alert boks i ASP
Fra : JLP

Dato : 30-06-05 21:14

Jeg har en gæstebog hvor jeg gerne vil ha en alert boks, når
brugeren ikke taster det hele ind- istedet for at det jeg har nu,
som ser sådan ud:

rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
If (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.AddNew
rs("Navn") = Server.HTMLEncode(strNavn)
rs("Email") = Server.HTMLEncode(strEmail)
rs("Overskrift") = Server.HTMLEncode(strOverskrift)
rs("Kommentar") = Server.HTMLEncode(strKommentar)
rs("Dato") = Now()
rs("IP") = IP
rs.Update
End If
rs.Close
Set rs = Nothing
Response.Redirect("gb.asp")
Else
strError = "<font color=#FF0000>" & strError & "</font>"
strMode = "add"
End If
End If

%>

Jeg har så prøvet med dette, men jeg får bare en hel hvid side op
hvor der ikke står noget i stedet for en alert boks.!?

<SCRIPT Language="JavaScript>
window.alert("Fejlmeddelelse");
</SCRIPT>
<%
End If
End If
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-07-05 09:04

JLP skrev:

> Jeg har en gæstebog hvor jeg gerne vil ha en alert boks, når
> brugeren ikke taster det hele ind-

Jeg gætter på at du er ude efter noget javascriptvalidering - altså en
validering der giver besked uden at sende formen til serveren.

Den slags skal ikke laves i asp (men det kan sagtens indgå på en
asp-side). Du kan få hjælp til javascriptvalidering i gruppen

Teoretisk kan man godt vise en servergenereret fejlmeddelelse med
javascript, men det er i mine øjne ikke nogen god ide - den afgørende
fordel ved javascriptvalidering er at det kan udføres på klienten - uden
at spilde tid med et formupload, og uden at tabe indtastede oplysninger.

Hvis du vil vise en besked fra asp som en alertboks, skal du udskrive et
javascript som du også har gjort - men husk at resten af siden også skal
med i html-koden, samt at alertboksen bør komme til sidst (evt. lagt ind
i onload på body) så man også kan se selve siden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JLP

Dato : 01-07-05 11:45

Hej Jens, det formår mine evner ikke at kode, jeg er først lige begyndt
at læse ASP tutorialen, og det forkommer mig IKKE let.!

Sååå, jeg tror lige jeg skal øve mig lidt mere.!

Fra : Adam Ellesøe

Dato : 04-07-05 11:56

Det er nu ikke så svært, de fleste js kan findes på nettet lige til c/p
se feks... http://html.dk/scripts/javascript/

--
MVH
Adam G. Ellesøe