Afbræbdt bundkort, hvordan
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 30-06-05 20:22

kan man teste det, det hele startede for 2-3 uger siden med en MEGET ustabil
maskine der gik med vilkårligt når som helst også under opstart, tit frøs
den bare, nu ville jeg så geninstallere så får jeg denne
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324103 den har jeg
så fået et par gange i træk, så prøvede jeg at køre uden om primary, altså
sætte til den secondary, men nu "tænder" skærmen slet ikke når jeg starter
:( har nogen en idé om hvordan man finder ud af hvad der er galt, har
desværre ikke lige et mb liggende i skuffen der kan bruges så hvad gør man
så ?

sry for den lange forklaring.

vh
jeppe

Fra : Klaus Petersen

Dato : 01-07-05 00:28

> :( har nogen en idé om hvordan man finder ud af hvad der er galt, har
> desværre ikke lige et mb liggende i skuffen der kan bruges så hvad gør man
> så ?

Jeg ville pille den helt ud af kabinettet for at være sikker på der ikke er
kortslutninger.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 01-07-05 00:37

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville pille den helt ud af kabinettet for at være sikker på der ikke
> er
> kortslutninger.

ok, og så prøve at køre systemet op ?
lyder da som en mulighed, dog er der ikke sket ændringer i/på/ved pc'en, men
det er da bestemt et forsøg værd..

Fra : Brian Lund

Dato : 01-07-05 07:21

> Jeg ville pille den helt ud af kabinettet for at være sikker på der ikke
er
> kortslutninger.

Og når den nu er ude af maskinen så lige kontrollere alle kondensatorene og
se om nogen af dem buler lidt ud i toppen, eller måske endda lækker en
brun/gullig vædske!

Brian

Fra : Ulrik Løye

Dato : 01-07-05 06:27

"Jeppe Jensen" <12@12.12> wrote in message
> [...]
> :( har nogen en idé om hvordan man finder ud af hvad der er galt, har
> desværre ikke lige et mb liggende i skuffen der kan bruges så hvad gør man

Med mindre der er et styresystem installeret på din sekundære harddisk så
kan du ikke starte op på den disk. Derimod kunne noget tyde på en fejl i
nogle filer som bruges af Windows XP under opstart. Du kan derfor prøve at
boote op på en bootable-CD - fx kan jeg anbefale Bart's PE
(http://www.nu2.nu/pebuilder/). Dermed kan du lave en boot cd med diverse
værktøjer så du kan teste dit system.

/u