Katteurin lyser under sort lys?
Fra : Jette Nielsen

Dato : 30-06-05 22:11

Jeg har lige fået en af de dersens "Viste du at..."-mails med alskens
ubrugelige viden... en af dem er:

En kats urin lyser under sort lys

Det synes jeg lyder mærkeligt... har I hørt om det?

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-06-05 22:25

Hej Jette

Jeg ved at man kan få en speciel lampe (i USA) når man lyser med den kan
man se om katten har tisset på gulvet.

Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her
www.kattehandel.dk

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 01-07-05 00:45

det lyder som en rimelig ubrugelig opfindelse, man kan sgu da lugte det fra
lang afstand!"

Fra : Linde

Dato : 01-07-05 04:16

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse
> En kats urin lyser under sort lys
>
> Det synes jeg lyder mærkeligt... har I hørt om det?

Ak ja...kvinder

Mvh
Linde

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 01-07-05 17:36

> Jette Nielsen skrev:
>
> Jeg har lige fået en af de dersens \'Viste du at...\'-mails med alskens
> ubrugelige viden... en af dem er:
>
> En kats urin lyser under sort lys

Det der undrer mig mest er .....SORT LYS ???

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 01-07-05 17:49

Hrönn Samsonardóttir Meyer wrote:

> Det der undrer mig mest er .....SORT LYS???

Der må menes ultraviolet lys.

Fra : Lotte M

Dato : 03-07-05 14:44

Jens C. Hansen skrev:

> Der må menes ultraviolet lys.

Hmm, så må en frimærkelampe kunne bruges!

Frimærkelampen kan i øvrigt også bruges til at følge en
ringormebehandling - så længe kattes hudskæl lyser grønt er der
ringormesporer. (Katten kan godt have ringorm selv om hudskæl ikke lyser
grønt - kun dyrlægen kan, efter at have dyrket hår fra katten, udelukke
at katten har ringorm.)
--
^~^ , Mange hilsner
('Y') ) Lotte M http://www.lotte-m.dk