Telefonspam!!??
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 30-06-05 15:51

Hej alle

Jeg er netop blevet ringet op fra et "ukendt nummer" (Kan ikke helt
huske den tekst min telefon skrev, men aldrig set før - matcher ikke
"anonymt" opkald!) og blev mødt med beskeden "Congratulations! You have
just won a cruise to the caribbean - to claim your prize press "9",
press "9" to claim your prize...." - dér lagde jeg så på...

Hvad er det for noget - jeg har aldrig prøvet udenlandsk telefonspam,
men det var helt klart en form for masseopkald og automatisk udført...

Anyone?

Mvh Tommy Ipsen

Fra : WhoopAss

Dato : 30-06-05 17:55

Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk> wrote in news:42c406e8$1@news.wineasy.se:

> [...]
>
> Hvad er det for noget - jeg har aldrig prøvet udenlandsk telefonspam,
> men det var helt klart en form for masseopkald og automatisk udført...

kontakt din udbyder og klag, så der kan blive lukket for det

Mvh

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-06-05 19:16

In article <42c406e8$1@news.wineasy.se>, Tommy Ipsen wrote:
> [...]
>
> Hvad er det for noget - jeg har aldrig prøvet udenlandsk telefonspam,
> men det var helt klart en form for masseopkald og automatisk udført...

Det er på text-tv. De vil gerne have dit kreditkortnummer så de kan
hæve penge på din konto.

Hvis du vil have din præmie, så skal du også købe for $5000 ekstra
hos dem. Det er almindelige kriminelle svindlere du bør politianmelde.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 30-06-05 23:53

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad er det for noget - jeg har aldrig prøvet udenlandsk telefonspam, men
> det var helt klart en form for masseopkald og automatisk udført...

Det blev omtalt i TV Avisen i dag kl 1830

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 30-06-05 23:58

Morten Fjendbo wrote:

> Det blev omtalt i TV Avisen i dag kl 1830

Organiseret telefon-spammeri - fagre nye verden... *suk*

(Hvem er også dum nok til at give sine kreditkortoplysninger væk...)

-Tommy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-05 04:34

Tommy Ipsen skrev:

> (Hvem er også dum nok til at give sine kreditkortoplysninger væk...)

Hvis du læser "The Hacker Crackdown" af Bruce Sterling, kan du
læse om noget der er meget værre, bl.a. en fjortenårs knægt der
får sikkerhedskodeord udleveret til store, kommercielle systemer.
Det er nogle år siden, men Valussagen, som dog er af en helt
anden slags, viser at det ikke er sikkert at det står bedre til i
dag.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-05 14:33

Bertel Lund Hansen formulated the question :
> Hvis du læser "The Hacker Crackdown" af Bruce Sterling, kan du
> læse om noget der er meget værre, bl.a. en fjortenårs knægt der
> får sikkerhedskodeord udleveret til store, kommercielle systemer.

The Art Of Deception af Kevin Mitnick er også rig på den slags
fortællinger - en rigtig god, letlæst og underholdene bog. Og nå ja,
ganske lærerig!

Fra : Lars Christensen

Dato : 01-07-05 10:58

Tommy Ipsen skrev:

>Organiseret telefon-spammeri - fagre nye verden... *suk*
>
>(Hvem er også dum nok til at give sine kreditkortoplysninger væk...)

Når folk er grådige efter ussel mammon er de villige til hvad som
helst.

--
Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-07-05 14:35

In article <or4ac19jpvm08gff733nh424c3hpr92ptk@4ax.com>, Lars Christensen wrote:

> Når folk er grådige efter ussel mammon er de villige til hvad som
> helst.

Du mener vist, at folk er villige til at betale hvadsomhelst for
at få noget gratis :)