Faneme en stor fisk!
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-06-05 21:02

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=372140/

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================

Fra : Mr.D

Dato : 01-07-05 15:38

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=372140/

Den er dælme ulækker! Adr

--
Mvh.... Mr.D

Fra : Kåre

Dato : 02-07-05 19:36

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in message
newsYwe.361$Gy.286@news.get2net.dk...
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=372140/

Jeg gik og troede at støren var den største ferskvandsfisk, eller???

Kåre

Fra : Jan Bachman

Dato : 04-07-05 09:41

>Jeg gik og troede at støren var den største ferskvandsfisk, eller???

Sludder, det er gedden da. Den jeg tog nede i mosen i går, på en
mellemstor regnorm, vejede mindst 500 kilo, og havde et gab som en
gravko. Min kummefryser er fyldt med fiskefrikadeller nu *g*

Jeg tror at den netop fangede malle er den største dokumenterede
ferskvandsfisk, selvom historier fra midten af sidste århundrede
fortæller om 100 år gamle stør på 800 kg.

/Jan

Fra : Posten

Dato : 04-07-05 11:07

Og så er der en eller anden art fra Amazonas. Jeg kan ikke huske hvad den
hedder. Her går fortællingerne også om 300 - 400 kg. og påstande om den
største ferskvandsfisk.

Såeh........

mvh
Anders

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-07-05 12:02

"Posten" <apostfjern@stofanet.dk> wrote in message
> Og så er der en eller anden art fra Amazonas. Jeg kan ikke huske hvad den
> hedder. Her går fortællingerne også om 300 - 400 kg. og påstande om den
> [...]

Arapaima...
http://www.iwokrama.org/forest/animals/arapaima.htm

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Frandsen

Dato : 04-07-05 14:24

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> Arapaima...
> http://www.iwokrama.org/forest/animals/arapaima.htm

Orv, det er godt nok en stor bamse, men.... op til 200 kilo, så den slår
ikke mallen fra Thailand. Det er måske den største skællede ferskvandsfisk,
og mallen går nok ikke ind under gruppen "skællede" fisk.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 04-07-05 16:56

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> "Posten" <apostfjern@stofanet.dk> wrote in message

> Arapaima...
> http://www.iwokrama.org/forest/animals/arapaima.htm

Og sådan en djævel kan du fange af alle steder i .... Bangkok, Bung Sam Ran
søen, 15 km fra bycentrum.
Her er de fanget op til over 100 kilo.
Der er iøvrigt også en ordentlig Motherf***** i Khao Din Zoo i Bangkok i et
basin, som man kan komme til at "klappe", hvis man har lyst og nerver til
det. :)

michael christoffersen

Fra : Kåre

Dato : 04-07-05 18:47

"Jan Bachman" <jamen@davs.du> wrote in message

> [...]
> ferskvandsfisk, selvom historier fra midten af sidste århundrede
> fortæller om 100 år gamle stør på 800 kg.

Fandt lige det her, sakset fra Fiskefeber.dk:

Størfiskeri, Fraser River
Drømmer du om en udfordring, der slår det meste - så burde størfiskeriet i
British Columbia's Fraser River være noget for dig! Den hvide stør, "The
Great White Sturgeon", regnes for en af verdens mest spektakulære
sportsfisk. Den kan nå vægte på 600-700 kilo og maksimal længder på omkring
fire meter, og under fighten er det ikke usædvanligt, at fisken går helt fri
af vandet flere gange!

Er den hvide stør ikke en ferskavndsfisk, eller hvad?

Kåre

Fra : Niels

Dato : 05-07-05 14:03