Det var på tide
Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-06-05 15:17

Ip-telefoni uden krav om abonnement

Telekommunikation: Man skal ikke længere betale for et telefonabonnement, som
man alligevel ikke bruger, hvis man vil have ip-telefoni. Det er udspillet fra
IT- og Telestyrelsen, som TDC protesterer højlydt imod.

Af Andreas Krog torsdag 30. juni 2005, 14:04

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=22772

Claus

Fra : TBC

Dato : 30-06-05 16:13

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra
> IT- og Telestyrelsen, som TDC protesterer højlydt imod.
>
> Af Andreas Krog torsdag 30. juni 2005, 14:04

Ja, DET var på tide!!!

Det kan dog bare undre mig hvad der skulle være mere helligt ved IP-telefoni
end ved internet/ADSL, da det først er nu under påskud af friere adgang til
IP-telefoni. Hvad f**d*n så med alle der har betalt unødigt PSTN mens de
egentligt kun ville have ADSL (og ikke havde mulighed for andet)?

Der er dog en ting der skræmmer og undrer: "Telestyrelsen lægger dog op til
at ip-telefoniselskaber og internetudbydere skal betale TDC ca. 33 kroner
for den halvdel af det rå kobber, som selskaberne ikke bruger, når de sender
data gennem den anden halvdel ud til kunderne."

Det der f.eks er vigtigt for mig ifbm IP-telefoni er at der meget billigt
eller gratis abonnement. Mit samlede telefonforbrug koster mig ca 35 kr/md
(incl abonnement på 7,50 kr). Så jeg ville ikke syntes om at min IP-telefoni
udbyder skulle betale 33 kr for kobberet.

Men mon ikke det er en skrivefejl, eller det måske handler om udbydere der
direkte tilbyder tjenester på kobberet, hvad enten det er ADSL eller
dedikeret IP-telefoni ala Cybercity?

TBC

Fra : Leif Neland

Dato : 30-06-05 17:14

> [...]
> (incl abonnement på 7,50 kr). Så jeg ville ikke syntes om at min
IP-telefoni
> udbyder skulle betale 33 kr for kobberet.

Nu skal vi heller ikke blive for nærige.

TDC skal trods alt vedligeholde og udbygge kobbernettet.
Så du (enten direkte eller via din adsl-udbyder) må betale abonnement for
kobberet, så det kan blive repareret, når en muldvarp er blevet for sulten
og har gnavet dit kabel over.
Eller vil du hellere betale efter regning, når der sker noget med dit
kobber?

Der må findes en rimelig pris for kobberet.

Om det så skal være afhængig af hvor langt der er til centralen og hvor
mange abonnenter, der er på kablet, så det bliver billigt i byen og dyrt på
landet, eller det skal være en gennemsnitspris, må være et politisk
spørgsmål.

Jeg bor på landet...

Leif

Fra : TBC

Dato : 30-06-05 18:26

"Leif Neland" <leif@internet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skal vi heller ikke blive for nærige.

Du misforstår mig. Jeg taler imod at min IP-telefoni udbyder via
internettet, som ikke selv har noget at gøre med mit kobber, skulle betale
afgift i forbindelse med den ydelse de giver mig igennem min
internetforbindelse.

Dem der tilbyder mig selve den fysiske forbindelsen og benytter en given
infrastruktur til det, må naturligvis betale en rimelig afgift til denne
infrastruktur.

Men min IP-telefoni udbyder vareteger ikke den fysiske del af
infrastrukturen i forbindelse med selve min forbindelse til internettet
generelt. Derfor finder jeg det ikke rimeligt at både de og min
internetudbyder begge skulle være med til at betale og jeg in essence betale
dobbelt, men regner med det enten må handle om en misforståelse i artiklen,
eller måske handle om den slags IP-telefoni udbydere som selvstændigt
benytter sig af en særegen/dediceret fysisk infrastruktur/kobber ud til
slutbrugeren.

> Der må findes en rimelig pris for kobberet.

Ja.

> [...]
> på
> landet, eller det skal være en gennemsnitspris, må være et politisk

Personligt syntes jeg bedst om den solidariske løsning med at det koster det
samme overalt. De fleste brugere bor vel i byerne alligevel, så det vil være
marginalt hvad ekstra det ville koste dem/os, i forhold til hvad de reletivt
få brugere på landet skulle betale ekstra ved en usolidarisk løsning.
Politisk må målet vel være det at informationsteknologien udbygges mest
mulig, og ikke "stækkes" på landet grundet ulige vilkår for borgerne i
landet.

....Jeg bor i København

Fra : Hauge

Dato : 30-06-05 19:04

Hej
TBC wrote:
> [...]
> udbydere som selvstændigt benytter sig af en særegen/dediceret fysisk
> infrastruktur/kobber ud til slutbrugeren.

Som jeg læser det, så fatter dem der har skrevet den artikel, absolut ikke
en skid af hvad de snakker om.

De kavler i en lind blanding imellem ip-telefoni og ADSL, som om det er et
og samme produkt.
Har man en ADSL-linje, må man da selv bestemme hvilken form for ip-trafik
der skal køre over den linje, om det er ip-telefoni eller Fridas lille
tjatlinje, har da ingen betydning.
Det er da kun ens ADSL_udbyder der skal betale for leje af kablerne, hvilket
jo er ganske rimeligt, nogen skal jo betale for det.
Men hvis Comon har samme seriøsitet og viden om det de skriver om, som
ComputerWorld online, så glem det de har skrevet, det er jo typisk bare en
gang sammenblandet bavl.

/Hauge

Fra : TBC

Dato : 30-06-05 21:40

> [...]
> Men hvis Comon har samme seriøsitet og viden om det de skriver om, som
> ComputerWorld online, så glem det de har skrevet, det er jo typisk bare en

Det var og er også mit indtryk. Jeg har dog ingen erfaringer med Comon, og
efter alt for mange politikere heller ikke har en skid forstand på hvad de
beskæftiger sig med, var jeg parat til at tro hvad som helst. Hvor vidt det
også gælder ministerier skal jeg så ikke gøre mig skråsikker på. Men jeg har
det da bestemt bedst ved at kunne regne med at det er Comon's begreber og
koncepter den er gal med.

TBC

Fra : BJ

Dato : 30-06-05 17:15

"TBC" <this.is@fake.emailadress> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kroner for den halvdel af det rå kobber, som selskaberne ikke bruger, når
> de sender data gennem den anden halvdel ud til kunderne."

Spændende at følge i den nærmeste fremtid, specielt hvem af udbyderne der
overlever.

Måske vi skal have svenske tilstande på et tidspunkt:
http://www.borsen.dk/650.74817

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim

Dato : 30-06-05 20:45

Claus E Beyer wrote:
> [...]
> IT- og Telestyrelsen, som TDC protesterer højlydt imod.
>
> Af Andreas Krog torsdag 30. juni 2005, 14:04

Danmark har nogen af allerhøjeste priser på ADSL og telefoni,
sammenlignet med andre europæiske lande.

Hvis IT & Telstyrelsen virkelig mener dette alvorligt - hvad man
desværre ikke kan være helt sikker på, så er det dog et skridt i den
rigtige retning.

Hvis jeg ellers husker rigtigt, så har der før været fremsat et
initiativ fra bl.a. Konkurrencestyrelsen mod telemonopolet TCD, som
netop IT & Telestyrelsen mærkelig nok har fået bremset.

De såkaldte kobberkabler - som TDC tjener flere mia.kr. på hvert år, er
blevet betalt for flere årtier siden. Det er derfor på højeste tid,
at vi her i Danmark får priser på Internet og telefoni, som svarer til
det som man kender fra andre lande.

Et første skridt i den retning er et politisk indgreb mod TDC og deres
dominerende rolle på markedet.

Fra : BJ

Dato : 30-06-05 21:19

"Kim" <nospam@inet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De såkaldte kobberkabler - som TDC tjener flere mia.kr. på hvert år, er
> blevet betalt for flere årtier siden.

Det er ufatteligt, man fortfarende skal blive ved at læse sådan en gang
barnagtigt bavl.

Socialdemokratiet solgte Tele Danmark for ca. 30 milliarder danske kroner
til et amerikansk firma.

Dette har senere solgt TDC igen.

Læs dog på lektien inden du lukker sådan en gang vrøvl ud.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : TBC

Dato : 30-06-05 22:05

> [...]
> til et amerikansk firma.
>
> Dette har senere solgt TDC igen.
>
> Læs dog på lektien inden du lukker sådan en gang vrøvl ud.

Hvad er lektien da så?

At det [kobberet] aldrig skulle have været solg til komercielle interesser
?

TBC

Fra : BJ

Dato : 30-06-05 22:11

"TBC" <this.is@fake.emailadress> skrev i en meddelelse

KLIP

> At det [kobberet] aldrig skulle have været solg til komercielle interesser
> ?

Principielt er jeg modstander af at sælge ud af infrastruktur (også den
gang)..

Men sket er sket og synes efterfølgende ikke, vi skal opbygge et lignende
system igen.

Staten (os) har fået vore penge og fyldt et hul op med dem.

Havde vi solgt i dag, er jeg slet ikke sikker på, virksomheden havde været
de samme penge værd.

Årsagen til salget var manglende statskroner samt manglende evne til at
finansiere en modernisering af den gamle virksomhed og dens måde at være
organiseret på.

Mon ikke lignende statsdrevne virksomheder er i samme situation lige nu ...
eller køre de bare på skinner..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-05 22:38

BJ used his keyboard to write :
> Mon ikke lignende statsdrevne virksomheder er i samme situation lige nu ...
> eller køre de bare på skinner..

Hvis du tænker på BaneDanmark og DSB så er problemet løst på den
rigtige måde der. Banelegemet er lagt i en statsinstitution,
BaneDanmark, og DSB omdannet til et statsejet selskab. Det burde være
gjort på præcis samme måde med telefonnettet.

Fra : BJ

Dato : 30-06-05 22:49

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> måde der. Banelegemet er lagt i en statsinstitution, BaneDanmark, og DSB
> omdannet til et statsejet selskab. Det burde være gjort på præcis samme

Dette stunt som kører pt. kommer til at koste os et 2-cifret milliardbeløb.

Desværre har en statsdrevet virksomhed aldrig vist sin evne til at være
drevet forretningsmæssigt......

Det er samfundsødelæggende at have fri tilgang til borgernes pengepunge.

Bevares, jeg ar da glad for at "understøtte" 2 offentlig ansatte og synes
det er fint, de kan købe nye biler, sommerhuse eller for den sags skyld
store motorcykler..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-05 23:13

BJ submitted this idea :

> Dette stunt som kører pt. kommer til at koste os et 2-cifret milliardbeløb.

Hvordan ?

> Desværre har en statsdrevet virksomhed aldrig vist sin evne til at være
> drevet forretningsmæssigt......

Det kan man jo så gøre noget ved, jeg har ikke indtryk af at
Banedanmark drives decideret uhensigtsmæssigt...

> Det er samfundsødelæggende at have fri tilgang til borgernes pengepunge.

Helt sikkert - men det har BaneDanmark heller ikke.

Fra : BJ

Dato : 30-06-05 23:36

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan ?

I henhold til medierne, skal der bruges flere hundrede millioner kroner til
tjemestemeændenes godtgørelser.

I henhold til til medierne, skal der bruges flere hundrede millioner kro?ner
på nye skinner.

Følger du ikke med i dagspressen..?

> Det kan man jo så gøre noget ved, jeg har ikke indtryk af at Banedanmark
> drives decideret uhensigtsmæssigt...

Så bør de ikke ansøge om den ene tillægsbevilling efter den anden.

> Helt sikkert - men det har BaneDanmark heller ikke.

Enhver tillægsbevilling er (næsten) fri adgang til borgernes pengepunge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-05 00:39

After serious thinking BJ wrote :

> I henhold til medierne, skal der bruges flere hundrede millioner kroner til
> tjemestemeændenes godtgørelser.

Du skal se, det var nok kommet alligevel...

> I henhold til til medierne, skal der bruges flere hundrede millioner kro?ner
> på nye skinner.

De skulle være skiftet alligevel, og se bare på England, vi får en
meget bedre løsning ud af at have det statsfinansieret. Desuden kan vi
på et statsfinansieret jernbanenet have adgang for alle der måtte have
lyst at køre på skinnerne og undgå alle de problemer der er med
samtrafik på telenettet.

> Følger du ikke med i dagspressen..?

Jo, men ingen har nævnt 2 cifrede milliardbeløb...

> Så bør de ikke ansøge om den ene tillægsbevilling efter den anden.

Er det BD's fejl at de ikke får økonomi til at udføre en helt nødvendig
modernisering af skinnerne eller at den planlagte modernisering skal
fremskyndes da det ser værre ud end forventet ?

Der er altså forskel på "uhensigtsmæssig" og så at de får flere opgaver
end de får penge til at løse.

> Enhver tillægsbevilling er (næsten) fri adgang til borgernes pengepunge.

Nej, enhver tillægsbevilgning er som når sønnikke beder far om flere
lommepenge.

Fra : BJ

Dato : 01-07-05 00:46

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo, men ingen har nævnt 2 cifrede milliardbeløb...

Læg tallene sammen og senest de omkostninger, der vil påløbe for at få de
værste strækninger moderniseret.

Kald mig Mads, hvis ikke vi komme op på de 2 ciftre.

> Er det BD's fejl at de ikke får økonomi til at udføre en helt nødvendig
> modernisering af skinnerne eller at den planlagte modernisering skal
> fremskyndes da det ser værre ud end forventet ?

Såfremt de driver en sund forretning, burde et løbende overskud kunne betale
en løbende modernisering som i øvrigt, i henhold til dagspressen, har været
bydende nødvendig i mere end 10 år.

> Der er altså forskel på "uhensigtsmæssig" og så at de får flere opgaver
> end de får penge til at løse.

Det lyder næsten som en politiker, der bliver overrasket over at eks. 50.000
børn født i dag, skal påbegynde skolegang om cirka 6 år.

Når de 6 år indtræffer, siger de "stolt": "Det havde vi sandelig ikke
forudset".

> Nej, enhver tillægsbevilgning er som når sønnikke beder far om flere
> lommepenge.

Han kan heller ikke få enderne til at nå sammen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Corell

Dato : 01-07-05 11:39

BJ wrote:

> Læg tallene sammen og senest de omkostninger, der vil påløbe for at få de
> værste strækninger moderniseret.
>
> Kald mig Mads, hvis ikke vi komme op på de 2 ciftre.

Hvis jeg må trække det beløb der har manglet til rettidig udskiftning
fra, igennem de sidste år, så hedder du Mads ;)

Man har ikke fornyet jernbanenettet i de sidste mange år, og dermed
sparet på udgifterne. Nu kommer efterregningen så. Jeg vil tro at hvis
du trækker de tidligere besparelser fra de udgifter der nu er akutte, så
vil du overordnet set have sparet penge; men som du kan se i medierne,
man får hvad man betaler for.

XFUT: dk.politik.trafik

--
Don't waste space

Fra : BJ

Dato : 01-07-05 12:20

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

Du skal lige have den seneste nyhed med:

http://www.borsen.dk/650.74974

Så er der sat FUT til dk.politik.trafik

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-05 14:37

BJ formulated on fredag :

> Læg tallene sammen og senest de omkostninger, der vil påløbe for at få de
> værste strækninger moderniseret.

Jeg syns de sagde 2*500.000.000 kr, det er ikke et to cifret
milliardbeløb. Men selvfølgelig kommer beløbet højere op i løbet af de
næste mange år, det er jo ikke en statisk verden.

> Såfremt de driver en sund forretning, burde et løbende overskud kunne betale
> en løbende modernisering som i øvrigt, i henhold til dagspressen, har været
> bydende nødvendig i mere end 10 år.

Hvis man får penge ud fra et budget så kan det altså godt være svært at
opbygge et overskud og en opsparing. Jeg benægter ikke at man har
dummet sig gevaldigt ved hele tiden at udskyde modernisering af
skinnenettet. Nu ved jeg så at man også har gang i planer om at
modernisere fjernstyringscentralerne, nogen af dem er over 50 år gamle.
Hele jernbanenettet trænger til en kæmpe overhaling.

> [...]
> børn født i dag, skal påbegynde skolegang om cirka 6 år.

> Når de 6 år indtræffer, siger de "stolt": "Det havde vi sandelig ikke

Jeg snakker om BaneDanmark, ikke politikerne. Vi ved alle at politikere
er mestre i at have skyklapper på og overse problemerne.

> Han kan heller ikke få enderne til at nå sammen.

Nej - så hvorfor tror du BaneDanmark ikke har haft pengene til at
modernisere jernbanen ?

Fra : BJ

Dato : 01-07-05 16:52

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej - så hvorfor tror du BaneDanmark ikke har haft pengene til at
> modernisere jernbanen ?

Ved du hvad, da min søn begyndte at tjene penge, så faldt mit
lommepengetilskud dramatisk....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-05 17:02

BJ wrote :

> Ved du hvad, da min søn begyndte at tjene penge, så faldt mit
> lommepengetilskud dramatisk....

Hvor skulle BaneDanmark begynde at tjene flere penge ? Det kan de kun
gøre på en måde: få moderniseret skinnenettet. Det kræver penge, penge
som de kun kan få fra "farmand".

Fra : BJ

Dato : 01-07-05 17:07

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor skulle BaneDanmark begynde at tjene flere penge ? Det kan de kun gøre
> på en måde: få moderniseret skinnenettet. Det kræver penge, penge som de
> kun kan få fra "farmand".

Man har vist hverken orden i regnskabet eller arbejdsindhold, udførelsen
samt styringen af samme.

Det minder også en del om unge menneskers forhold..

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3135900/

Måske man skulle se lidt efter en mere kompetent ledelse eller sætte BD
under administration (ikke et ondt ord om "voksne" sønner).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-05 18:00

BJ pretended :

> Man har vist hverken orden i regnskabet eller arbejdsindhold, udførelsen samt
> styringen af samme.

> Det minder også en del om unge menneskers forhold..

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3135900/

Ja det er jo meget godt at kritisere BD for at have flere
arbejdsopgaver end penge. Godt nok siger de nogen steder at det er
fordi BD ikke kan finde ud af at styre deres forbrug, spørgsmålet er om
ikke bare de er overbebyrdede.

Og at de sender folk på ferie fordi der ikke er penge til deres arbejde
- hva skulle de ellers gøre ?

Fra : PRL

Dato : 01-07-05 20:23

Hvad har Banedanmark at gøre med IP telefoni ??

Mvh

PRL

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-05 20:35

PRL was thinking very hard :
> Hvad har Banedanmark at gøre med IP telefoni ??

Tjaa, at Banedanmark modellen burde være anvendt på telefonnettet også.

Derudover kunne det jo være at BD bruger IP telefoni ? ;)

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-07-05 09:18

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev 2005-06-30:

> [...]
> tjemestemeændenes godtgørelser.
>
> I henhold til til medierne, skal der bruges flere hundrede millioner kro?ner

Og de udgifter har man ikke hos private? Mener du at folk i det private
erhvervsliv arbejder billigere end offentligt ansatte? Det er faktisk
omvendt.

Du mener heller ikke at private selvskaber behøver at skifte skinner ud?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : BJ

Dato : 01-07-05 11:14

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og de udgifter har man ikke hos private?

Det har man da. Lortet skal vedligeholdes.

> Mener du at folk i det private
> erhvervsliv arbejder billigere end offentligt ansatte?

Det har jeg ingen anelse om, men hvis de arbejder halvt så hurtigt..?

> Det er faktisk
> omvendt.

O.k.

> Du mener heller ikke at private selvskaber behøver at skifte skinner ud?

Det har jeg vist ikke påstået.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-07-05 11:16

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev 2005-07-01:

> "Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det har man da. Lortet skal vedligeholdes.

> Det har jeg ingen anelse om, men hvis de arbejder halvt så hurtigt..?

Tror du selv på den?

> O.k.

> Det har jeg vist ikke påstået.

Det var bare sådan jeg forstod dit indlæg.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : BJ

Dato : 01-07-05 11:17

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tror du selv på den?

Jeg ved ikke, hvad jeg skal tro, men er det ikke et faktum, der er flere
offentlige ansatte end ansatte i det private erhvervsliv..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-07-05 11:44

> [...]
>
> Jeg ved ikke, hvad jeg skal tro, men er det ikke et faktum, der er flere
> offentlige ansatte end ansatte i det private erhvervsliv..?

Nej, det er der ikke.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : BJ

Dato : 01-07-05 11:47

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, det er der ikke.

O.k., så må jeg have misforstået noget.

Hvorledes er forholdet så: antal ansatte i det offentlige kontra ansatte i
det private erhvervsliv..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Corell

Dato : 01-07-05 11:51

BJ wrote:

> KLIP

> Hvorledes er forholdet så: antal ansatte i det offentlige kontra ansatte i
> det private erhvervsliv..?

Og hvad har det med den enkeltes effektivitet at gøre ?

Der langt flere HK-ansatte end der er ansatte matroser. Betyder det at
HK-ansatte er nogle dovne hunde ? (det gør det i følge din logik).

--
Don't waste space

Fra : BJ

Dato : 01-07-05 11:59

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og hvad har det med den enkeltes effektivitet at gøre ?

Det er jo det, der er spørgsmålet.

> Der langt flere HK-ansatte end der er ansatte matroser. Betyder det at
> HK-ansatte er nogle dovne hunde ? (det gør det i følge din logik).

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Men det er et faktum at der altid er (betydelig) flere "indsatte" end
"udsatte".

Det er et faktum at "indsatte" altid misunder de "udsatte" (indtil evt.
fyringsrunder starter).

Det er et faktum at de "udsatte" altid går på numsen lang tid før de
"indsatte".

Bortset fra det, er vi vist ved at være langt ude i NGén..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jens. B.

Dato : 03-07-05 02:47

BJ wrote:
> [...]
> "indsatte".
>
> Bortset fra det, er vi vist ved at være langt ude i NGén..;)

Det har du være i dine 12 indlæg der er Xpostet til 2 grupper hvor du/i har
været OT hele tiden.

Fra : BJ

Dato : 03-07-05 10:49

"Jens. B." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har du være i dine 12 indlæg der er Xpostet til 2 grupper hvor du/i
> har
> været OT hele tiden.

Hvad kan man lære af det:

Aldrig starte en tråd med at krydsposte.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-07-05 13:32

Hej BJ, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvad kan man lære af det:
>
> Aldrig starte en tråd med at krydsposte.

Jeg vil hellere sige kun gøre det efter grundige overvejelser. Og er
man blot det fjerneste i tvivl om, om det er strengt nødvendigt,
undlader man.

Til gengæld sætter man naturligvis altid FUT til én gruppe.
(Jo, også mht. dette kan der selvfølgelig være undtagelser. Men de er
exceptionelle)

XFUT dk.admin.netikette
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kim

Dato : 01-07-05 08:45

BJ wrote:
> [...]
> til et amerikansk firma.
>
> Dette har senere solgt TDC igen.
>
> Læs dog på lektien inden du lukker sådan en gang vrøvl ud.

Ufatteligt, ja det må man nok sige !

Hvis du ellers fulgte bare lidt med i nyhederne, så ville du vide, at
priserne i DK på både telefoni og internet er langt højere, end flere
andre lande vi sammenligner os med (bl.a. Sverige).

Uanset, at TDC er blevet solgt, så har dette selskab haft nogle
privilegier og en monopolstilling i Danmark, som næppe ret mange andre
teleselskaber i hele Europa har haft tilsvarende.

Alene det faktum, at TDC tjener omkring 3 milliarder kroner på deres
fastnet-tlf. abonnementer (som deres ADSL kunder er tvunget til at have
!), siger lidt om forholdene indenfor telefoni og internet.

Læs på lektien, inden du farer ud med sådan en påstand, og prøv at sætte
dig ind i andre landes priser på tilsvarende produkter !

Fra : Peter T.

Dato : 02-07-05 09:23

Kim leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvis du ellers fulgte bare lidt med i nyhederne, så ville du vide, at
> priserne i DK på både telefoni og internet er langt højere, end flere
> andre lande vi sammenligner os med (bl.a. Sverige).

Der findes sandhed, løgn og statistik. Især sidstnævnte kan bruges til
egen fordel alt efter hvordan statistikken er lavet.

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 01-07-05 09:14

"Claus E Beyer" skrev i en meddelelse
snip

> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=22772

eller direkte hos kilden
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=175905830

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : TBC

Dato : 01-07-05 12:00

"Vagn K. Kjeldsen" <mit kaldesignal @ get2net (punktum) dk> skrev i en
meddelelse news:YW6xe.28$Fq6.25@news.get2net.dk...

> eller direkte hos kilden
> http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=175905830

Tja, så kunne det undre hvor fra Comon har opdigtet deres vås om
IP-telefoniselskaberne og det at de skulle betale TDC ca. 33 kroner for det
rå kobber.

TBC

Fra : Thomas Corell

Dato : 01-07-05 12:05

["Followup-To:" header set to dk.edb.internet.udbydere.]
TBC wrote:
> [...]
>
> Tja, så kunne det undre hvor fra Comon har opdigtet deres vås om
> IP-telefoniselskaberne og det at de skulle betale TDC ca. 33 kroner for det

Hvis du på d.o. side finder 'Bilag til pressemeddelelse' under 'Læs
også', så kan du finde det midt på side 3 i pdf'en.

--
Don't waste space

Fra : TBC

Dato : 01-07-05 12:52

> Hvis du på d.o. side finder 'Bilag til pressemeddelelse' under 'Læs
> også', så kan du finde det midt på side 3 i pdf'en.

Tak for henvisningen

"Fremover skal det være muligt for TDC's konkurrenter at købe en
bred-båndsforbindelse baseret på hele kobberforbindelse (svarende til en
ekstraomkostning på ca. kr. 33,00 ekskl. moms pr. md.), men ikke baseret på
prisen for slutkundens telefonabonnement (svarende til en ekstraom-kostning
på ca. kr. 95,00 ekskl. moms pr. md.) - dvs. en betydelig lavere pris end i
dag."

Men dette har jo heller ikke, som Comon får rodet det sammen til, noget at
gøre med at IP-telefoniselskaberne skal til at betale noget. Men som jeg
læser det kun at bredbåndsudbyderne skal betale 33 kr ekstra hvis kunden
ikke har PSTN telefonabonnement på kobberet.

TBC

Fra : TBC

Dato : 01-07-05 13:45

Fra : rEh

Dato : 01-07-05 13:52

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> læser det kun at bredbåndsudbyderne skal betale 33 kr ekstra hvis kunden
> ikke har PSTN telefonabonnement på kobberet.

undskyld mig en gang ,men betyder det også at tdc kunder kan oipsige deres
fastnet abb. og i givet fald, fra hvornår,bliver dette en relitet.
men har jo hørt dette før hvor det bare var tom snak.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 01-07-05 14:19

"rEh" <letterbox@mail.dk> wrote in message

> [...]
> fastnet abb. og i givet fald, fra hvornår,bliver dette en relitet.
> men har jo hørt dette før hvor det bare var tom snak.
Ja det ser sådan ud, hvis alt går godt...

" Udspillet fra IT- og Telestyrelsen blev fremlagt i går og er i høring i
telebranchen frem til 15. august. Styrelsen regner med at kunne spille ud
med en endelig afgørelse til oktober."
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=22784

Så vi kan nok regne med at der sker noget inden for et års tid, jeg går ud
fra det hele også skal igennem folketinget også, Og der imellem har TDC
mulighed for at klage, så jeg regner bestemt ikke med at mærke noget til
dette før om min et års tid.
Mvh Morten Fjendbo