Raslen fra pumpe
Fra : HKN

Dato : 30-06-05 22:43

Hej,

Min Eheim 2224 har det med at rasle fra selve pumpen - og det skyldes
formentlig noget skidt. Jeg kan blot ikke forstå at det er kommet igen, blot
2 uger efter jeg sidst rensede pumpen for 1. gang (der havde den kørt i ca.
3 måneder).

Nogen gode råd?

Pft

Henrik

Fra : Mikkel Munk

Dato : 01-07-05 07:35

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
blot
> 2 uger efter jeg sidst rensede pumpen for 1. gang (der havde den kørt i

Det kan også være mekanisk! Se efter inde i pumpen! Reversedeler burde ikke
været noget problem, at få fat i!

M.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-07-05 11:14

HKN wrote:
> [...]
> formentlig noget skidt. Jeg kan blot ikke forstå at det er kommet
> igen, blot 2 uger efter jeg sidst rensede pumpen for 1. gang (der

Det kan også "bare" være luft.

Prøv at ryste eller tippe pumpen lidt, så evt luft kommer ud.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : KalleKnas

Dato : 02-07-05 19:50

Eller også mangler du et lille afstandsstykke på akslen, den er ca ½ mm tyk
og får den til at holde om med at rasle.