Rute til Sydspanien??
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-06-05 21:05

Hej NG,

Skal til Malaga i ferien.

Autoroute express foreslår at jeg kører via Paris, og krydser pyrenæerne ude
ved atlanterhavet, for så at køre videre via Madrid

Så vidt jeg kan se er den rute ikke meget kortere end ruten via lyon,
barcelona og så ned langs østkysten.

Sidsnævnte rute er ovenikøbet motorvej det meste af vejen.

Nogen der har erfaring med førstnævnte rute???

Peter

Fra : edob

Dato : 01-07-05 08:58

> Nogen der har erfaring med førstnævnte rute???
>
> Peter

Hej Peter. Ja, sidste år kørte vi ned til Malaga via den rute du beskriver
Paris/Madrid. Hjemturen langs middelhavskysten til Barcelona og hjem.

Men hvad er egentlig dit spørgsmål ?

V.h. Frank

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-05 09:09

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Peter. Ja, sidste år kørte vi ned til Malaga via den rute du
> beskriver
> Paris/Madrid. Hjemturen langs middelhavskysten til Barcelona og hjem.
>
> Men hvad er egentlig dit spørgsmål ?

har faktisk flere

1. hvilken er hurtigst
2. hvilken er smukkest
3. hvilken er "nemmest"

Peter

Fra : edob

Dato : 01-07-05 19:30

> 1. hvilken er hurtigst
> 2. hvilken er smukkest
> 3. hvilken er "nemmest"
>
> Peter

Hej Peter.

1. Vejen ned over Madrid er uden problemer. Du kan køre med den "normale"
hastighed for campingvogn. Fin asfaltvej hele vejen.

2. Smukkeste, afhænger jo af øjnene som ser. Der er kønne områder, men
også mange kilometer med flade strækninger. Madrid ligger jo på en
højslette.

3. Nemmeste? Hvis du mener nemmest at finde vej, så er der ingen problemer
hverken over Madrid eller langs Middelhavskysten.

Vi havde sat 3 måneder af til turen. Brugte f.eks. 2 uger i Madrid og
stoppede i flere dage hvis vi fandt områder vi gerne ville lære nærmere at
kende. Kørte sjældent længere end 300 km om dagen. Det lyder som om du vil
til Malaga så hurtig som mulig, og det er jo helt andre betingelser.

V.h. Frank

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-05 20:25

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message

Det lyder som om du vil
> til Malaga så hurtig som mulig, og det er jo helt andre betingelser.

ja - grunden til at jeg sprugte her i gruppen var at det nok var her der
var størtst chance for at få et svar.

Selv om jeg er campist, så har jeg netop i år valgt at lade den gamle Hobby
blive hjemme, så vi kører solo derned, og derfor er vejens beskaffenhed jo
af lidt størrer betydning

Peter

Fra : Anette

Dato : 04-07-05 00:34

Peter K. Nielsen wrote:
> Selv om jeg er campist, så har jeg netop i år valgt at lade den gamle
> Hobby blive hjemme, så vi kører solo derned, og derfor er vejens
> beskaffenhed jo af lidt størrer betydning

Uanset hvilken rute du vælger er vejene glimrende, eneste forskel er
hældingsgraden
For et par år siden krydsede vi Pyrenæerne ved Pau, Puerto de Somport, året
før den fine nye tunnel åbnede. Meget meget smuk tur, flot udsigt både op
og ned ( hvis man ellers er til smalle, stejle snoede bjergveje, med store
hvide køer der ser ud som om de mener at det bjerg er deres og derfor
behøver de ikke flytte sig for biler .
Rimelig hurtig rute videre til Madrid ( smuk by! ) og videre sydpå ad gode
EUbetalte veje. Skøn tur kan anbefales, men nok ikke med campingvogn

/ Anette