, de
2 andre er aldrig blevet vænnet til dem fra små og fatter ikke hvad det er.
Holdbarhed, ja, vi har stadig nogle få tilbage, som vi fik af Kate for lang
tid siden. Kate fik dem fra et besøg i Fuglebjerg for vel 2 år siden (Kate
er det rigtigt ?), så hvor gamle de er aner jeg ikke, men de er stadig fine
og velsmagende ifølge Molly som fik en i sidste uge.
Jeg mener i tidernes morgen da vi selv købte vildt ind, vi havde 3 briter,
at det varede et par år inden de var spist op, men kan ikke huske det helt
sikkert.

--
Hilsen Denise

Fra : Jytte B

Dato : 01-07-05 18:38

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det varede et par år inden de var spist op, men kan ikke huske det helt

Mine katte spiser hver to kyllinger om dagen. Så har jeg i øjebliket to
feriemisser, de spiser 4 om dagen hver.

Hilsen
Jytte

Fra : Denise

Dato : 01-07-05 18:48

Jytte B wrote:

> Mine katte spiser hver to kyllinger om dagen. Så har jeg i øjebliket
> to feriemisser, de spiser 4 om dagen hver.
>
> Hilsen
> Jytte

Hej Jytte
Så mange gav jeg ikke vores, jeg tror de fik hver anden dag i sin tid. Det
er jo æg de får, det er sikkert fint for unge katte, men for lidt ældre
katte, tror jeg ikke det er godt med for meget æg.

--
Hilsen Denise

Fra : Jytte B

Dato : 01-07-05 19:05

> [...]
> er jo æg de får, det er sikkert fint for unge katte, men for lidt ældre
> katte, tror jeg ikke det er godt med for meget æg.

Jeg kender nogen der har fodret med kyllinger i årevis, det er jo godt for
tænderne og ligner kattens naturlige føde. Mine spiser også råt kød og
tørfoder. Men grøntsager vil de ikke have, selvom jeg forsøger at smugle det
med kødet. Feriemisserne får kun kyllinger, når de er her og så dem de får
med hjem.

Hilsen
Jytte

Fra : Denise

Dato : 01-07-05 20:37

Jytte B wrote:
> [...]
> forsøger at smugle det med kødet. Feriemisserne får kun kyllinger,
> når de er her og så dem de får med hjem.

Jeg fodrede også med kyller i årevis, det er både billig og rigtig sund
missemad
Men hos os var det kun som tilskud til deres normale mad, som var tør og våd
kattemad. Altså som ekstra kræs og lækkerbiskner

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 02-07-05 10:41

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Kate fik dem fra et besøg i Fuglebjerg for vel 2 år siden (Kate
> er det rigtigt ?),

Ja, det er nok et par år siden vi besøgte Pia i Fuglebjerg og jeg fik
en kasse med hjem. Mine er nu endeligt væk, det tog tid fordi kun
Mowgli har villet spise dem. Dog synes jeg at han ikke var helt sikker
på om det sidste var spiselige, det tog lidt længere tid for ham at
kapere dem. Måske er 2 år for langt tid, jeg ved det ikke. Skal jeg
have nye forsyninger skal jeg helt sikkert kunne dele en kasse med
nogen, for 350 er for meget til en kat, og så fylder de godt op i
fryseren

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.